Honda HR-V 1.5 i-VTEC Elegance - crossovery nie muszą być takie złe
2016-06-30 00:41
Przeczytaj także: Honda HR-V 1.6 i-DTEC Executive to rozsądny wybór
Przejdźmy do jazdy.
fot. mat. prasowe
Honda HR-V 1.5 i-VTEC Elegance - fotele
Jeśli Honda kojarzy ci się z kręcącym się do okolic 7 tys. obr./min. silnikiem to jesteś w domu. Tu nie ma żadnej turbiny, nie ma downsizingu (jednostka 1.5 to norma w niewielkich Hondach od lat). Jest za to motor, który nie idzie od dołu, który trzeba kręcić na obrotach, żeby włączyć się szybko do ruchu lub wyprzedzić, ale jest to tak cholernie przyjemne, że eco-driving w tym aucie się po prostu nie sprawdzi. I dobrze. Ten silnik lubi być podciągany wysoko, a dzięki rewelacyjnej skrzyni biegów (pisałem już o lewarku) każdorazowa zmiana, czy to do dołu czy do góry, to po prostu poezja. Rozumiem, że można narzekać na HR-V ze skrzynią bezstopniową, ale z manualem jazda sprawa mnóstwo radości. Szkoda tylko, że silnik nie brzmi zbyt przyjemnie dla ucha. A spalanie? Bardzo przyzwoite - nieco ponad 7 litrów przy dynamicznej jeździe jest spokojnie do osiągnięcia w trybie mieszanym.
fot. mat. prasowe
Honda HR-V 1.5 i-VTEC Elegance - dźwignia biegów
Niestety silnik to nie wszystko. Jazda Hondą nie nadąża za usportowioną charakterystyką jednostki napędowej. Zawieszenie ustawiono za miękko, a jego nastawy są z kolei twarde. Oznacza to, że na zakręcie HR-V się buja, a na dziurach twardo podskakuje wydając z zawieszenia nieprzyjemne odgłosy. Oczywiście nie mamy tu - nawet w opcji - napędu 4x4. O jeździe w off-roadzie można więc zapomnieć, ale powolna przejażdżka po polu jest oczywiście możliwa. Układ kierowniczy również nie powala na kolana - jest za mało czytelny, powiedziałbym nawet trochę rozlazły. Szkoda.
fot. mat. prasowe
Honda HR-V 1.5 i-VTEC Elegance - wnętrze
Podsumowanie
Honda HR-V przekonuje przede wszystkich olbrzymim wnętrzem (dzięki rozwiązaniu Magic Seats z łatwością przewieziecie pralkę) oraz bogatym - nawet w standardzie - wyposażeniem. Prostota konstrukcji oraz silnik o normalnej pojemności, pozbawiony turbiny, dwumasy i innych lubiących się przedwcześnie popsuć rozwiązań na pewno również zapisałbym na plus. Brakuje mi tylko pewności prowadzenia, która nadążyłaby za tym naprawdę świetnie - choć wcale nie miło dla ucha - kręcącym się silnikiem zestawionym z rewelacyjną skrzynią biegów. Chyba mógłbym przemyśleć jej posiadanie. Tym bardziej, że w podstawie za 78 600 zł mamy praktycznie wszystko, co jest potrzebne na co dzień. A nawet więcej!
fot. mat. prasowe
Honda HR-V 1.5 i-VTEC Elegance - z boku
1 2
oprac. : Adam Gieras / Motoryzacyjnie Pod Prąd
Przeczytaj także
-
Honda HR-V 1.6 i-dtec i czterech wspaniałych….
-
Honda HR-V 1.6 i-DTEC Elegance wciąż w formie
-
Honda HR-V 1.5 i-VTEC Elegance to typowy crossover
-
Honda HR-V 1.5 i-VTEC CVT zaskakuje designem
-
Volkswagen Taigo 1.5 TSI R-Line, czyli oryginalność, ergonomia i świetne osiągi
-
Jeep Avenger 1.2 GSe Summit. Warto go poznać
-
Fiat 600e zbyt drogi na sukces?
-
DS 4 Cross E-Tense dla tych, którzy chcą się wyróżniać
-
Sportowy crossover CUPRA Formentor VZ5
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)