W Gliwicach ruszyła produkcja użytkowych pojazdów elektrycznych Stellantis
2024-01-22 00:20
Fabryka Stellantis © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Rynek samochodowy - coraz mniejsze zyski
Użytkowe modele Stellantis wyjeżdżają z gliwickiej fabryki, która pierwotnie należała do General Motors. Jak powszechnie wiadomo, później została wchłonięta przez grupę PSA, aż w końcu stała się częścią jednego z największych graczy w przemyśle motoryzacyjnym.Niegdyś produkowano tam Opla Astrę. Od tego momentu minęły jednak lata, a sam zakład został zrestrukturyzowany oraz rozbudowany, by dopasować się do nowych potrzeb. Tym samym zakład Stellantis w Gliwicach wpisał się do historii jako pierwsze miejsce w Polsce, gdzie produkowany jest elektryczny VAN.
fot. mat. prasowe
Fabryka Stellantis
Fabryka Stellantis w Gliwicach
Fiat e-Ducato to oczywiście jeden z kilku przykładów, które można wymienić. W tym towarzystwie znajdują się także elektryczne odmiany odpowiedników ze znaczkami Peugeota i Citroena. Proces produkcyjny został przystosowany do wydajnego wytwarzania każdego z wymienionych modeli.
Ogromną zaletą gliwickich zakładów jest wysoki poziom zaawansowania technologicznego wymagający inwestycji kilkuset milionów euro. Spory zakres zadań wykonują odpowiednio zaprogramowane roboty, które można spotkać praktycznie na każdym etapie - od projektu, poprzez testowanie, aż do produkcji.
fot. mat. prasowe
Fabryka Stellantis, fot.2
Na terenie fabryki w Gliwicach można spotkać także automatyczne pojazdy, które dostarczają części w wybrane miejsce. Najbardziej imponuje jednak organizacja pracy oparta się na trzyzmianowym trybie umożliwiającym tworzenie kilkuset pojazdów dziennie.
Wraz z uruchomieniem produkcji modeli elektrycznych wchodzimy w nowy etap rozwoju zakładu, przyczyniając się do umocnienia pozycji Stellantis jako wiodącego producenta w zakresie zero-emisyjnej oferty w segmencie pojazdów użytkowych. Stellantis jest niekwestionowanym liderem w segmencie pojazdów użytkowych w regionie Europy z ponad 38% udziałem w rynku samochodów elektrycznych - oznajmił Grzegorz Buchal, dyrektor fabryki.
Fiat e-Ducato - dla kurierów i nie tylko
Elektryczne, użytkowe modele Stellantis zapewniają całkiem niezłe parametry techniczne, jak na dzisiejsze standardy w tym segmencie. Fiat e-Ducato posiada jednostkę elektryczną, która generuje 270 koni mechanicznych i 410 niutonometrów. Nigdy wcześniej takie wartości nie były dostępne w tym modelu.
fot. mat. prasowe
Fiat e-Ducato
Istotną częścią całego układu jest akumulator trakcyjny, który ma 110 kWh pojemności. Według producenta, ma zapewniać do 420 kilometrów zasięgu. Jak wynika z przeprowadzonych testów w warunkach zimowych, elektryczny VAN może pokonać ponad 300 kilometrów bez wyrzeczeń. Ładowanie o maksymalnej mocy 150 kW pozwala uzupełnić energię od 0 do 80 procent w 55 minut.
fot. mat. prasowe
Fiat e-Ducato, fot.2
Należy w tym miejscu zaznaczyć, że Fiat e-Ducato występuje w dwóch długościach (L3, L4) i dwóch wysokościach (H2, H3). Najtańsza z wersji, czyli pojedyncza kabina w wydaniu E-Ducato L3 kosztuje 245 082 złote netto. Za wersję z podwójną kabiną trzeba zapłacić natomiast minimum 252 357 złotych netto. W ofercie są także furgon i skrzynia.
oprac. : NaMasce.pl
Przeczytaj także
-
Fiat 600e zbyt drogi na sukces?
-
Citroen e-C3 debiutuje w Polsce
-
Padły nowe rekordy w przemyśle motoryzacyjnym
-
Nowe Fordy Transit i Tourneo Custom
-
Przemysł motoryzacyjny: nowe rekordy w eksporcie i w produkcji
-
Popyt na samochody używane będzie stabilny
-
Czy popyt na SUV-y i ich produkcja spadnie?
-
Przemysł motoryzacyjny: nowe rekordy w produkcji sprzedanej i eksporcie
-
Branża motoryzacyjna: produkcja samochodów z Chin "wykasza" Europę?
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)