Chevrolet Sonic RS
2011-12-30 12:23
Przeczytaj także: Chevrolet Camaro 2012
fot. mat. prasowe
Chevrolet Sonic RS
Cechy wnętrza modelu Sonic RS
- Nowe, sportowe fotele
- Nowa, sportowa kierownica z grubszym kołem i płaską dolną częścią, inspirowaną sportami samochodowymi
- Nowa dźwignia zmiany biegów (ręczna skrzynia biegów)
- Nowe aluminiowe pedały
- Specjalny układ wskaźników
- Specjalny dla modelu RS kolor wykończenia panelu instrumentów oraz tapicerki drzwi.
fot. mat. prasowe
Chevrolet Sonic RS
Wnętrze modelu Sonic RS łączy się ze światem za pomocą opracowanego przez Chevroleta systemu audio-informacyjnego MyLink z siedmiocalowym, kolorowym ekranem dotykowym. System ten umożliwia użytkownikom korzystanie z własnych bibliotek utworów oraz wykorzystania smartfonów i łącza Bluetooth w celu zapewnienia łączności z systemami Pandora i Stitcher Internet radio oraz z nawigacją. Wskazówki systemu nawigacji ze smartfona widoczne są na ekranie, a po zatrzymaniu pojazdu można na nim wyświetlać filmy lub zdjęcia z telefonu.
Osiągi modelu Sonic RS
Sonic RS napędzany jest turbodoładowaną jednostką Ecotec o pojemności 1.4L, dysponującą mocą 138 KM (103 kW) i momentem obrotowym 200 Nm. Zapewnia ona, że moc dostępna jest w całym zakresie prędkości obrotowych już od ich niskich wartości. Jednostka współpracuje z sześciobiegową manualną skrzynią biegów lub sześciostopniowym automatem.
Unikalne przełożenia sześciobiegowej skrzyni manualnej i przełożenie przekładni głównej skrzyni automatycznej sprawiają, że Sonic RS zapewnia znacznie bardziej sportowe wrażenia z jazdy niż inne wersje modelu.
Będący wyjątkiem w tym segmencie turbodoładowany silnik zestawiony jest w tym aucie z kolumnami MacPhersona z przodu z resorami i drążkiem stabilizatora oraz częściowo niezależną belką skrętną z tyłu o przekroju litery V z gazowymi amortyzatorami. Przedni i tylny rozstaw osi jest identyczny i wynosi 1 509 mm, zapewniając dobrą stabilność i równowagę.
Nowy RS to jedyna wersja modelu Sonic oferowana z hamulcami tarczowymi na wszystkich czterech kołach oraz czterokanałowym systemem ABS. System wykorzystujący cztery czujniki, po jednym na każde koło, wyposażony jest w układ elektronicznego rozkładu siły hamowania, który uwzględnia takie czynniki, jak warunki drogowe czy waga pasażerów i bagażu.
Standardowo oferowane jest wspomaganie układu kierowniczego wyposażone w kompensację zużycia, zapewniające stałe dostosowanie interakcji systemu do działania przekładni kierowniczej w celu umożliwienia precyzyjnego kierowania pojazdem przez cały okres jego użytkowania.
1 2
oprac. : Moto Target