eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Hyundai i30 Wagon 1,6 GDI Comfort

Hyundai i30 Wagon 1,6 GDI Comfort

2013-05-08 13:38

Przeczytaj także: Hyundai i30 Wagon 1.6 CRDI Comfort budzi zaufanie


Nowego i30 można pochwalić także za przemyślane rozwiązania – pojemne schowki, kieszenie w drzwiach, wejście USB 2.0 i dwa dodatkowe gniazda 12V na konsoli środkowej.

We wnętrzu auta imponuje ilość miejsca. Konstrukcja i30, a także spory, bo mierzący 2650 mm rozstaw osi zapewnia pasażerom dużo miejsca na nogi, a wysoko poprowadzona linia dachu, na głowę. Przestrzeni nie brakuje też na wysokości ramion.

W przypadku kombi niezwykle ważną kwestią jest ilość miejsca na bagaż. Także pod tym względem i30 Wagon pozytywnie zaskakuje. Do linii okien można zapakować prawie 530 litrów pakunków. Po złożeniu tylnej kanapy prawie 1650 litrów.

fot. mat. prasowe

Hyundai i30 Wagon 1,6 GDI Comfort - wnętrze

Materiały najwyższej jakości oraz zaskakująca dbałość o szczegóły tworzą w samochodzie przytulną i omalże ekskluzywną atmosferę.


Funkcjonalność kufra zwiększa nisko położony próg załadunkowy i podwójna podłoga, pod którą znajdują się sporych rozmiarów schowki. Nie zabrakło gniazda 12V na ściance bocznej (przydaj się szczególnie, gdy wozimy ze sobą lodówkę) oraz uchwytów do mocowania bagażu, które przy okazji pokryto chromem. Są więc nie tylko praktyczne, ale również ładne.

Technika

Hyundai i30 Wagon to typowy przedstawiciel segmentu C. Auto mierzy 4485 mm długości, 1780 mm szerokości i 1500 mm wysokości. Ta wersja nadwoziowa jest dostępna w polskiej sieci sprzedaży z silnikami Diesla i benzynowym. My do testu otrzymaliśmy najmocniejszy motor benzynowy o pojemności 1,6 litra z bezpośrednim wtryskiem paliwa (GDI) i mocy 135 KM. Ta jednostka wydaje się idealnym wariantem. Pozwala rozpędzić Hyundaia do 192 km/h, a sprint od 0-100 zabiera jej około 10 sekund.

Silniki GDI nie są z pewnością mistrzami ekonomii, ale wyniki spalania, tak katalogowe jak i te „z życia wzięte” są lepiej niż przyzwoite. Auto w mieście spalało nam około 9 litrów, na trasie około 5,7 litra, a średnio 6,5 (katalogowo: 8,5/5,1/6,2). Na spalanie wpływała na pewno włączona klimatyzacja.

Wrażenia z jazdy

Jak się tym wszystkim jeździ? Lepiej niż dobrze. Silnik auta jest wystarczająco dynamiczny (213Nm przy 4800 obr.) i zapewnia autu dobre przyspieszenia na każdym z biegów. Zawieszenie jest raczej sztywne, ale też wystarczająco komfortowe nawet do dalekich podróży. Musimy wspomnieć, że dzięki przeprojektowanej płycie podłogowej, ale i lepszemu komfortowi akustycznemu do wnętrza auta nie przedostają się odgłosy pracy zawieszenia. Na dodatkowe uznanie zasługuje możliwość zmiany wspomagania układu kierowniczego. Wybrać możemy jeden z trzech trybów: Normal, Sport lub Komfort.

fot. mat. prasowe

Hyundai i30 Wagon 1,6 GDI Comfort - bagażnik

Do linii okien można zapakować prawie 530 litrów pakunków. Po złożeniu tylnej kanapy prawie 1650 litrów.


Auto w zakrętach wykazuje delikatną podsterowność. Jest jednak na tyle mała, że wystarczy elektronika i… rozsądek, aby się z nią uporać. Czy można prowadzenie i30 Wagon porównać do Focusa w wersji kombi? Z pewnym wahaniem odpowiem, że… tak. Auto z Korei nie prowadzi się może tak pewnie jak Focus, ale różnica jest niewielka i przeciętny użytkownik tego nie odczuje.

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

BMW 520d GT

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: