eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Chevrolet Cruze Kombi 1.7D LT Plus

Chevrolet Cruze Kombi 1.7D LT Plus

2013-06-10 13:36

Przeczytaj także: Seat Alhambra 2,0 TDI CR 140 KM 4WD Style


Wnętrze

Choć jak alarmują dietetycy Europejczykom coraz bliżej do osiągnięcia poziomu średniej amerykańskiej wagi to jednak nadal na Starym Kontynencie w przewadze są ludzie z prawidłowym BMI. Auto stworzono w Stanach Zjednoczonych, dzięki czemu przeciętny Europejczyk (nie mówiąc już o Azjatach) na brak przestrzeni w samochodzie nie będzie mógł narzekać. Rozsądne podchodzenie do spraw żywieniowych owocuje tym, że w fotelach Cruze’a można się naprawdę rozsiąść. Oparcie jest szerokie, dobrze wyprofilowane, a samo siedzisko daleko podpiera nogi, co znacznie poprawia komfort podróżowania szczególnie w dłuższych trasach. Na brak miejsca nie będą również narzekać pasażerowie siedzący z tyłu. Warto tutaj dodać, że tylną kanapę wyposażono w podłokietnik, w którym nie mogło oczywiście zabraknąć uchwytów na dwie duże Cole. Warto również podkreślić, że sam podłokietnik zaprojektowano tak, że przewożąc z tyłu trzy osoby, pasażera środkowego miejsca nic nie będzie uwierało w plecy.

fot. mat. prasowe

Chevrolet Cruze Kombi 1.7D LT Plus - przednie fotele

Oparcie jest szerokie, dobrze wyprofilowane, a samo siedzisko daleko podpiera nogi, co znacznie poprawia komfort podróżowania szczególnie w dłuższych trasach.


Obracając się w temacie przestrzeni zwłaszcza przy samochodzie kombi grzechem byłoby nie wspomnieć o przestrzeni bagażowej. Bagażnik Cruze’a oferuje 500 litrów pojemności, co byłoby świetnym wynikiem, gdyby kiedyś jakiś Niemiec nie dogadał się z Czechem i nie stworzył Octavii, która oferuje aż o 100 litrów więcej. Przestrzeń bagażową ograniczają też odrobinę zachodzące do środka tylne nadkola, ale za to na pocieszenie dostajemy płaską podłogę oraz umieszczony pod nią schowek, który zapobiega irytującemu przemieszczaniu się po bagażniku niewielkich przedmiotów. Gdyby oferowana w standardzie pojemność bagażnika okazała się niewystarczająca składając siedzenia można ją powiększyć do 1478 litrów. A gdyby i wtedy nadal jej brakowało część bagaży możemy wrzucić na dach samochodu, dzięki relingom, które oferowane są w każdej wersji wyposażenia.

fot. mat. prasowe

Chevrolet Cruze Kombi 1.7D LT Plus - wnętrze

Na pierwszy rzut oka deska rozdzielcza prezentuje się nieźle. Wygląda trochę jak ta z Hyundaia i40, czy Elantry, tylko wykonana jest z troszkę tańszych (pesymiści powiedzą gorszych) materiałów.


Warto jeszcze wspomnieć o wszechobecnych schowkach, których ergonomia zasługuje na pochwałę. Jest ich tak dużo, że pozwolę je sobie wymienić: schowek przy dźwigni zmiany biegów, schowek w podłokietniku, schowek przed pasażerem z przodu, schowek na konsoli środkowej, kieszenie w drzwiach mieszczące półtoralitrową butelkę, kieszenie w oparciach foteli, a na koniec za zagłówkami tylnej kanapy półka ciągnąca się przez całą szerokość samochodu z regulowanymi przegródkami. Naprawdę współczuję temu, kto zapomni, do którego schowka wrzucił np. klucze.

Pomówmy jeszcze o samej stylistyce wnętrza. Na pierwszy rzut oka deska rozdzielcza prezentuje się nieźle. Wygląda trochę jak ta z Hyundaia i40, czy Elantry, tylko wykonana jest z troszkę tańszych (pesymiści powiedzą gorszych) materiałów. Jest za to bardzo przejrzysta i już przy pierwszym zetknięciu się z nią nawet podczas jazdy na bieżąco możemy zmieniać poszczególne ustawienia bez konieczności odrywania na długo wzroku od jezdni. Troszkę więcej czasu zajmie nam za to opanowanie systemu MyLink. Nie jest on jednak tak skomplikowany jak np. w Lexusie GS, gdzie do nauki obsługi potrzebne są specjalne kursy. MyLink szybko powinien opanować każdy, kto chociaż odrobinę orientuje się w nowinkach technicznych. Auto jest zresztą samochodem rodzinnym, więc przy jakichkolwiek problemach wystarczy poprosić o pomoc nasze dziecko w wieku zerówkowo-podstawówkowym. Sam system obsługuje się za pomocą 7-calowego ekranu dotykowego, który co warto nadmienić pokazuje również obraz z kamery cofania. Za pośrednictwem MyLink możemy połączyć się ze smartfonem, podłączyć zewnętrzne źródło, słuchać muzyki, oglądać zdjęcia i pliki video. W Cruzie nie zabrakło również gniazda USB oraz AUX-IN, które umieszczono w schowku nad wyświetlaczem. System oferowany jest od trzeciej wersji wyposażenia, w tańszych wersjach zamiast niego otrzymamy standardowe radio CD/MP3.

fot. mat. prasowe

Chevrolet Cruze Kombi 1.7D LT Plus - kokpit

Kokpit jest przejrzysty i już przy pierwszym zetknięciu się z nim nawet podczas jazdy na bieżąco możemy zmieniać poszczególne ustawienia bez konieczności odrywania na długo wzroku od jezdni.


Właściwości jezdne

Testowany samochód napędzał silnik wysokoprężny o pojemności 1,7 l, generujący 130 KM mocy i 300 Nm. Czy jest to dużo? I tak i nie. Auto rozpędza się do setki w 10,4 sekundy, więc przyzwoicie. Minusem jest natomiast zaskakująco niewielki zakres maksymalnego momentu obrotowego. Dostępny jest on w przedziale od 2000 do 2500 obr./min. Choć na co dzień w zasadzie jest to mało zauważalne to jednak wyjeżdżając w trasę trzeba liczyć się z częstym operowaniem drążkiem zmiany biegów. Sam drążek wygląda trochę oldschoolowo i jakby z innej epoki, ale sprawne operowanie nim sprawia, że rzadko będziemy zaglądali na stacje benzynowe. Niespełna półtoratonowe kombi pozwala przy niekoniecznie emeryckiej jeździe zejść ze średnim spalaniem poniżej 5,5 l/100 km. W mieście wartość ta wzrasta do około 7 litrów, co można uznać za przyzwoity wynik.
Przeczytaj także: Suzuki Jimny 1.3 VVT Elegance Suzuki Jimny 1.3 VVT Elegance

oprac. : Karol Hatylak / Auto-strefa.pl Auto-strefa.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: