eGospodarka.pl

eGospodarka.plMotoTesty aut › Ekskluzywny Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Overland Summit

Ekskluzywny Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Overland Summit

2014-08-27 13:27

Ekskluzywny Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Overland Summit

Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Overland Summit © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (11)

Kiedy w 1992 roku zastąpił Grand Wagoneera, mało kto zdawał sobie sprawę, że oto powstał protoplasta niezwykle popularnych dziś SUV-ów. Grand Cherokee zrodziła potrzeba zbudowania auta o bardzo dobrych właściwościach terenowych, ale też wygodnego niczym osobówka i bardzo pojemnego, jak duże kombi.
Z zewnątrz…

Włosi, którzy kilka lat temu przejęli Jeepa wraz z dobrodziejstwem inwentarza od razu zabrali się za cywilizowanie zamorskiego troglodyty. Bo czego jak czego, ale europejskiego sznytu temu autu baaaaardzo brakowało. Proste, niczym amerykańska filozofia życia linie nadwozia i aerodynamika cegłówki przez wiele lat na Starym Kontynencie podobały się, ale chyba w końcu amerykański czar prysł. Ołówki włoskich stylistów szybko przywróciły Jankesowi interesujący wygląd a wraz z nim należne mu w statystykach sprzedaży miejsce.

fot. mat. prasowe

Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Overland Summit - przód

Auto posiada nowe lampy przednie z diodami, finezyjny grill i kilka uroczych krągłości.


fot. mat. prasowe

Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Overland Summit - tył auta

Z tyłu zmian jest jakby mniej. Bardzo delikatnie przestylizowano klapę oraz lampy, które wyglądem nawiązują do reflektorów.


Włosi pobawili się konwencją. Pozostawili ogólny zarys nadwozia, bo tu cudów nie da się zrobić. Za to pogrzebali w szczegółach. Nowe lampy przednie z diodami, a jakże. Bardziej finezyjny grill, kilka uroczych krągłości. Ale tam gdzie trzeba, linie proste niczym drogi w Nevadzie i ostre kąty a`la Grand Cherokee I generacji. Z tyłu zmian jest jakby mniej. Bardzo delikatnie przestylizowano klapę oraz lampy, które wyglądem nawiązują do reflektorów. Grand Cherokee po tej „kuracji” wygląda bardziej świeżo. I to działa… Tak czy inaczej, to nadal auto o imponującej posturze. Waży ponad 2400 kg. Jego długość to 4828 mm, szerokość 1943 mm, wysokość bez relingów 1792 mm, a rozstaw osi to 2915 mm. Są to dane dla wszystkich Jeepów GC MY 2014 za wyjątkiem modelu SRT.

fot. mat. prasowe

Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Overland Summit - bagażnik

GC ma też całkiem spory bagażnik – 457 litrów do linii rolety, 787 litrów do dachu


GC ma też całkiem spory bagażnik – 457 litrów do linii rolety, 787 litrów do dachu, a po złożeniu oparcia tylnej kanapy powstaje całkowicie płaska powierzchnia o rozmiarach pozwalających na rozłożenie dwuosobowego materaca! I jeszcze jedna liczba. Grand Cherokee może ciągnąc 3,5-tonową przyczepę z hamulcem najazdowym. I jest to wynik rekordowy na polskim rynku!

fot. mat. prasowe

Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Overland Summit - wnętrze

Bardzo zmienił się też wygląd deski rozdzielczej, zegarów, wskaźników i wreszcie panelu środkowego.


… i w środku

Wnętrze JGC to miejsce, gdzie najlepiej widać włoską robotę. Amerykanie, naród prosty i pragmatyczny, założyli, że sos z hamburgera najłatwiej sprzątnąć za pomocą ogrodowego węża. Dlatego też wnętrza kolejnych generacji GC były równie przytulne niczym cela w Sing Sing. Po kilku latach plastiki zaczynały żyć własnym życiem, czego objawem były odgłosy przypominające te z przydomowego żurawia. Ale to już za nami. O tak, teraz jest szyk i smart. Piękne miękkie skóry ze szwami w kontrastujących kolorach,. Mięciutkie plastiki na desce i podszybiu. A tam, gdzie nie opłacało się dawać tych droższych, poprawiono jakość i plastiku i montażu.

 

1 2

następna

Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: