eGospodarka.pl

eGospodarka.plMotoTesty aut › BMW X6 xDrive30d łączy cechy SUV-a i Coupe

BMW X6 xDrive30d łączy cechy SUV-a i Coupe

2015-07-02 16:07

BMW X6 xDrive30d łączy cechy SUV-a i Coupe

BMW X6 xDrive30d z przodu i boku © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (14)

Kiedy w 2008 roku wjeżdżał na salony, tradycyjni klienci BMW zawyrokowali, że auta o aparycji Quasimodo po nieudanej operacji plastycznej nikt nie kupi. Że firma z Monachium tym razem przeszarżowała. I bardzo się pomylili. X6 stało się prawdziwym hitem. Szczególnie w… Polsce. Skąd taka popularność auta o wyjątkowo niekonwencjonalnym wyglądzie? Tego nie wie nikt…

Z zewnątrz…


Od dnia premiery w 2008 roku „iks szóstka” nieco się postarzała. W ramach wygładzenia zmarszczek, w ubiegłym roku E71 zastąpiła nowa generacja - F16. Tak, właśnie F16. I chyba to oznaczenie bardziej pasuje do tego mocarnego potwora. Mówiąc szczerze, nieco wzdrygam się, kiedy słyszę „nowe X6”. Zewnętrzny design auta zmienił się, względem poprzednika, dość nieznacznie. I na pewno nie jest to stylistyczna rewolucja. Owszem, to i owo poprawiono – przemodelowano przedni zderzak, odświeżono reflektory, a także przeprojektowano nieco tył auta nadając inny kształt lampom. Na szczęście linia nadwozia pozostała niezmieniona. Nadal jest kontrowersyjna. I nadal jest znakiem rozpoznawczym BMW X6.

Coś jednak się zmieniło. Nowe X6 urosło względem protoplasty. Zwiększyły się zarówno długość auta (4910 mm, poprzednik 4877 mm), szerokość (1989 mm względem 1983 mm), jak i wysokość (1702 mm względem 1690 mm). Rozstaw osi wynoszący 2933 mm pozostał bez zmian. Tak jak i masa własna, która wynosi 2065 kg.

… i we wnętrzu


Wnętrze niemieckiego samochodu zawsze było mniej kontrowersyjne. A w zasadzie, zupełnie nie kontrowersyjne. Ot, luksus i tyle. Ale zmiany widać i tutaj. I też nie jest to rewolucja, tylko… zapożyczenie. Wsiadając do auta, trudno mi było oprzeć się wrażeniu, że „ale to już było”. I faktycznie było, tyle że w X5. Niemalże całe wnętrze wraz ze wszystkimi elementami zostało zaadaptowane właśnie z nowego BMW X5. To bardzo udany przeszczep. Kokpit X6 prezentuje się tyleż elegancko, co luksusowo. I posiadacz X5 przesiadając się do X6 nie odczuje szoku…

fot. mat. prasowe

BMW X6 xDrive30d

Nowe X6 urosło względem protoplasty.


Kompozycja deski rozdzielczej jest konwencjonalna. Piękna wprost konsola środkowa jest delikatnie zwrócona ku kierowcy. Na szczycie zainstalowano szeroki ekran systemu multimedialnego. Obsługa większości multimediów dostępnych na pokładzie oraz ustawień auta odbywa się przy pomocy pokrętła iDrive. I pomyśleć, że kiedyś na to rozwiązanie narzekałem. Gdy jednak powalczyłem ze średnimi sukcesami z podobnym systemem w Audi, stwierdziłem, że intuicyjność, logika oraz łatwość obsługi śmiało może być stawiana za wzór konstruktorom z Ingolstadt czy Stuttgartu. Po głębszym zastanowieniu, śmiem twierdzić, że zmieniło się coś jeszcze. W poprzednim X6, (i tym przed, i tym po liftingu), szczególnie na tylnej kanapie, miałem wrażenie, że nawet moje marne 170 cm to zbyt wiele. Być może jest to tylko moje subiektywne odczucie, ale przestrzeni nad głową w nowym X6 jakby przybyło. I to jest dobra informacja!

fot. mat. prasowe

BMW X6 xDrive30d z boku

Zwiększyły się zarówno długość auta (4910 mm, poprzednik 4877 mm), szerokość (1989 mm względem 1983 mm), jak i wysokość (1702 mm względem 1690 mm).


Wygodnie, a właściwie wygodniej mają nie tylko pasażerowie. Także ich bagaż. Wprawdzie ostro opadająca linia tylnej części karoserii ogranicza trochę powierzchnię ładunkową, ale 470 litrów pojemności i tak daje się za tylną kanapą przewieźć. Jeżeli ową kanapę złożymy, to bagażnik wzrośnie do aż 1500 litrów!

fot. mat. prasowe

BMW X6 xDrive30d - wnętrze

Wsiadając do auta, trudno mi było oprzeć się wrażeniu, że „ale to już było”. I faktycznie było, tyle że w X5.


Technologia


X6 to póki co największe (obok X5), a więc najdroższe i najbardziej ekskluzywne auto z serii X. Oznacza to, że pod maską pracują co najmniej sześciocylindrowe motory. Egzemplarz testowy napędzał najmniejszy z gamy silnik wysokoprężny. Ale… biedy nie było. Podstawowy w tym modelu oznacza 3 litry pojemności, wspomniane 6 cylindrów, moc 258 KM (uzyskiwana od 4000 obrotów) i maksymalny moment obrotowy generowany wynoszący 560 Nm (w zakresie 1500-3000 obrotów). Auto wyposażono w napęd AWD (xDrive) i 8-biegową przekładnię automatyczną. Słów parę o samym systemie. Centralnym elementem układu xDrive jest elektronicznie sterowane sprzęgło wielopłytkowe. Przy dobrej przyczepności pojazdu 60 procent siły napędowej trafia do osi tylnej, a 40 procent – do przedniej. Dzięki połączeniu z DSC (odpowiednik ESP), system reagując w czasie krótszym niż 100 milisekund zapobiega ewentualnemu poślizgowi.

fot. mat. prasowe

BMW X6 xDrive30d - fotele

Być może jest to tylko moje subiektywne odczucie, ale przestrzeni nad głową w nowym X6 jakby przybyło.


Napęd xDrive nie oznacza, że X6 jest autem terenowym. Nie był, nie jest i nie będzie! W tym przypadku AWD ma pomóc w okiełznaniu bestii na asfalcie. Mówiąc krótko, napęd na 4 koła zdecydowanie poprawia trakcję w gorszych warunkach drogowych. Odczujemy to najlepiej na mokrym, śliskim lub wtedy, gdy koła natrafią na luźniejsze podłoże. Z kolei działanie 8-biegowego automatu jest perfekcyjne. Podczas spokojnej jazdy skrzynia płynnie i bez nerwowych reakcji zmienia kolejne przełożenia. Kiedy jednak włączymy tryb Sport+ i za zmianę biegów weźmiemy się sami, skrzynia zachwyca swą szybkością i czasem reakcji.

fot. mat. prasowe

BMW X6 xDrive30d - bagażnik

Wprawdzie ostro opadająca linia tylnej części karoserii ogranicza trochę powierzchnię ładunkową, ale 470 litrów pojemności i tak daje się za tylną kanapą przewieźć.

 

1 2

następna

Zobacz także


Oceń

0 1

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo:

Ok, rozumiem Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz korzystania z narzędzi analitycznych, reklamowych, marketingowych i społecznościowych. Szczegóły znajdują się w Polityce Prywatności. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane w pamięci Twojego urządzenia, możesz to zmienić za pomocą ustawień przeglądarki.