Nowy Volkswagen Touran już w salonach
2015-10-26 13:36
Nowy Volkswagen Touran © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Nowy Volkswagen Touran
Większy rozstaw osi to więcej miejsca dla pasażerów. To widać i czuć! Touran jest (w standardzie) autem 7-osobowym. I aż 5 miejsc posiada mocowanie ISOFIX - trzy mocowania na kanapie środkowej i 2 w trzecim rzędzie. To oznacza, że na środkowej kanapie można zamocować jednocześnie aż 3 foteliki!W konfiguracji 5-osobowej Touran ma bagażnik o pojemności aż 743 litrów. Gdy na pokładzie znajduje się komplet pasażerów (przypomnę, siódemka), to przestrzeń załadunkowa spada do około 200 litrów. Jeśli jednak wykorzystujemy tylko pierwszy rząd siedzeń, to po złożeniu tylnych siedzeń mamy do dyspozycji 1980 litrów!
Niemcy po raz kolejny chcą wygrać wojnę o klienta nie tylko multilateralnością auta, ale też wyposażeniem. Jest więc klimatyzacja z filtrem przeciwpyłowym (doceniam jako alergik) i mnóstwo gadżetów elektronicznych, takich jak: asystent parkowania, asystent wyjazdu i Trailer Assist wspomagający jazdę z przyczepą. Nowy Touran jest seryjnie wyposażony w system automatycznego hamowania po kolizji. Nie zabrakło także możliwości wyboru jednego z czterech trybów jazdy. Co więcej, w samochodzie zastosowano Car Net, który dzięki funkcjom Cam Connect, MirrorLink, CarPlay i Android Auto zapewnia połączenie z siecią i pełni funkcję hotspota Wi-Fi.
fot. mat. prasowe
Volkswagen Touran - z tyłu
fot. mat. prasowe
Volkswagen Touran - przód
Pod maskę auta trafi 6 silników. Tradycyjnie, trzy to diesle CR o dwóch pojemnościach (1,6 oraz 2 litry) i mocach 110, 150 i 190 KM. Z kolei rodzinę jednostek benzynowych tworzą 1.2 TSI (110 KM) i 1.4 TSI (150 KM). Już wkrótce do oferty dołączy motor 180-konny.
fot. mat. prasowe
Volkswagen Touran - wnętrze
A jak sprawuje się na drodze? Testowa trasa, choć urozmaicona, nie należała do zbyt długich. Trudno więc tak do końca ocenić właściwości trakcyjne VW Tourana III generacji. Wydaje mi się jednak, że auto, pomimo większych gabarytów, prowadzi się mniej… dostojnie. Innymi słowy, jest dynamiczniejsze i chyba lepiej, a przede wszystkim szybciej reaguje na polecenia kierowcy. Spora w tym zasługa kuracji odchudzającej, płyty podłogowej i zawieszenia. By the way, płyta. Touran to pierwszy minivan koncernu Volkswagena zbudowany w oparciu o platformę MQB.
fot. mat. prasowe
Volkswagen Touran - fotele
Ceny? W zależności od wersji wyposażeniowej (Trendline, Comfortline i Highline), silnika (TSI, TDI) i skrzyni biegów (manualna lub DSG) Touran III generacji kosztuje od 82,3 do 120,6 tys. złotych (bez wyposażenia dodatkowego).
fot. mat. prasowe
Volkswagen Touran - z boku
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Przeczytaj także
-
Volkswagen Touran 2.0 TDI Highline prawie bez wad
-
Nowy Volkswagen Sharan
-
Volkswagen CrossTouran
-
Volkswagen Touran po liftingu
-
Volkswagen Touran 1.8 TSI DSG Highline
-
Van lepszy od limuzyny? Test Volkswagena Sharana
-
Zafira i Mokka X, czyli nowości u Opla
-
Volkswagen Sharan 2.0 TDI DSG Highline daje radę
-
Volkswagen Multivan 2.0 BiTDI DSG 4MOTION Edition 30
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)