- Częstą przyczyną stłuczek i wypadków komunikacyjnych są sami kierowcy, którzy nie przestrzegają przepisów ruchu drogowego, nie dostosowują prędkości do warunków panujących na drodze i nieodpowiednio eksploatują pojazdy. W takich przypadkach - dzięki możliwości precyzyjnego odczytu czasu i miejsca zdarzenia oraz prędkości przed i w trakcie kolizji - systemy monitorowania mogą być wykorzystywane do oceny stylu jazdy kierowcy i weryfikacji okoliczności wypadku. Statystyki potwierdzają, że kierowcy objęci elektronicznym nadzorem GPS jeżdżą wolniej, płynniej, a także łagodniej ruszają i hamują – twierdzi Ilona Ochęduszko, dyrektor Departamentu Account Management w Carefleet S.A.
fot. mat. prasowe
Jak firmy z sektora MŚP ograniczają nadmierne zużycie floty
6 na 10 respondentów przyznaje, że nie stosuje metod ograniczających nadmierne zużycie floty.
- Polityka samochodowa jest istotna nie tylko ze względu na zarządzanie znaczną wartością majątku firmy, ale przede wszystkim z uwagi na bezpieczeństwo użytkowników samochodów poruszających się po drogach. Ważne, aby nie był to jedynie „martwy”, jednorazowy dokument. Polityka flotowa musi ewaluować, a jej zapisy nadążać zarówno za zmianami prawno-podatkowymi, jak też działaniami wewnątrz organizacji. Często, jako firma CFM, udzielamy wsparcia w tworzeniu polityki flotowej naszym Klientom. Średni i mali przedsiębiorcy również szukają sposobów, jak zminimalizować szkodowość pojazdów i zwiększyć bezpieczeństwo pracowników – dodaje Ilona Ochęduszko.
oprac. : eGospodarka.pl
Pracochłonna flota firmowa
Samochód służbowy okiem kobiety
Samochód służbowy: liczy się rozmiar, a nie marka
Menedżer floty a dział HR
Flota firmowa: wydawanie i przyjmowanie aut
Leasing samochodu: stresujący koniec kontraktu
Jakie są wasze - użytkownicy - wrażenia z korzystania z urządzenia FLOTIS OBD? Zastanawiam się nad kupnem i montażem.
Firma wysyła pracowników w delegacje zagraniczne w celu szkolenia i zbierania materiałów. Na miejscu zagraniczna firma, do której są ...
Grzegorz Faluszczak GFX-Consulting