2018-07-11 08:33
Przeczytaj także: Eksploatacja samochodu służbowego. Jak ogranicza się jej koszty?
Miniony rok, podobnie zresztą jak jego poprzednik, okazał się dla rynku motoryzacyjnego niezwykle udany. Z danych Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów wynika, że zeszłoroczna sprzedaż nowych osobówek osiągnęła jeszcze niewidziany w tym stuleciu poziom 486 tys. aut, co było wynikiem o 17 proc. lepszym od osiągniętego rok wcześniej.- Im większa liczba samochodów w firmie, tym większe są nakłady czasu i pracy, które trzeba przeznaczyć na ich utrzymanie. Do kwestii stricte technicznych, takich jak przeglądy serwisowe, naprawy mechaniczne czy sezonowa wymiana opon dochodzą jeszcze obowiązki administracyjne – twierdzi Ilona Ochęduszko dyrektor Departamentu Account Management w Carefleet S.A. – O ile korporacje i duże przedsiębiorstwa posiadają całe działy lub pracowników dedykowanych obsłudze firmowej floty, o tyle w przypadku mniejszych firm obowiązki te spadają na pracowników odpowiedzialnych za inne obszary funkcjonowania firmy, w tym często również na samych właścicieli – dodaje.
fot. mat. prasowe
Które działania związane z obsługą floty wymagają największych nakładów pracy
Najbardziej pracochłonny okazuje się nadzór nad stanem zużycia samochodów.
- Właściciele małych i średnich firm traktują samochody służbowe w kategorii narzędzi pracy. Powinny być ekonomiczne, funkcjonalne i generować jak najmniej dodatkowej pracy. Dlatego też z roku na rok coraz większą popularnością cieszy się outsourcing usług związanych z zarządzaniem flotą – mówi Ilona Ochęduszko. - Wśród nich możemy m.in. wymienić obsługę techniczną pojazdów, sezonową wymianę i przechowywanie opon, likwidację szkód komunikacyjnych, karty paliwowe czy wsparcie w kwestiach związanych z administracją firmowej floty – dodaje.
fot. mat. prasowe
Nakłady pracy wg wielkości firmy
Zróżnicowanie jeśli chodzi o ocenę pracochłonności zadań związanych z obsługą firmowej floty nie jest duże.
oprac. : eGospodarka.pl
Samochód służbowy: liczy się rozmiar, a nie marka
Samochód służbowy do celów prywatnych w co 3. firmie
Samochód służbowy. Nie tylko narzędzie pracy?
Samochód firmowy ma być tani, a nie bezpieczny
Menedżer floty a dział HR
Flota firmowa: wydawanie i przyjmowanie aut
Leasing samochodu: stresujący koniec kontraktu
Polityka flotowa - jakie elementy musi określać?
Flota firmowa: przepis na budżet
Dzień dobry, jesteśmy spółką z o.o., podpisaliśmy umowę na wykonywanie zadań z współpracownikiem z firmy z o.o., który będzie ...
Jakie są wasze - użytkownicy - wrażenia z korzystania z urządzenia FLOTIS OBD? Zastanawiam się nad kupnem i montażem.
Ulga termomodernizacyjna dopiero od 2019 r.
Usługi dla biznesu potrzebują pracowników. Podwyżki planuje 50% firm
Podstawa opodatkowania w PIT-28 za 2020 r.: odliczenia i ulga na złe długi
Palio Office Park A w Gdańsku z pozwoleniem na użytkowanie
GUS: PKB w IV kw. 2020 spadł o 2,8% r/r
BIK: mniej pożyczek to "efekt stycznia"?
Niewypłacalność w styczniu 2021 ogłosiło 80% więcej firm niż rok temu