Ford Tourneo Custom 300L 2.2 TDCi Titanium
2013-10-31 13:01
Przeczytaj także: Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi Titanium - mały autobus
Wrażenia z jazdy
Wbrew pozorom Tourneo Custom L2 nie sprawia problemów w mieście. Owszem, jego gabaryty wymuszają zwiększenie czujności podczas manewrowania, ale dzięki świetnej widoczności do przodu i na boki, dużym lusterkom oraz kamerze cofania nie ma się czym martwić. Oczywiście Fiestą parkuje się łatwiej, ale jak na te rozmiary zwrotność auta jest naprawdę świetna.
fot. mat. prasowe
Ford Tourneo Custom 300L 2.2 TDCi Titanium - widok z boku
Kilka słów należy się zespołowi napędowemu. Osiąganie prędkości autostradowych nie jest dla niego żadnym kłopotem. Wysoki moment dostępny jest od niskich wartości, ale silnik najlepiej czuje się powyżej dwóch tysięcy. Warto również zwrócić uwagę na świetnie pracującą skrzynię biegów – większość konkurentów powinno się w tej dziedzinie jeszcze wiele nauczyć. Wspomniane wyżej prędkości autostradowe nie wpływają negatywnie na prowadzenie pojazdu, który wcale nie jest tak wrażliwy na podmuchy wiatru, jak można było przypuszczać.
Warto także wspomnieć o zawieszeniu, całkiem nieźle tłumiącym nierówności. Jego praca jest co prawda słyszalna, ale nie przeszkadza to podczas codziennej eksploatacji. Mamy do czynienia z Fordem, więc byłoby grzechem nie wspomnieć o właściwościach jezdnych. Tourneo Custom nie przypomina w prowadzeniu Focusa ST, ale mało który „dostawczak” byłby w stanie dorównać mu na krętej drodze. Auto wyraźnie przechyla się na boki (nieuniknione przy takich rozmiarach i możliwościach ładunkowych), ale pozostaje stabilne w naprawdę, wydawać by się mogło krytycznych sytuacjach.
Okiem przedsiębiorcy
Gdzie jest haczyk? No cóż, wszystko, co dobre musi kosztować… Nie inaczej jest w tym przypadku. Ceny prezentowanej wersji ze 155-konnym silnikiem TDCi rozpoczynają się od 162 914 zł. Egzemplarz testowy wyposażony w wiele dodatków wywindował kwotę do 173 407 zł – oczywiście brutto. Bardzo, bardzo dużo, ale patrząc na to z drugiej strony, Tourneo Custom w przedłużonej wersji dzięki swoim możliwościom przewozowym potrafi zastąpić praktycznie dwa normalne samochody osobowe. Poza tym konkurencja potrafi być równie droga, a nawet droższa.
fot. mat. prasowe
Ford Tourneo Custom 300L 2.2 TDCi Titanium - tył auta
Ford, jako jeden z liderów wśród „sprzedawców” flotowych, ma spory wachlarz finansowy. Istnieje oczywiście możliwość zawarcia umowy kredytowej – od 12 do 60 miesięcy. Producent preferuje opcję z minimalną wpłatą własną na poziomie 10%, jednakże jest możliwość spłacenia w ratach całej wartości pojazdu. Jeśli chodzi o leasing, Ford oferuje dwie opcje – operacyjną i finansową. Okres leasingowy może trwać od 24 do 60 miesięcy (od 6 miesięcy przy wariancie finansowym). Jak jest z wpłatą własną? Od 0 do 45%. Raty mogą być natomiast równe lub dostosowane do indywidualnych potrzeb klienta. Istnieje także możliwość wyboru jednej z czterech walut – PLN, EUR, USD, CHF.
Podsumowanie
Ford Tourneo Custom 300L 2.2 TDCi to wyjątkowo wszechstronny samochód, który może pełnić bardzo wiele ról. Sprawdzi się nie tylko jako narzędzie do pracy, ale także czterokołowy przyjaciel dużej rodziny. Bez wątpienia ma predyspozycje do zdobycia pozycji lidera w swojej klasie.
1 2
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
-
Ford Tourneo Courier 1.6 TDCi Titanium dla rodziny i biznesu
-
Ford Tourneo Connect 1.6 TDCi Titanium - dostawczak dla biznesu
-
Rodzinny Ford Tourneo Courier
-
Ford Tourneo Custom - 8 osób lub tysiąc małych rzeczy
-
Ford Focus ST diesel sprawia zabójcze wrażenie
-
Ford Mondeo 1.5 Ecoboost 160 KM – to jednak nie Aston
-
Ford Mondeo Kombi 1.5 EcoBoost Titanium - ulubione auto flotowe
-
Mocno odświeżony Ford Focus 1.5 EcoBoost Titanium
-
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Red Edition ze sportowym zacięciem
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)