Hyundai i30 Wagon 1.6 GDI
2013-11-23 00:59
Przeczytaj także: Hyundai i30 Wagon 1,6 GDI Comfort
Technologia
Pod maską koreańskiego kombi znalazł się benzynowy silnik GDI o pojemności 1,6 litra. Generuje on 135 KM i 164 Nm. Moc przekazywana jest na koła przednie za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej. W tej konfiguracji auto przyspiesza do setki w 9,9 sekundy i rozpędza się do 195 km/h. Osiągi są więc całkiem niezłe. Nieco gorzej wygląda średnie zużycie paliwa. Hyundai podaje, że auto powinno palić 5,7 litra w cyklu mieszanym. Nic bardziej mylnego. W naszym teście udało się uzyskać wynik na poziomie 7,5 litra. Niby tyle samo, tylko cyferki odwrócone…
fot. mat. prasowe
Hyundai i30 Wagon 1.6 GDI - silnik
Wrażenia z jazdy
Silnik 1.6 GDI bardzo lubi się „kręcić” wysoko, dlatego do wyprzedzania niezbędne jest osiąganie minimum 3,5 tysiąca obrotów. Dopiero wtedy auto zaczyna ochoczo przyspieszać. Jeśli chodzi o jego kulturę pracy, to trudno mu cokolwiek zarzucić. Na „zimno” ma dobre maniery, nie hałasuje podczas wysokich prędkości i dobrze współpracuje ze skrzynią biegów. No właśnie, jeśli już o niej mowa, to warto zaznaczyć, że to jedna z najlepiej pracujących przekładni w swojej klasie. Jej skoki mają odpowiednią długość, a każde przełożenie wbija się bardzo precyzyjnie z przyjemnym kliknięciem.
fot. mat. prasowe
Hyundai i30 Wagon 1.6 GDI - tył auta
Samochód został wyposażony w system FLEX STEER z trzema trybami pracy wybieranymi za pomocą przycisku na kole kierownicy. Z opcji „Normal” korzysta się… w normalnych warunkach. Wariant „Comfort” przydaje się natomiast podczas manewrowania w zatłoczonych miejscach. Z kolei tryb „Sport” aktywuje się podczas dynamicznego pokonywania zakrętów (utwardza układ kierowniczy). Poza tym, koreańskie kombi całkiem nieźle tłumi nierówności. Za dobre efekty odpowiadają kolumny MacPhersona z przodu i układ wielowahaczowy z tyłu.
fot. mat. prasowe
Hyundai i30 Wagon 1.6 GDI - widok z boku
Okiem przedsiębiorcy
Hyundai i30 Wagon to idealna propozycja nie tylko dla rodzin, ale także przedsiębiorców szukających praktycznego auta flotowego. W prezentowanej wersji (Comfort) z silnikiem 1.6 GDI kosztuje 74 100. Koreańska marka przygotowała jednak rabat, dzięki któremu jego cena spadła właśnie do 69 100 zł (obejmuje on auta z rocznika 2013). To naprawdę niezła oferta na tle europejskiej i japońskiej konkurencji. Nie bez znaczenia jest także 5-letnia gwarancja bez limitu kilometrów.
Dla osób zainteresowanych zakupem auta na kredyt Hyundai przygotował 3 opcje: Kredyt z ostatnią ratą balonową (od 6 do 48 miesięcy, wpłata własna od 0% do 69%, wysokość ostatniej raty balonowej od 0% do 50%, oprocentowanie od 3,49%), Kredyt 50/50 (wpłata własna 50%, okres kredytowania 12 miesięcy i oprocentowanie od 0%) i Kredyt 3x33 (wpłata własna 33,4%, kres kredytowania 24 miesiące i oprocentowanie od 0%). Z kolei dla przedsiębiorców przygotowano leasing od 24 do 60 miesięcy z opłatą wstępną od 0 PLN.
Podsumowanie
Koreańskie marka zdobyły zaufanie polskich klientów, ponieważ są to coraz lepsze konstrukcje. Mają dobrą jakość, odpowiednio skalkulowaną cenę i całkiem nieźle wyglądają. Hyundai i30 Wagon 1.6 GDI Comfort jest tego namacalnym dowodem.
1 2
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
-
Hyundai i30 Wagon 1.6 CRDI Comfort budzi zaufanie
-
Hyundai i30 Wagon 1.4 T-GDI 7DCT Premium
-
Hyundai i30 Wagon 1.4 T-GDI 7DCT Premium
-
Hyundai i30 1.6 CRDi DCT Comfort. Po prostu dobry kompakt
-
Hyundai i30 coupe nie do końca sportowy
-
Hyundai i30 Turbo - za mało na rasowego hot-hatcha
-
Hyundai i30 Wagon 1.4 MPI Classic Plus dla wymagającego klienta
-
Atrakcyjny Hyundai i30 1.6 GDI AT Premium, choć bez sportowej duszy
-
Hyundai i30 1.6 GDI A/T Premium w europejskim stylu
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)