eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Seat Leon 1.8 TSI DSG FR dla młodych duchem i ciałem

Seat Leon 1.8 TSI DSG FR dla młodych duchem i ciałem

2014-01-23 11:31

Przeczytaj także: Seat Leon 1.4 TSI Style


Dwa łyki arytmetyki

Nowy Leon został zbudowany na nowej, modułowej platformie MQB, na której powstają też Volkswagen Golf, Audi A3 i Skoda Octavia. Hiszpański kompakt ma 4335 mm długości, 1446 mm wysokości i 1810 mm szerokości. Rozstaw osi wynosi 2601 mm. Auto waży w zależności od wersji od 1130 do około 1220 kg.

Technologia

Wydaje się, że nowy Leon to jedna z ostatnich prób umocnienia marki Seat w Europie. Dlatego władze VW podeszły do sprawy bardzo poważnie. Na rynek, w tym polski, trafiły auta z 3 rożnymi silnikami benzynowymi TSI (od 86 do 180 KM) oraz 2 dieslami (od 90 do 184 KM). Jeśli chodzi o wersje nadwoziowe, to oferta obejmuje trzy warianty: 5-drzwiowy hatchback, 3-drzwiowy SC i kombi ST. Wszystkie bardzo bogato wyposażone i dostępne tak ze skrzyniami manualnymi jak i dwusprzęgłowymi.
Identycznie jak w Golfie rozwiązano kwestię zawieszenia. W słabszych wersjach tylne koła połączone są belką skrętną, od 150 KM, czyli także w modelu FR auto ma już układ niezależny (wielowahaczowy).

fot. mat. prasowe

Seat Leon 1.8 TSI DSG FR - silnik

Na rynek, w tym polski, trafiły auta z 3 rożnymi silnikami benzynowymi TSI (od 86 do 180 KM) oraz 2 dieslami (od 90 do 184 KM).


Auto wyposażono oczywiście w całą zaawansowana elektronikę. Identyczną, jak w Golfie czy Audi A3 albo lepiej wyposażonych Octaviach. Innymi słowy, auto zostało dopieszczone. A przez to i klienci Seata decydujący się na zakup Leona III generacji.

Wrażenia z jazdy

Corazon salvaje, tak można jazdę Leonem FR spointować w dwóch słowach. Serce Leona FR jest dzikie. Oczywiście, to nie jest typowy hot hatch. To miano jest zarezerwowane dla Leona Cupry, ale FR-ka też zapewnia spore wrażenia. Silnik 1.8 TSI pozwala na wygenerowanie 250 Nm już od 1250 obrotów! Pierwszą setkę rozmienimy w niewiele ponad 7 sekund, a auto rozpędzimy do 220 km/h.

O sztywniejszym zawieszeniu wspomniałem już wyżej. Kiedy jednak zestawimy owo sztywniejsze zawieszenie z niebagatelną mocą Leona, zrozumiemy, że inaczej po prostu się nie da. Auto, ważące niewiele ponad 1,1 tony mające 180 KM musi być sztywne. Inaczej, będzie niebezpieczne. Testowy Leon FR idealnie wpisywał się w zakręty. Równie idealnie z nich wychodził. Auto nie zdradzało tendencji do „narowistych” zachowań. Prowadzenie auta ułatwiała dwusprzęgłowa automatyczna skrzynia biegów.

fot. mat. prasowe

Seat Leon 1.8 TSI DSG FR z przodu

Przód auta, dzięki nowoczesnym reflektorom i designerskiemu grillowi robi spore wrażenie. Warto dodać, że w pełni diodowe reflektory otrzymały funkcję automatycznych świateł drogowych, które włączając się na niedoświetlonym terenie, zapewniają doskonałą widoczność, a przy okazji, nie oślepiają jadących z naprzeciwka.


Pomimo sporej mocy i doładowanego silnika spalanie auta w całym teście uznaje za nadspodziewanie niskie! Średnio, zaledwie 6,2 litra. W mieście Leon zmieścił się w 8 litrach, a na trasie obniżył ten rezultat do 5,9 litra.

Okiem przedsiębiorcy

Leon jest dostępny na rynku w 4 wersjach wyposażenia: Entry, Reference, Style i FR. I jak na bliźniaka (ale nie jednojajowego) Golfa przystało, kosztuje bardzo podobnie. Najtańszy model wyceniono na około 53 tysiące. Najdroższy, na około 105 tysięcy. Testowy FR kosztował około 94 tysięcy złotych.

fot. mat. prasowe

Seat Leon 1.8 TSI DSG FR, zdjęcie nr 3

Nowy Leon został zbudowany na nowej, modułowej platformie MQB, na której powstają też Volkswagen Golf, Audi A3 i Skoda Octavia.


Leon ma szansę na duży sukces rynkowy. Dobrze jeździ, dobrze wygląda i nie ma większych wad. Zakup auta można zrealizować za pośrednictwem Volkswagen Bank Polska. Oferta kredytowa obejmuje dwa warianty: Kredyt 0% (wkład własny od 10%, okres od 12 do 60 miesięcy, raty ustalane indywidualnie) i AutoKredyt (wkład własny od 0%, dwa okresy kredytowania: od 36 lub 48 miesięcy). Dla przedsiębiorców przygotowano leasing Niska Rata z wkładem własnym od 10 do 45%, okresem leasingowania od 24 do 60 miesięcy i niskimi ratami miesięcznymi.

Podsumowanie

Nowy hiszpański kompakt zastąpił produkowanego od 7 lat poprzednika. Leon II, choć udany, zdążył się już zestarzeć. Stylistyka nadwozia następcy inspirowana koncepcyjnym modelem IBE jest wręcz rewelacyjna. I wydaje się, że powinna przypaść do gustu wszystkim młodym ciałem i duchem….

poprzednia  

1 2

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Więcej na ten temat: Seat Leon, Seat, samochody, testy samochodów, testy aut

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: