eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Seat Leon 1.8 TSI DSG FR dla młodych duchem i ciałem

Seat Leon 1.8 TSI DSG FR dla młodych duchem i ciałem

2014-01-23 11:31

Seat Leon 1.8 TSI DSG FR dla młodych duchem i ciałem

Seat Leon 1.8 TSI DSG FR © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (17)

Seat na dwa lata praktycznie zniknął z polskiego rynku. Wszystko przez konflikt pomiędzy byłym już, prywatnym dystrybutorem Seata a centralą koncernu VW. Dziś wiadomo już, kto w Polsce Seatem handluje. Firma chce nadrobić zaległości. Odbudowuje sieć dealerską. Czy Seatowi uda się wrócić do polskiego Top 10? Łatwo nie będzie, ale jeśli nowe auta z Martorell będą tak ładne, to powinno się udać.

Przeczytaj także: Seat Leon 1.4 TSI Style

Z zewnątrz…

Nowy Seat Leon to wewnątrz-koncernowy rywal Golfa, A3 i Octavii. W mojej opinii, jest zdecydowanie najładniejszy z rodziny kompaktowych aut koncernu VW. W czasach, kiedy nawet konkurencja upodobania swoje kompakty do Golfa, Seat poszedł nieco inna drogą. Przód auta, dzięki nowoczesnym reflektorom i designerskiemu grillowi robi spore wrażenie. Warto dodać, że w pełni diodowe reflektory otrzymały funkcję automatycznych świateł drogowych, które włączając się na niedoświetlonym terenie, zapewniają doskonałą widoczność, a przy okazji, nie oślepiają jadących z naprzeciwka. Technologia podobna nieco do technologii Matrix z Audi A8.

fot. mat. prasowe

Seat Leon 1.8 TSI DSG FR - widok z boku

Krótki przód, ostro schodząca za słupkiem C linia dachu plus przetłoczenia na szerokich nadkolach sprawiają, że auto prezentuje się bardzo rasowo.


Seat miał pełnić w koncernie rolę auta o sportowym zacięciu. Już poprzedni Leon był dużo „lżejszy” z wyglądu niż Golf. Ten, nawet bez znaczka FR ma wygląd ostry niczym papryczka Chili. Krótki przód, ostro schodząca za słupkiem C linia dachu plus przetłoczenia na szerokich nadkolach sprawiają, że auto prezentuje się bardzo rasowo.

fot. mat. prasowe

Seat Leon 1.8 TSI DSG FR - tył

Tylne lampy są wąskie i doskonale wkomponowane w tylne błotniki i klapę bagażnika. Pod nimi, kawałek czarnego plastiku na i pod zderzakiem pełniący funkcje ochronne, ale niejako przy okazji podkreśla sportowy charakter auta.


Z tyłu też jest nietuzinkowo. Tylne lampy są wąskie i doskonale wkomponowane w tylne błotniki i klapę bagażnika. Pod nimi, kawałek czarnego plastiku na i pod zderzakiem pełniący funkcje ochronne, ale niejako przy okazji podkreśla sportowy charakter auta. Nie, nie jest to absolutnie atrapa dyfuzora. Po prostu, element ochronny gdy w korku auto jadące z tyłu zbyt blisko „dotoczy” się do nas. A kawałek czarnego, matowego plastiku wśród elementów pomalowanych w kolorze nadwozia zawsze wygląda niebanalnie.

Warto wspomnieć także o designerskich lusterkach. Niezbyt duże, ale zapewniające idealną widoczność. Pełnią także, dzięki wąskiej linii diod, role kierunkowskazów. Ich kształt przyciąga oko.

… i w środku

Deska Leona to trochę „koncernowa wariacja na temat”. Zegary oraz elementy elektroniki tak jakby znamy i z innych Seatów, i z samego Volkswagena. Ale, wszystko poskładano tak, że nie mamy uczucia przypadkowości. Wprost przeciwnie. Wsiadając do Leona, mamy wrażenie, że to wszystko znamy i ogarniamy. Zarówno deskę jak i panel środkowy ze sterowaniem klimatyzacją, ale także wyświetlaczem komputera pokładowego.

fot. mat. prasowe

Seat Leon 1.8 TSI DSG FR - wnętrze

Deska Leona to trochę „koncernowa wariacja na temat”. Zegary oraz elementy elektroniki tak jakby znamy i z innych Seatów, i z samego Volkswagena.


Auto nadaje się, pomimo zdecydowanie twardszego niż w wersjach standardowych zawieszenia, nawet na długie rodzinne wyprawy. Naprawdę wygodne fotele i tylna kanapa, dużo miejsca na nogi i głowy nawet z tyłu (chyba więcej niż w Golfie VII generacji). Bagażnik ma przyzwoitą pojemność: 380 litrów i jest większy niż ten w konkurencyjnym Volkswagenie. Krótko mówiąc, wygodnie mamy my i… nasz bagaż.

Pisząc o wnętrzu trudno nie docenić starań Hiszpanów o elegancki klimat. FR-ka to czarne, skórzane fotele z eleganckimi szwami podkreślonymi czerwonym kolorem nici, sporo elementów ze szczotkowanego aluminium (lub całkiem dobrze go imitujących) oraz dobre materiały wykończeniowe. Naprawdę elegancko i stylowo.

fot. mat. prasowe

Seat Leon 1.8 TSI DSG FR - fotele

FR-ka to czarne, skórzane fotele z eleganckimi szwami podkreślonymi czerwonym kolorem nici, sporo elementów ze szczotkowanego aluminium (lub całkiem dobrze go imitujących) oraz dobre materiały wykończeniowe.

 

1 2

następna

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Więcej na ten temat: Seat Leon, Seat, samochody, testy samochodów, testy aut

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: