Opel Adam 1.4 Ecotec Glam idealny w mieście
2014-02-14 10:56
Przeczytaj także: Opel Adam Glam 1,4 Ecotec
Technologia
W gamie jednostek napędowych znalazły się tylko benzyniaki. I trudno się temu dziwić, ponieważ mało kto myśli o kosztownym dieslu w tak niewielkim samochodzie. Do testu otrzymałem egzemplarz z silnikiem o pojemności 1,4 litra generującym przyzwoite 100 KM. Został on zintegrowany z 5-biegową skrzynią manualną, która oczywiście przekazuje całą moc na koła przednie. Wszystko wskazuje na to, że Adam z tym motorem będzie dość dynamiczną zabawką. No właśnie, dość. Sprint do setki zajmuje 11,5 sekundy, co wydaje się przeciętnym rezultatem. To jednak tylko pozory, bowiem auto waży aż 1145 kg, czyli o 100 kg więcej niż o segment większe Suzuki Swift. Przydałoby się więc małe odchudzanie… Warto też wspomnieć o spalaniu. Zużycie paliwa z całego testu wynosiło około 7,5 litra. Wynik na akceptowalnym poziomie.
fot. mat. prasowe
Opel Adam 1.4 Ecotec Glam - silnik
Wrażenia z jazdy
Adam to swego rodzaju gokart w wersji XXL. Jego zawieszenie jest dość twarde, co w połączeniu z niskoprofilowymi oponami pozwala odczuć w kabinie po jakiego rodzaju dziurze akurat przejechaliśmy. Auta miejskie takie są i już. Na szczęście praca całego podwozia (jak i silnika) nie jest słyszalna w kabinie, co pozytywnie wpływa na warunki podróżowania.
Obawiałem się, że Adam może mieć drobne problemy na autostradzie. Jak się okazało, błądziłem… Sto koni dobrze sobie radzi z autem przy wyższych prędkościach, jednakże nie ukrywam, że przydałaby się 6-biegowa skrzynia, która wpłynęłaby pozytywnie na apetyt auta. Duży plus należy się niemieckiemu maluchowi za stabilność – podmuchy wiatru nie są mu straszne, co wcale nie jest standardem dla aut tych gabarytów.
fot. mat. prasowe
Opel Adam 1.4 Ecotec Glam - tył
Prawdziwym żywiołem Adama jest jednak miasto. Jazda tym autem po zatłoczonych parkingach to czysta przyjemność. Widoczność na wszystkie strony jest niezła, co w połączeniu z niewielkimi gabarytami auta daje możliwość bezstresowego manewrowania w praktycznie każdych warunkach. Warto jednak zaznaczyć, że osoby czujące się mniej pewnie za kierownicą mogą skorzystać z czujników parkowania.
Okiem przedsiębiorcy
Najmniejszy przedstawiciel rodziny Opla to udana odpowiedź na Fiata 500. Dobrze wygląda, przyzwoicie jeździ i wyróżnia się wysoką jakością wykonania. Podobnie jak u włoskiego konkurenta możliwości personalizacji wnętrza jak i karoserii jest bardzo wiele. Niemiecki przedstawiciel segmentu A został więc stworzony dla tych, którzy szukają auta miejskiego wyróżniającego się z tłumu.
Opel Adam z silnikiem 1.4 Ecotec o mocy 100 KM w wersji Glam kosztuje aktualnie 53 700 zł. Dokupienie różnych dodatków (a jest w czym wybierać) może jednak zwiększyć cenę o ponad 10 tysięcy złotych. Jak na auto miejskie nie jest to okazja sezonu, jednakże nie od dziś wiadomo, że styl kosztuje.
fot. mat. prasowe
Opel Adam 1.4 Ecotec Glam - bok
Trudno znaleźć firmę, która będzie chciała zasilić swoją flotę kilkoma Adamami… Na to auto zdecydują się przede wszystkim klienci indywidualni, dla których stworzono trzy warianty kredytowe: 4x25%, 3x33% i 50/50. Szczegółowe warunki dostosowywane są indywidualnie, dlatego o szczegóły należy pytać we własnym zakresie.
Podsumowanie
Jego nazwa nie każdemu się spodoba, jednak po bliższym poznaniu potrafi do siebie przekonać. Jeśli więc szukasz modnego auta, które sprawdzi się przede wszystkim w mieście, to… właśnie znalazłeś.
1 2
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
-
Bardzo stylowy Opel Adam
-
Uroczy Opel ADAM ROCKS 1.0 Turbo
-
Opel Insignia Country Tourer 2.0 SIDI 4x4 - ciekawy, lecz paliwożerny
-
Opel Meriva 1.6 CDTI Design Edition może się podobać
-
Opel Insignia 2.0 CDTI BiTurbo OPC Line jeździ i wygląda doskonale
-
Opel Cascada 1.6 SIDI AT Cosmo ekonomiczny i pakowny
-
Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI Biturbo Cosmo przyciąga wzrok
-
MINI Cooper SD Paceman ALL4
-
Opel Grandland 1.5 Diesel nie rozczaruje
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)