eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi Titanium to klasyka

Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi Titanium to klasyka

2014-02-25 13:24

Przeczytaj także: Ford Mondeo Kombi 1.5 EcoBoost Titanium - ulubione auto flotowe


Twórcy nowego Mondeo wiele uwagi poświęcili kwestii bezpieczeństwa. Mamy więc do dyspozycji czołowe, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, a także kolanowy airbag dla kierowcy. W razie wypadku cofa się kolumna kierownicza i wspornik przytrzymujący pedały. Zastosowano także poprzeczną belkę wzmacniającą w przedziale silnika i ramę pomocniczą zawieszenia pochłaniającą energię podczas zderzenia. Do tego systemy ABS z EBD, ESP z układem kontroli trakcji i wspomaganiem nagłego hamowania (EBA) tworzą mieszankę wydatnie podnoszącą bezpieczeństwo trakcyjne samochodu. Testowana odmiana posiada ponadto standardowo halogenowe reflektory adaptacyjne (AFS) ze statycznymi światłami doświetlającymi zakręty. W testach zderzeniowych organizacji Euro NCAP Mondeo zainkasowało maksymalną ilość pięciu gwiazdek.

fot. mat. prasowe

Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi Titanium - przód

To na pewno pierwsze Mondeo, za którym oglądali się przechodnie.


Wrażenia z jazdy

Mondeo to chyba jedno z najlepiej prowadzących się aut w swoim segmencie. Układ kierowniczy i zawieszenie (komfortowe i sprężyste, ale także twarde, gdy trzeba), bliskie ideału, co podkreślają nie tylko „zwykli” użytkownicy, ale i fachowcy z branży. Dobrego czucia drogi nie zepsuła nawet (wbrew obawom) zmiana wspomagania z mechanicznego na elektryczne.

Zużycie paliwa, deklarowane przez producenta wynosi 7,2 litra w mieście, 5,6 litra w cyklu mieszanym i 4,7 litra w trasie. W teście rezultaty było o około litry wyższe. Innymi słowy, nieco więcej, ale na poziomie jak najbardziej akceptowalnym.

Okiem przedsiębiorcy

Mondeo Mk. IV w wersji Titanium kosztuje od około 83 do 130 tys. złotych. Auto testowe, doposażone niestandardowo wyceniono na ok. 150 tysięcy. Zakup auta najlepiej sfinansować za pośrednictwem FCE Ford Polska.

fot. mat. prasowe

Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi Titanium - bok

Jego głównym atrybutem jest ponadprzeciętna pojemność. Nikt inny w tej klasie i w segmencie D nie oferuje tak przestronnego samochodu.


W ofercie marki jest bowiem kredyt od 6 do 60 miesięcy z możliwością uniknięcia wpłaty własnej, przy ratach równych lub malejących – zgodnie z potrzebami klienta. Ford ma w swoim wachlarzu finansowym także leasing, który może trwać również od 24 do 60 miesięcy, przy wpłacie własnej od 0 do 45% i ratach dostosowanych do indywidualnych potrzeb.

Podsumowanie
Można powiedzieć, że Mondeo obecnej generacji sprzedaje się dzięki sile przyzwyczajenia. Można, ale... to nie jest prawda. Auto nie jest świeżutkie, ale ciągle spełnia swoją rolę. I robi to zaskakująco dobrze, bo prawie 7 lat jakie dzieli nas od premiery, to w motoryzacji omalże epoka. Znaczy, że można? Można!

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: