eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Ford Mondeo 1.6 EcoBoost Titanium

Ford Mondeo 1.6 EcoBoost Titanium

2013-11-28 13:20

Ford Mondeo 1.6 EcoBoost Titanium

Ford Mondeo 1.6 EcoBoost Titanium © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (12)

Nie, zdecydowanie nie lubię downsizingu. Nie wierzę, że downsizing i tzw. motoryzacja hybrydowa, uratują matecznik białym misom. Nie wierzę, że taka zabawa w ekologię w sposób znaczący zmniejszy emisję CO2. Ba, nie wierzę nawet, że takie sztuczne „dmuchanie” silnika nie wpłynie na jego żywotność. Nie wierzę, to jednak nie znaczy, że nie doceniam…

Przeczytaj także: Ford Mondeo 1.5 Ecoboost 160 KM – to jednak nie Aston

Z zewnątrz…

W przyszłym roku pożegnamy Mondeo, jakie znamy od 2007 roku. Kolejna generacja jest już dostępna za oceanem i wygląda jak… milion dolarów. To jednak nie znaczy, że model, który ciągle jest polskiej ofercie nagle się postarzał i stracił na urodzie. Nic z tych rzeczy. Mondeo Mk IV to jeden z trzech najbardziej pożądanych aut flotowych w swojej klasie. Dlaczego? Zapewne przez ciekawy, ale jednocześnie ponadczasowy wygląd. Czy to sedan, lifback czy też kombi, Mondeo wygląda jak… eleganckie auto dla szefa. Klasyka jest bowiem ciągle w modzie, a Ford nie przebudował swojej flagowej limuzyny.

fot. mat. prasowe

Ford Mondeo 1.6 EcoBoost Titanium - przód auta

Czy to sedan, lifback czy też kombi, Mondeo wygląda jak eleganckie auto dla szefa.


Tym razem nasza redakcja testowała tzw. liftbacka. Według fachowców od nadawania wszystkiemu nazw i symboli, ten typ nadwozia to tak jakby hatchback z dłuższym „kuprem”. Naszym zdaniem temu liftbackowi bliżej jednak do klasycznego sedana z lekką domieszką coupe. Tak postrzegamy to auto my. I chyba większość nabywców...

… i w środku

Wnętrze auta jest jak exterior, czyli klasyka w najlepszym tego słowa znaczeniu. Bez stylistycznej dezynwoltury da się bowiem zrobić auto. I to wbrew pozorom, wcale nie nudne. Zegary w klasycznym układzie, czyli obrotomierz, prędkościomierz i dodatkowy wyświetlacz umieszczono na lamowanej aluminiową listewką wysepce. Czytelnie, ergonomicznie, ładnie. Do tego wielofunkcyjna kierownica z aluminiowymi przyciskami do sterownia radiem i tempomatem. Obok panel środkowy z dużym wyświetlaczem otoczonym przyciskami i, na szczęście, standardową szczeliną na płyty CD. Niestety, coraz więcej producentów ogranicza się do zainstalowania w aucie wejścia USB. Wygodne, ale kiedy producent zamontuje wysokiej jakości sprzęt audio i do tego tylko wejście USB, i tak cały efekt diabli wezmą.

fot. mat. prasowe

Ford Mondeo 1.6 EcoBoost Titanium - przednie i tylne fotele

Fotele i tylna kanapa są bardzo wygodne.



Fotele i tylna kanapa oczywiście godne prezesowskiego zadu. Nawet najbardziej schorowany kręgosłup nie odczuje dyskomfortu w czasie podróży na spotkanie lub „do wód”. Szeroko otwierające się drzwi ułatwiają zajęcie miejsca. Nic, tylko wyruszyć w podróż. Nawet niekoniecznie tę z najskrytszych marzeń…

fot. mat. prasowe

Ford Mondeo 1.6 EcoBoost Titanium - wnętrze

Wnętrze auta jest jak exterior, czyli klasyka w najlepszym tego słowa znaczeniu.


 

1 2

następna

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Więcej na ten temat: Ford Mondeo, Ford, testy samochodów, samochody, auta

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: