eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Skoda Superb Combi 1.8 TSI Elegance po kuracji odmładzającej

Skoda Superb Combi 1.8 TSI Elegance po kuracji odmładzającej

2014-03-27 13:55

Przeczytaj także: Skoda Superb Outdoor 2.0 TDI 140 KM dla rodziny


Technologia

„Rodzinne auto? Koniecznie diesel!” – tak właśnie brzmią polskie głosy. I ma to oczywiście uzasadnienie, szczególnie ekonomiczne. Pod maską testowanego egzemplarza pracuje jednak benzynowy silnik 1.8 TSI generujący 160 KM (przy 4500-6200 rpm) i 250 Nm (przy 1500-4500 rpm). Współpracuje on z automatyczną skrzynią DSG o 7 przełożeniach. Superb Combi w tej konfiguracji potrafi osiągnąć setkę w 8,5 sekundy i rozpędzić się do 220 km/h. Osiągi są więc lepsze, niż można się było spodziewać. Te wszystkie dane techniczne są zadowalające, ale trudno je nazwać „spełniającymi wymogi rodziny”. No właśnie, dla familii dużo istotniejsze są walory ekonomiczne. Jak się okazuje, nawet w tej dziedzinie Skoda nie zawodzi. Średnie spalanie z całego testu wyniosło 7,9 litra (dystans 800 km), co należy uznać za wynik bardzo dobry (o 0,8 litra więcej niż podaje producent).

fot. mat. prasowe

Skoda Superb Combi 1.8 TSI Elegance - silnik

Pod maską testowanego egzemplarza pracuje jednak benzynowy silnik 1.8 TSI generujący 160 KM (przy 4500-6200 rpm) i 250 Nm (przy 1500-4500 rpm).


Wrażenia z jazdy

A jak Superb spisuje się w mieście? Całkiem przyzwoicie. Nie jest to najmniejszy samochód dostępny na rynku, ale da się nim bezproblemowo manewrować po zatłoczonych uliczkach. Widoczność na wszystkie strony (do góry również…) jest bardzo dobra, dlatego nawet niepewny kierowca powinien dać sobie radę. A jeśli obawia się, że nie da? To wcale nie musi wysiadać z samochodu i kontynuować podróży na pieszo. Z pomocą przychodzą bowiem czujniki parkowania, a także system Automatic Parking Assistant, który ułatwi życie podczas parkowania i równoległego, i prostopadłego. Proste? Proste!

Zawieszenie auta zostało oparte na kolumnach MacPhersona (przód) i układzie wielowahaczowym (tył). W połączeniu z precyzyjnym układem kierowniczym daje spore poczucie bezpieczeństwa. Podczas dynamicznej jazdy, samochód jest stabilny i przewidywalny. Oczywiście w skrajnych przypadkach może objawić się podsterowność, ale podczas codziennego, normalnego użytkowania nie da się jej odczuć. Jeśli chodzi o komfort jazdy, to jest on na średnim poziomie. Nierówności wybierane są zadowalająco, jednakże duże uszkodzenia nawierzchni potrafią poinformować podróżnych o swoim istnieniu.

fot. mat. prasowe

Skoda Superb Combi 1.8 TSI Elegance - tył

Tylna część karoserii nie zmieniła się prawie wcale (poza klapą bagażnika).


Okiem przedsiębiorcy

Jeśli chodzi o sprzedaż flotową, to Skoda od lat gra pierwsze skrzypce w naszym kraju. Superb nie jest może tak popularny jak Fabia czy Octavia, ale w odróżnieniu do nich sprawdzi się w roli auta nie tylko rodzinnego, ale także reprezentacyjnego. Testowany egzemplarz został wyceniony na 127 600 zł. Niby dużo, ale podobnie wyposażeni rywale wcale nie są rozsądniej wycenieni, a już na pewno nie mają tylu asów w rękawie. Najtańsza wersja z tym silnikiem kosztuje natomiast 86 250 zł.

fot. mat. prasowe

Skoda Superb Combi 1.8 TSI Elegance - widok z boku

Superb Combi, mimo kilku lat na karku, to dalej świetna propozycja. Jest świetnie wykonany, wyjątkowo przestronny i rozsądnie wyceniony.


Skoda, jako lider rynku, ma spory wachlarz finansowy. Dla tych, którzy zainteresowani są kredytem przygotowano trzy warianty: Kredyt Niskich Rat (36 albo 48 miesięcy, wkład własny od 0%, równe raty miesięczne, oprocentowanie 3,99%, prowizja bankowa 5%), Kredyt 3,99% (od 12 do 84 miesięcy, wkład własny od 0%, raty równe lub malejące, oprocentowanie 3,99% dla wszystkich okresów kredytowania, prowizja bankowa 5%) i Kredyt Roczna Rata (12, 24, 36 lub 48 miesięcy, wkład własny od 20%, raty malejące, roczne, oprocentowanie 0% dla rocznego kredytu i 3,99% dla pozostałych okresów, prowizja bankowa 5%). Firma ma oczywiście w swojej ofercie również leasing na okres 24, 36, 48 lub 60 miesięcy, z opłatą wstępną od 10 do 45% i wartością wykupu od 1 do 25% wartości auta.

Podsumowanie
Superb Combi, mimo kilku lat na karku, to dalej świetna propozycja. Jest świetnie wykonany, wyjątkowo przestronny i rozsądnie wyceniony. Ponadto w prezentowanej wersji ma dynamiczny silnik i bogate wyposażenie. Idealne auto dla kogoś, kto chce mieć jedno auto spełniające dwie główne role – firmową i prywatną.

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • andrzejchmura1 / 2014-09-11 13:38:33

    tez miałem okazje testować superba http://skoda-blog.com.pl/porady-i-testy/test-skody-superb-mieszczanin-szlachcicem/ odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: