eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjne › Najcenniejsze marki świata 2014 - motoryzacja

Najcenniejsze marki świata 2014 - motoryzacja

2014-06-21 00:31

Najcenniejsze marki świata 2014 - motoryzacja

Ford to w tym roku najdynamiczniej rosnąca marka © magdal3na - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Toyota, BMW oraz Mercedes Benz to czołówka najcenniejszych marek motoryzacyjnych na świecie - wynika z dziewiątej już, dorocznej edycji rankingu BrandZ Top 100 opracowywanego przez Millward Brown Optimor. Czołówka liderów tej branży nie uległa zatem zmianie od publikacji ostatniego zestawienia. Tuż poza podium znalazła się Honda, która również obroniła swoją pozycję z zeszłego roku.

Przeczytaj także: Najcenniejsze marki świata 2013 - motoryzacja

Marka BMW zachowała 2. miejsce, osiągając wartość na poziomie 25,7 mld USD (wzrost o 7%). Z kolei Mercedes Benz i Honda zachowały miejsce 3. i 4. z wartością marek na poziomie odpowiednio 21,5 mld USD i 14 mld USD.

„Marki samochodów doskonale sobie radzą w 2014 roku dzięki temu, że recesja jest już praktycznie za nami, a wzrost optymizmu konsumenckiego w USA wyraża się w gotowości do ponownego dokonywania większych zakupów” – zauważył Peter Walshe, Global BrandZ Director w instytucie Millward Brown. „Najlepiej radzą sobie producenci samochodów mający silną pozycję na rynku motoryzacyjnym w USA. Ford jest najdynamiczniej rosnącą marką, a Chevrolet ponownie znalazł się w pierwszej dziesiątce, zajmując 9. miejsce”.

Te doskonałe wyniki marek w dziewiątym dorocznym rankingu najcenniejszych marek świata BrandZ Top 100 znalazły swoje potwierdzenie również w łącznych wynikach całego sektora, notującego wzrost o 17%. Łączna wartość pierwszej dziesiątki marek tego sektora osiągnęła 139 mld USD. W ubiegłorocznym Top 10 odnotowano wzrost łącznej wartości marek o zaledwie 5%, co i tak było znacząco lepszym wynikiem wobec spadku o 7% w roku 2012.

fot. magdal3na - Fotolia.com

Ford to w tym roku najdynamiczniej rosnąca marka

W tym roku wszystkie marki z pierwszej dziesiątki odnotowały wzrost wartości z wyjątkiem Volkswagena, który ucierpiał z powodu presji cenowej w Chinach i tylko nieznacznie odrobił straty dzięki ożywieniu na rynku amerykańskim.


W tym roku wszystkie marki z pierwszej dziesiątki odnotowały wzrost wartości z wyjątkiem Volkswagena, który ucierpiał z powodu presji cenowej w Chinach i tylko nieznacznie odrobił straty dzięki ożywieniu na rynku amerykańskim. Wartość marki Audi wzrosła o 27%, a Chevrolet (ostatni raz w rankingu w 2009 r.) oraz Toyota zyskały 21%.

Ford to w tym roku najdynamiczniej rosnąca marka – wzrost o 56% do 11,8 mld USD (piąte miejsce w sektorowej pierwszej dziesiątce), nie tylko za sprawą dużej sprzedaży i rebilansowania działalności w skali globalnej, ale także dzięki większemu zróżnicowaniu pozycjonowania marki. Ten producent z Dearborn w stanie Michigan (USA) odszedł od pozycji standardowej marki ze średniej półki w stronę większej wyrazistości dzięki takim inicjatywom jak umowa partnerska z firmami Daimler i Nissan mająca na celu skomercjalizowanie technologii ogniw paliwowych.

fot. mat. prasowe

Najcenniejsze marki świata w segmencie motoryzacyjnym w rankingu BrandZ Top 10 w 2014 r.

Toyota pozostaje najcenniejszą marką motoryzacyjna świata w rankingu BrandZTM Top 100 opracowywanym przez Millward Brown Optimor.


Informacje o badaniu
Badanie najcenniejszych marek świata BrandZ Top 100, realizowane na zlecenie WPP przez Millward Brown Optimor, obecnie weszło w dziewiąty rok swojej historii. Jest to jedyny ranking biznesowy, w którym przy obliczaniu wartości marek bierze się pod uwagę nie tylko dane finansowe, lecz także opinie potencjalnych i obecnych nabywców danej marki.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: