eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Skoda Superb 2.0 TSI DSG Elegance jest super?

Skoda Superb 2.0 TSI DSG Elegance jest super?

2014-11-28 16:10

Przeczytaj także: Skoda Superb Combi 1.8 TSI Elegance po kuracji odmładzającej


Technologia


Skoda do napędu Superba proponuje kilka rożnych silników. My trafiliśmy na dwulitrową doładowaną benzynę o mocy 200 KM z napędem na przednią oś przenoszonym za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni DSG. Do silnika mamy jedno tylko zastrzeżenie, o czym szerzej piszemy nieco niżej. Co do reszty, absolutnie bez uwag. Skrzynia, czyli znany z innych aut VW dwusprzęgłowy automat działa szybko i precyzyjnie. Wspomagają go: elektroniczna stabilizacja toru jazdy ESC z funkcją podpowiedzi ruchu kierownicą DSR, układ zapobiegający blokowaniu hamulców (ABS), regulacja momentu hamującego silnika (MSR), regulacja przeciwpoślizgowa kół napędowych (ASR), elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego (EDS) i wspomaganie nagłego hamowania (HBA). Warto dodać, że Skoda montuje w Superbie także system Driver Activity Assistant, który ostrzega kierowcę o potrzebie zrobienia przerwy, a także wspomaganie ruszania pod górę (Hill Hold Control). W aucie dostępna jest też funkcja nadzoru ciśnienia w oponach.

fot. mat. prasowe

Skoda Superb 2.0 TSI DSG Elegance - widok boku

Podstawowe wymiary Superba w wersji sedan to: 4833 mm długości, 1817 mm szerokości i 1511 mm wysokości. Rozstaw osi 2761 mm.


Wrażenia z jazdy


Atutem i przekleństwem tego auta jest dwulitrowy, doładowany motor benzynowy. Owszem, jednostka 2.0 TSI daje 200 KM (od 5100 obrotów i 280 Nm. od 17000 do 5000 obrotów), pozwala na osiągniecie 240 km/h a pierwszej setki w 7,7 sekundy, ale… producent twierdzi, że auto średnio pali 7,9 litra na trasie 6,3 litra, a w mieście – 10,6 litra. Owszem… nie. W mieście, auto nijak nie chciało zejść poniżej 12 litrów (12,2 to był najniższy wynik w trybie miejskim). W trasie, przy prędkościach autostradowych Superb zasysał około 10 litrów, a na normalnych drogach, i przy rozsądnych prędkościach, nieznacznie poniżej 9. Średnia z testu wyniosła 9 litrów i to jest dobry wynik dla auta mierzącego prawie 5 metrów i ważącego ponad 1,5 tony. Nie wiem po co podawać wśród danych fabrycznych spalanie osiągnięte przez mistrzów ecodrivingu. Normalny kierowca nigdy nie zbliży się do tych liczb. Za to potencjalny nabywca może poczuć się oszukany.
Samo prowadzenie auta jest bajeczne. Silnik chętnie wkręca się w obroty. Nie ma absolutnie żadnych kłopotów z wyprzedzaniem, a samochód niczym przyklejony trzyma się drogi. Reasumując, ośmielę się powiedzieć, że zawieszenie jest omalże tak dobre jak w Fordzie Mondeo.

Okiem przedsiębiorcy


Poza wielkością, druga największa zaleta Skody Superb to cena. Podstawowa wersja została wyceniona na 76 700 złotych. Wersja z silnikiem 2.0 TSI i wyposażeniem Elegance, to wydatek 121 100 zł. Porównywalny wielkością, Volkswagen Passat z jednostką 2.0 TSI/210 KM i przekładnią DSG w wersji Highline kosztuje 133 890 złotych. I to są duże różnice. Szczególnie, że wartość rezydualna obu aut jest porównywalna. I to nie jest dobra wiadomość dla konkurencji Skody Superb. Nawet tej wewnętrznej…

fot. mat. prasowe

Skoda Superb 2.0 TSI DSG Elegance - widok z tyłu i boku

Poza wielkością, druga największa zaleta Skody Superb to cena. Podstawowa wersja została wyceniona na 76 700 złotych.


W ofercie finansowej Skody znaleźć możemy 3 warianty kredytowe: Kredyt Niskich Rat (oprocentowanie nominalne 3,99%, prowizja bankowa 5%, okres umowy 36 lub 48 miesięcy), Kredyt 3,99% (wkład własny od 0%, raty równe lub malejące, oprocentowanie nominalne 3,99%, prowizja bankowa 5%, okres umowy od 12 do 84 miesięcy) i Kredyt 0% (wkład własny 50%, raty stałe, prowizja bankowa 5%, oprocentowanie nominalne 0%, okres umowy 36 miesięcy). Skoda przygotowała także dwie opcje leasingowe. Leasing Niskich Rat (wkład własny od 10 do 45%, okres umowy 24, 36, 48 lub 60 miesięcy, na koniec wykup lub zwrot auta) i Leasing 106% (wkład własny od 10%, okres umowy 24, 36, 48 lub 60 miesięcy, wartość wykupu od 1% do 25% wartości auta).

Podsumowanie


Czy Superb jest super? Na pewno stosunkiem cena-wyposażenie-jakość, bije na głowę całą konkurencję. Ma też zadziwiająco wysoką wartość rezydualną. A to oznacza, że nie tylko nowy, a także używany jest oceniany bardzo dobrze. Jedyny problem, to ciągle pokutujący w „narodzie” mit, że Skoda to… Skoda.

poprzednia  

1 2

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: