Skoda Superb 2.0 TSI DSG Elegance jest super?
2014-11-28 16:10
Przeczytaj także: Skoda Superb Combi 1.8 TSI Elegance po kuracji odmładzającej
Technologia
Skoda do napędu Superba proponuje kilka rożnych silników. My trafiliśmy na dwulitrową doładowaną benzynę o mocy 200 KM z napędem na przednią oś przenoszonym za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni DSG. Do silnika mamy jedno tylko zastrzeżenie, o czym szerzej piszemy nieco niżej. Co do reszty, absolutnie bez uwag. Skrzynia, czyli znany z innych aut VW dwusprzęgłowy automat działa szybko i precyzyjnie. Wspomagają go: elektroniczna stabilizacja toru jazdy ESC z funkcją podpowiedzi ruchu kierownicą DSR, układ zapobiegający blokowaniu hamulców (ABS), regulacja momentu hamującego silnika (MSR), regulacja przeciwpoślizgowa kół napędowych (ASR), elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego (EDS) i wspomaganie nagłego hamowania (HBA). Warto dodać, że Skoda montuje w Superbie także system Driver Activity Assistant, który ostrzega kierowcę o potrzebie zrobienia przerwy, a także wspomaganie ruszania pod górę (Hill Hold Control). W aucie dostępna jest też funkcja nadzoru ciśnienia w oponach.
fot. mat. prasowe
Skoda Superb 2.0 TSI DSG Elegance - widok boku
Wrażenia z jazdy
Atutem i przekleństwem tego auta jest dwulitrowy, doładowany motor benzynowy. Owszem, jednostka 2.0 TSI daje 200 KM (od 5100 obrotów i 280 Nm. od 17000 do 5000 obrotów), pozwala na osiągniecie 240 km/h a pierwszej setki w 7,7 sekundy, ale… producent twierdzi, że auto średnio pali 7,9 litra na trasie 6,3 litra, a w mieście – 10,6 litra. Owszem… nie. W mieście, auto nijak nie chciało zejść poniżej 12 litrów (12,2 to był najniższy wynik w trybie miejskim). W trasie, przy prędkościach autostradowych Superb zasysał około 10 litrów, a na normalnych drogach, i przy rozsądnych prędkościach, nieznacznie poniżej 9. Średnia z testu wyniosła 9 litrów i to jest dobry wynik dla auta mierzącego prawie 5 metrów i ważącego ponad 1,5 tony. Nie wiem po co podawać wśród danych fabrycznych spalanie osiągnięte przez mistrzów ecodrivingu. Normalny kierowca nigdy nie zbliży się do tych liczb. Za to potencjalny nabywca może poczuć się oszukany.
Samo prowadzenie auta jest bajeczne. Silnik chętnie wkręca się w obroty. Nie ma absolutnie żadnych kłopotów z wyprzedzaniem, a samochód niczym przyklejony trzyma się drogi. Reasumując, ośmielę się powiedzieć, że zawieszenie jest omalże tak dobre jak w Fordzie Mondeo.
Okiem przedsiębiorcy
Poza wielkością, druga największa zaleta Skody Superb to cena. Podstawowa wersja została wyceniona na 76 700 złotych. Wersja z silnikiem 2.0 TSI i wyposażeniem Elegance, to wydatek 121 100 zł. Porównywalny wielkością, Volkswagen Passat z jednostką 2.0 TSI/210 KM i przekładnią DSG w wersji Highline kosztuje 133 890 złotych. I to są duże różnice. Szczególnie, że wartość rezydualna obu aut jest porównywalna. I to nie jest dobra wiadomość dla konkurencji Skody Superb. Nawet tej wewnętrznej…
fot. mat. prasowe
Skoda Superb 2.0 TSI DSG Elegance - widok z tyłu i boku
W ofercie finansowej Skody znaleźć możemy 3 warianty kredytowe: Kredyt Niskich Rat (oprocentowanie nominalne 3,99%, prowizja bankowa 5%, okres umowy 36 lub 48 miesięcy), Kredyt 3,99% (wkład własny od 0%, raty równe lub malejące, oprocentowanie nominalne 3,99%, prowizja bankowa 5%, okres umowy od 12 do 84 miesięcy) i Kredyt 0% (wkład własny 50%, raty stałe, prowizja bankowa 5%, oprocentowanie nominalne 0%, okres umowy 36 miesięcy). Skoda przygotowała także dwie opcje leasingowe. Leasing Niskich Rat (wkład własny od 10 do 45%, okres umowy 24, 36, 48 lub 60 miesięcy, na koniec wykup lub zwrot auta) i Leasing 106% (wkład własny od 10%, okres umowy 24, 36, 48 lub 60 miesięcy, wartość wykupu od 1% do 25% wartości auta).
Podsumowanie
Czy Superb jest super? Na pewno stosunkiem cena-wyposażenie-jakość, bije na głowę całą konkurencję. Ma też zadziwiająco wysoką wartość rezydualną. A to oznacza, że nie tylko nowy, a także używany jest oceniany bardzo dobrze. Jedyny problem, to ciągle pokutujący w „narodzie” mit, że Skoda to… Skoda.
1 2
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Przeczytaj także
-
Skoda Fabia Combi Scoutline 1.2 TSI
-
Skoda Superb nie rozczarowuje
-
Skoda Fabia Combi 1.2 TSI DSG Edition - szansa na sukces?
-
Skoda Fabia Combi: jest lepiej niż było!
-
Skoda Octavia Scout 2.0 TDI DSG 4x4 - to kosztuje
-
Skoda Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG Style Plus zdecydowanie za droga
-
Skoda Fabia 1.0 LPG - tanio, ale bardzo prosto
-
Skodę Octavię skonfigurujesz na "milion" sposobów
-
Skoda Yeti 2.0 TDI 4x4 Outdoor robi wrażenie
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)