eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Subaru BRZ tylko dla świetnych kierowców

Subaru BRZ tylko dla świetnych kierowców

2014-12-16 13:36

Przeczytaj także: MINI Cooper SD Paceman ALL4


Przekręcenie kluczyka sprawia jednak, że wygląd wnętrza przechodzi na drugi plan. Wskazówka przelatuje wówczas całą skalę, a głównym zegarem, który absorbuje uwagę kierowcy staje się obrotomierz. Za nim widać już tylko maskę, która zarówno po lewej, jak i po prawej stronie kończy się wystającym nadkolem. Ponadto mam pewne wytłumaczenie odnośnie tak trudnego wsiadania. Jest tak niewygodne i wymaga ekwilibrystyki, by robić to jak najrzadziej – hasłem reklamowym Subaru BRZ powinno być: „wsiądź i nie wysiadaj”. Kubełkowy fotel opatula bowiem ciało kierowcy z każdej strony, a jego ustawienie powoduje, że moja ręka automatycznie lądowała na drążku skrzyni biegów oraz hamulca ręcznego. W dodatku sześciobiegowa manualna skrzynia biegów nie dość, że pracuje twardo i po męsku, to jeszcze chodzi w pozycjach przód-tył, co jest fenomenalnym rozwiązaniem, które znów obudziło w mnie aspiracje rajdowca.

fot. mat. prasowe

Subaru BRZ - przód

Subaru jest zawieszone nisko i ma twarde nastawy, przez co podróż po polskich drogach to istny koszmar.


Do napędu Subaru BRZ służy 2-litrowy silnik benzynowy typu BOXER, który generuje stado równych 200 KM. W dzisiejszych czasach to tak naprawdę niewiele, ale w połączeniu z niewielką masą auta (1250 kg) oraz tylnym napędem BRZ może utrzeć na drodze nosa wielu poważnym zawodnikom. Jedynie do dźwięku 4-cylindrowego silnika trzeba się chwilę przyzwyczaić – w środku brzmienie jest dość dziwnie, ale już stojąc w pobliżu dwóch końcówek rur wydechowych można słuchać go bez końca. Co ciekawe, Subaru BRZ dzięki niskiej masie i niewysilonemu silnikowi nie jest strasznie paliwożerne. Owszem do Toyoty Prius mu daleko, ale wynik 10 l/100km, nawet przy dynamicznej jeździe, jest bardzo możliwy do osiągnięcia.

fot. mat. prasowe

Subaru BRZ - widok z przodu i boku, zdjęcie nr 3

Aby cieszyć się Subaru BRZ na co dzień, trzeba przygotować około 120 tysięcy złotych.


Aby cieszyć się Subaru BRZ na co dzień, trzeba przygotować około 120 tysięcy złotych. Bliźniacza Toyota GT-86 jest o kilka tysięcy droższa, więc ja nie widzę sensu, żeby przepłacać. Oczywiście cena kilku czekolad jest znacznie niższa, ale jeśli chcecie być szczęśliwi, jednocześnie posiadając namiastkę prawdziwej motoryzacji we własnym garażu, to nie ma nad czym się zastanawiać. Efekt cieplarniany trwa w najlepsze, więc może i w Polsce już niedługo przez cały rok nie zobaczymy śniegu, a to optymistyczna prognoza dla przyszłych właścicieli BRZ…

Dane techniczne:


Silnik: benzynowy
Pojemność skokowa: 1998 cm3
Układ cylindrów/zawory: B4/16
Układ: wzdłużny
Zasilanie: wtrysk bezpośredni
Moc maksymalna: 200 KM/7000
Maks. moment obrotowy: 205 Nm/6400
Napęd: tylny
Skrzynia biegów: manualna/6-biegowa
Hamulce (przód/tył): tarcz. went./tarcz. went.
Zawieszenie przednie: McPherson
Zawieszenie tylne: wielowahaczowe
Masa/ładowność: 1239/431 kg
Średnica zawracania: 10,8 m
Pojemność bagażnika: 243 l
Pojemność zbiornika paliwa: 50 l (Pb 98)
Wymiar (dł./szer./wys.): 424/178/129 cm
Rozstaw osi: 257 cm
Opony: 215/45 R17
Teoretyczny zasięg: 640 km

Osiągi (dane producenta)


Prędkość maksymalna: 226 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 7,6 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km): 10,5/7,5

poprzednia  

1 2

oprac. : Konrad Stopa / Motoryzacyjnie Pod Prąd Motoryzacyjnie Pod Prąd

Więcej na ten temat: Subaru BRZ, Subaru, testy samochodów, samochody, auta

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: