Smart ForFour 1.0 Proxy, gdy rozmiar ma znaczenie
2015-02-26 13:20
Przeczytaj także: MINI Cooper SD Paceman ALL4
Wrażenia z jazdy
Zalety tego samochodu można poznać przede wszystkim w zatłoczonych miejscach. Zwrotność jest wręcz imponująca. Średnica zawracania wynosząca 8,7 metra, bardzo lekko pracujący układ kierowniczy i świetna widoczność to atuty, które czynią mistrza parkowania z każdego kierowcy. Manewrowanie Smartem ForFour to naprawdę prawdziwa przyjemność. Zwisy przedni i tylny są wręcz minimalne, dlatego (niecelowe…) uderzenie w cokolwiek to duże wyzwanie.
fot. mat. prasowe
Smart ForFour 1.0 Proxy - tył
W praktyce jednostka napędowa okazuje się wystarczająco mocna. Nie ma mowy o ściganiu się, ale sprawne ruszanie spod świateł jest jak najbardziej osiągalne. Silnik ma jednak pewien problem. Wywołuje on wyraźne drgania, które są odczuwalne w kabinie podczas postoju. Inżynierowie powinni to poprawić. Jeśli chodzi o zawieszenie, to jest oczywiście dość twarde, ale taki już urok samochodów miejskich. Na szczęście jego praca nie jest zbyt głośna.
Okiem przedsiębiorcy
Smarty są fajne, Smarty są modne. Drogie zresztą też… Podstawowa wersja z jednostką 61-konną to wydatek 47 400 zł. Wersja Proxy z silnikiem mocniejszym o 10 KM kosztuje 63 tysiące. Egzemplarz testowy, który doposażono w kilka dodatków został wyceniony na ponad 70 tysięcy. Bohaterem flot ForFour nie zostanie, ale przecież nie dla przedstawicieli handlowych został stworzony.
fot. mat. prasowe
Smart ForFour 1.0 Proxy - przód
Samochody Smarta można nabyć drogą kredytową. Oferta obejmuje standardową spłatę, kredyt z ostatnią ratą balonową (końcowa rata o indywidualnie uzgodnionej wysokości) i Credit&Drive (z możliwością zwrócenia samochodu lub wydłużenia spłaty). Dla przedsiębiorców niemiecka marka przygotowała trzy opcje: klasyczny leasing, Lease&Drive Basic (pod koniec umowy zwrot pojazdu) oraz Leasing z serwisem (zawierający naprawy, przeglądy, podatki i ubezpieczenia komunikacyjne).
fot. mat. prasowe
Smart ForFour 1.0 Proxy - widok z boku
Podsumowanie
Smart to dobre auto do miasta. Atrakcyjna sylwetka, bogate wyposażenie i mnogość konfiguracji spodoba się przede wszystkim tym, którzy szukają małego środka transportu w dobrym stylu. Jego cena nie jest okazyjna, ale sukces produkcyjny poprzednika i liczba fanklubów zrzeszających posiadaczy samochodów tej marki udowadniają, że nie zawsze pieniądze decydują o zakupie.
1 2
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
-
Jeep Cherokee 2.2 MJD Limited, czyli komfort na 5
-
Skoda Fabia Combi Scoutline 1.2 TSI
-
Mazda 3 2.0 SkyPassion warta swojej ceny
-
Ford Focus ST diesel sprawia zabójcze wrażenie
-
Toyota Auris Touring Sports 1.6 D-4D z szansą na sukces?
-
Skoda Fabia Combi 1.2 TSI DSG Edition - szansa na sukces?
-
Nissan Pulsar 1.5 dCi Tekna: jeden z lepszych kompaktów?
-
Volvo V40 Cross Country: off-road plus osiągi
-
Skoda Fabia Combi: jest lepiej niż było!
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)