eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Fiat 500 1.3 MultiJet Lounge to prawdziwie włoska robota

Fiat 500 1.3 MultiJet Lounge to prawdziwie włoska robota

2015-04-24 09:29

Przeczytaj także: Zadziorny Fiat 500 0.9 TwinAir Sport


Technologia


Testowany samochód był wyposażony w moją ulubioną jednostkę, 4-cylindowego, 1,3-litrowego diesla (MultiJet) o mocy 95 KM. Silnik, w mojej opinii, idealny do tego auta. Pełnię mocy osiąga przy 4000 obrotów. Ale maksymalny moment, dzięki któremu ten sympatyczny samochodzik jest niczym 5-latek z ADHD to aż 200 Nm. i do tego dostępne od 1500 obrotów. To sprawia, że 95-konny Fiat jest bardzo dynamiczny. Przyspieszenie od 0-100 zajmuje około 10,5 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 180 km/h. Parametry, lepiej niż ciekawe.

fot. mat. prasowe

Fiat 500 1.3 MultiJet Lounge - silnik

Silnik pełnię mocy osiąga przy 4000 obrotów.


Dlaczego w mojej opinii motor 1.3 MultiJet jest dla „pięćsetki” idealny? No cóż, obok dynamiki liczy się też ekonomia. W skrócie: ekonomia głupcze! Niewielkie auta potrafią być zaskakująco paliwożerne, ale nie Fiat 500 z tą jednostką pod maską. Średnia spalania z testu wyniosła około 4,1 litra! Na trasie, „pięćsetka” konsumowała około 3,8 litra ON, a w mieście - 4,7 litra. Wyniki zacne, by nie powiedzeć rewelacyjne.

fot. mat. prasowe

Fiat 500 1.3 MultiJet Lounge - widok z przodu i boku, zdjęcie nr 3

Zdobyć status auta kultowego zaraz po premierze, niełatwa sztuka. Włochom udało się bez pudła.


Wrażenia z jazdy


"Pięćsetka" idealnie sprawdza się w mieście. Dzięki gabarytom łatwiej znaleźć miejsce parkingowe, czy wcisnąć się gdzieś w korku. Paradoksalnie, to małe miejskie auto, równie dobrze daje sobie radę na dłuższych trasach. Owszem, jest jeden kłopot - wszelakie wyboje. Ale nie oszukujmy się, 3,5-metrowe autko nie jest w stanie „przepłynąć” nad muldami po tirach czy pamiątkami po ostrej zimie. Może być głośno, może „bujać”, ale to nie wina auta, tylko „drogowców naszych kochanych”!

Na plus Fiata 500 zapisujemy zawieszenie. Auto perfekcyjnie wpisuje się w zakręty. Pokonując je, trzyma zadany tor jazdy. Kilku kolegów zwracało uwagę na lekką "ucieczkę" tyłu samochodu przy większych prędkościach. Nam nic takiego się nie przytrafiło. Dlatego, nie potwierdzamy.

Okiem przedsiębiorcy


Fiat 500 nie jest szczególnie popularny we flotach. Ale coraz częściej widuję je jako drugie, a czasem trzecie auto w prywatnej flocie przedsiębiorcy. Ile kosztuje? Ceny regularne wahają się w zależności od wersji silnikowej i modelu od 39,9 do 58,5 tys. złotych (ceny promocyjne). Jak sfinansować zakup? Poza gotówką, poprzez usługi finansowe Fiat Bank i Fiat Leasing.

fot. mat. prasowe

Fiat 500 1.3 MultiJet Lounge - widok z tyłu i boku

"Pięćsetka" idealnie sprawdza się w mieście. Dzięki gabarytom łatwiej znaleźć miejsce parkingowe, czy wcisnąć się gdzieś w korku.


W ofercie Fiat Banku minimalna wpłata własna może wynieść 0% wartości kredytowanego samochodu. Dodatkowo Klient ma możliwość finansowania: ubezpieczenia spłaty kredytu, ubezpieczenia GAP, ubezpieczeń komunikacyjnych, wyposażenia dodatkowego samochodu, opłaty przygotowawczej i pakietu przeglądów okresowych. FGA oferuje też leasing operacyjny na okres od 23 do 59 miesięcy z minimalnym czynszem inicjalnym już od 0%. W FGA Leasing istnieje możliwość wliczenia ubezpieczenia samochodu AC/OC/NW, ubezpieczeń spłaty leasingu Bezpieczny Kredyt oraz Ubezpieczenia GAP w miesięczne raty leasingowe. W każdym momencie trwania umowy, klient może przełożyć miesięczną spłatę raty leasingowej bez ponoszenia żadnych dodatkowych kosztów. Rata zostaje przesunięta na koniec okresu leasingowania.

Podsumowanie


Fiat 500, ten produkowany od 2007 roku, siłą rzeczy bywa porównywany do swojego poprzednika z lat 57-75 ubiegłego wieku. Co z tego porównania wynika? Otóż bardzo ciekawe spostrzeżenie. Fiat 500 I generacji był samochodem dla mas. Setkom tysięcy ludzi pozwolił się przesiąść ze skuterów do samochodu. Fiat 500 II generacji na pewno nie jest jego prostą kontynuacją. Nie jest typowym jeździłem. Małe auto podkreśla styl życia właściciela. Daje nieograniczone możliwości personalizacji. Pozwala się wyróżnić. Jeżeli chcemy pozostać na drodze jednym z milionów anonimowych kierowców, to auto… nie jest dla nas. Przyznam, że choć od debiutu II generacji „pięćsetki” minęło już 8 lat (!), ten sympatyczny samochodzik ciągłe wywołuje uśmiech sympatii. A to oznacza, że nadal jest autem atrakcyjnym. I o to w końcu chodzi.

poprzednia  

1 2

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Więcej na ten temat: Fiat 500, Fiat, testy samochodów, samochody, auta

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: