eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Fiat Freemont 2.0 Multijet II AWD AT Lounge sprawdzi się na długich dystansach

Fiat Freemont 2.0 Multijet II AWD AT Lounge sprawdzi się na długich dystansach

2015-02-20 13:55

Fiat Freemont 2.0 Multijet II AWD AT Lounge sprawdzi się na długich dystansach

Fiat Freemont 2.0 Multijet - widok z przodu i boku © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (15)

Gama Fiata kręci się coraz wyraźniej wokół „pięćsetki”. Są jednak (jeszcze) modele, które podążają innymi drogami. Jednym z nich jest właśnie Freemont. Czy ten doświadczony SUV ma szansę z młodszą konkurencją w walce o klienta?

Przeczytaj także: Fiat Freemont 2.0 Multijet AT AWD

Karoseria


Freemont wygląda… masywnie. To chyba najlepsze określenie. Nie ma w nim za grosz włoskiej lekkości. Powód? Znany już chyba wszystkim. Włoskie auto powstało na bazie Dodge’a Journeya, co oznacza amerykańskie korzenie. I widać to już na pierwszy rzut oka. Duży grill, potężne nadkola, ciekawie zaprojektowane zderzaki, zadziornie spoglądające reflektory i delikatna lotka na klapie – dzięki tym elementom auto wyróżnia się nie tylko spośród całej gamy, ale i w swoim segmencie.

fot. mat. prasowe

Fiat Freemont 2.0 Multijet II AWD AT Lounge - widok z tyłu i boku

Freemont wygląda masywnie.


Wnętrze


We wnętrzu nie ma jednak amerykańskiej siermiężności. Są za to niezłe materiały wykończeniowe i przyzwoite spasowanie wszystkich elementów. Kokpit ma prostą, ale przyjemną dla oka fakturę. Moim zdaniem jest trochę za ciemny, ale na szczęście delikatnie ożywia go srebrna listwa. Rolę centrum dowodzenia pełni dotykowy ekran multimedialny, który wyróżnia się czytelnością i łatwością obsługi. Tuż pod nim wygospodarowano miejsce na panel klimatyzacji. Cała konsola środkowa została więc zaprojektowana w zgodzie ergonomią.

fot. mat. prasowe

Fiat Freemont 2.0 Multijet II AWD AT Lounge - wnętrze

Kokpit ma prostą, ale przyjemną dla oka fakturę.


Fotele mają rodzinny charakter. Są bardzo duże, komfortowe i regulowane w każdej płaszczyźnie. Nie podpierają ciała w zakrętach tak, jak „kubełki”, ale w tego typu konstrukcjach nie o to przecież chodzi. W drugim rzędzie jest i praktycznie, i przestronnie. Miejsca na nogi jak i głowy nie zabraknie nawet wysokim pasażerom. Co istotne, trzy osoby zmieszczą się tu bez żadnego uszczerbku na komforcie. Ważnym rozwiązaniem jest możliwość regulacji położenia siedziska oraz oparcia. Dzięki temu każdy pasażer znajdzie odpowiednią pozycję. Freemont to auto sporych gabarytów, dlatego nikogo nie powinien dziwić widok dwóch dodatkowych foteli chowanych w podłodze. Nie brakuje tam przestrzeni na wysokość i szerokość, ale miejsca na nogi trzeba szukać z nawigacją… To oznacza, że wygodnie tam będzie tylko dzieciom.

fot. mat. prasowe

Fiat Freemont 2.0 Multijet II AWD AT Lounge - fotele

Fotele mają rodzinny charakter. Są bardzo duże, komfortowe i regulowane w każdej płaszczyźnie.


Ostatnim ważnym punktem wnętrza „dużego Fiata” jest bagażnik. W konfiguracji 7-osobowej do dyspozycji podróżnych pozostaje tylko 145 litrów. Gdy jednak trzeci rząd zniknie, przestrzeń załadunkowa wzrośnie do przyzwoitych 540 litrów. Jeśli jednak trzeba przewieźć większy przedmiot, to można złożyć kolejne trzy siedzenia – wtedy będziemy mieć do wykorzystania 1461 litrów, co jest już naprawdę dużą wartością.

fot. mat. prasowe

Fiat Freemont 2.0 Multijet II AWD AT Lounge - bagażnik

Bagażnik w konfiguracji 7-osobowej do dyspozycji podróżnych pozostaje tylko 145 litrów. Gdy jednak trzeci rząd zniknie, przestrzeń załadunkowa wzrośnie do przyzwoitych 540 litrów.


Technologia


Rodzinne auto musi mieć pod maską diesla. I tak też jest w tym przypadku. Źródłem napędu Freemonta jest 2-litrowa jednostka wysokoprężna generująca 170 KM (przy 4000 rpm) i 350 Nm (1750- 2500 rpm). Moc trafia na przednie lub wszystkie cztery koła (w przypadku utraty przyczepności) za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni automatycznej. Taki skonfigurowany włoski SUV rozpędza swoje dwutonowe „ciało” w 11,1 sekundy do pierwszej setki. Całkiem nieźle. Prędkość maksymalna wynosi natomiast 183 km/h, co również należy uznać za wystarczający rezultat. A jak wypada zużycie paliwa? Wszystko zależy od stylu jazdy. Spokojne przemieszczanie się po mieście to około 8,7 litra na 100 km. W trasie można zejść poniżej 7, ale wtedy trzeba częściej ruszać głową niż prawą stopą.

fot. mat. prasowe

Fiat Freemont 2.0 Multijet II AWD AT Lounge - silnik

Źródłem napędu Freemonta jest 2-litrowa jednostka wysokoprężna generująca 170 KM (przy 4000 rpm) i 350 Nm (1750- 2500 rpm).


 

1 2

następna

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Więcej na ten temat: Fiat Freemont, Fiat, testy samochodów, samochody, auta

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: