eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Nietuzinkowy Fiat 500L 0.9 TwinAir Lounge

Nietuzinkowy Fiat 500L 0.9 TwinAir Lounge

2015-04-21 16:01

Nietuzinkowy Fiat 500L 0.9 TwinAir Lounge

Fiat 500L 0.9 TwinAir Lounge - widok z przodu i boku © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (16)

Fiat buduje swoją nową gamę wokół stylowej „pięćsetki”. Funkcję samochodu o rodzinnym charakterze pełni w tym towarzystwie 500L. Czy włoska konstrukcja ma do zaoferowania więcej niż konkurencja? Wszystko zależy od oczekiwań konkretnego klienta. W teście bierze jednak udział wersja, której trudno odmówić oryginalności.

Przeczytaj także: Ekstrawagancki Fiat 500L Living 1.6 M-Jet

Karoseria


Bordowy kolor karoserii, szare felgi, czarne osłony, biały dach i sporo chromu - taki trochę urodzinowy torcik z wisienką. Co ważne, również urodziwy. Fiat 500L to żywy dowód na to, że spore możliwości personalizacji dają potencjalnym nabywcom możliwość wyróżniania się z tłumu nawet w minivanie. Designerzy włoskiej marki nie zapomnieli także o detalach. Wystarczy tylko spojrzeć na wypełnienia lamp, czy ciekawie poprowadzoną linię szyb. Tak, ten model potrafi zwracać na siebie uwagę.

fot. mat. prasowe

Fiat 500L 0.9 TwinAir Lounge - widok z tyłu i boku

Designerzy włoskiej marki nie zapomnieli także o detalach. Wystarczy tylko spojrzeć na wypełnienia lamp, czy ciekawie poprowadzoną linię szyb.


Wnętrze


Pierwsze wrażenie? Nietypowa kubatura wnętrza. Wydaje się wąsko i wysoko, ale to tylko złudzenie, które jest efektem sporej liczby „szkieł” wokół kierowcy i pasażerów. Jeśli chodzi o kokpit, to nie budzi on najmniejszych zastrzeżeń – wygląda nieźle i wszystko jest na swoim miejscu. Podobną opinię można wydać w przypadku materiałów oraz ich spasowania. Największą zaletą są jednak schowki, wnęki i półki, dzięki którym zmieścimy naprawdę wszystko, co niezbędne (i zbędne).

fot. mat. prasowe

Fiat 500L 0.9 TwinAir Lounge - wnętrze

Jeśli chodzi o kokpit, to nie budzi on najmniejszych zastrzeżeń – wygląda nieźle i wszystko jest na swoim miejscu.


Fotele… wyglądają bardzo dobrze. Włosi słyną z poczucia stylu, dlatego starają się akcentować ten fakt wszędzie, gdzie tylko się da. Wracając do kwestii praktycznych, siedziska i oparcia są odpowiednio wyprofilowane. Oczywiście nie są nastawione na sport, ale przecież nie muszą. Tylna kanapa to dużo miejsca na nogi i całkiem sporo na szerokość. Nawet 3 osoby normalnych gabarytów nie powinny narzekać. Ze względu na imponujący szklany dach, przestrzeń nad głowami jest troszkę ograniczona, ale nie na tyle, by pasażerowie średniego wzrostu mogli to odczuć. Na wielki plus zasługuje siedzisko – jego długość to prawdziwa ekstraklasa.

fot. mat. prasowe

Fiat 500L 0.9 TwinAir Lounge - przednie i tylne fotele

Siedziska i oparcia są odpowiednio wyprofilowane


Przestronny przedział pasażerski nie odbił się na przestrzeni załadunkowej. Dokładnie 400 litrów to wystarczająco dużo, by spakować całą rodzinę. Istotne są również regularne kształty i szeroki otwór ułatwiający zapakowanie większych przedmiotów. No właśnie, jeśli pojawia się potrzeba przewiezienia czegoś o niestandardowych gabarytach, to zawsze można rozłożyć kanapę. Wtedy „kufer” zwiększa się do 1310 litrów.

fot. mat. prasowe

Fiat 500L 0.9 TwinAir Lounge - bagażnik

Pojemność bagażnika to 1310 litrów.


Technologia


Prezentowany Fiat jest wyjątkowy nie tylko ze względu na ciekawą stylistykę. Równie interesująco prezentuje się zestaw technologiczny, który kryje się pod karoserią. Sercem włoskiego minivana jest bowiem… 2-cylindrowa jednostka z rodziny TwinAir o pojemności 0,9 litra. Ten fakt może wzbudzać ironiczny uśmiech, ale tylko do czasu, kiedy nie zerkniemy na kolejne dane. Mały silnik pracujący pod maską generuje 105 KM i 145 Nm momentu obrotowego, co już tak źle nie wygląda. Bardzo fajnie, że inżynierowie zdecydowali się na integrację motoru z 6-biegową przekładnią. Tak skonfigurowany 500L przyspiesza do setki w 12,2 sekundy i osiąga 180 km/h. I są to rezultaty adekwatne do przeznaczenia auta. W konkurencjach ekonomicznych może być różnie. Niewielki silnik oznacza niewielkie zużycie paliwa, ale w ciężkim samochodzie jego pełny potencjał jest znacznie częściej wykorzystywany. Dlatego szybka jazda prezentowanym egzemplarzem może oznaczać nawet 8,5 litra na setkę. Z kolei oszczędne podróżowanie w trybie ECO pozwoli na osiągnięcie wyniku poniżej 6 litrów.

fot. mat. prasowe

Fiat 500L 0.9 TwinAir Lounge - silnik

Sercem włoskiego minivana jest bowiem… 2-cylindrowa jednostka z rodziny TwinAir o pojemności 0,9 litra.


 

1 2

następna

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Więcej na ten temat: Fiat 500L, Fiat, testy samochodów, samochody, auta, minivan

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: