eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Ford Mondeo Kombi 1.5 EcoBoost Titanium - ulubione auto flotowe

Ford Mondeo Kombi 1.5 EcoBoost Titanium - ulubione auto flotowe

2015-05-19 09:26

Przeczytaj także: Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi jak krążownik


W aucie zastosowano technologię Active Park Assist z układem Perpendicular Parking wykrywającą odpowiednie miejsce postojowe i pozwalającą kierowcom zaparkować pojazd równolegle lub prostopadle pomiędzy innymi pojazdami bez konieczności dotykania kierownicy. Uzupełnieniem tej zaawansowanej technologii jest system Park-Out Assist, który pomaga kierowcom podczas wyjazdu z równoległego miejsca parkingowego, a także system Side Parking Aid, który przedstawia na ekranie wizualizację przeszkód znajdujących się po obu stronach auta, jak również z przodu i z tyłu, emitując jednocześnie ostrzeżenia dźwiękowe.

fot. mat. prasowe

Ford Mondeo Kombi 1.5 EcoBoost Titanium - tył

W aucie zastosowano technologię Active Park Assist z układem Perpendicular Parking wykrywającą odpowiednie miejsce postojowe i pozwalającą kierowcom zaparkować pojazd równolegle lub prostopadle pomiędzy innymi pojazdami bez konieczności dotykania kierownicy.


W nowym Mondeo pojawił się też po raz pierwszy opracowany przez Forda system Pre-Collision Assist z technologią wykrywania pieszych Pedestrian Detection. System wykrywa osoby znajdujące się na drodze przed autem oraz pieszych, którzy przecinają tor ruchu pojazdu, a następnie automatycznie aktywuje układ hamulcowy, jeśli nie zrobi tego kierowca.

fot. mat. prasowe

Ford Mondeo Kombi 1.5 EcoBoost Titanium - widok z przodu i boku, zdjęcie nr 3

Ceny fordowskiego przedstawiciela segmentu D rozpoczynają się poniżej 100 tys. złotych.


Wrażenia z jazdy


Ford bardzo przebudował gamę silników. Firma, niestety, od wielu lat stawia na „ekopierdoły”. Efekt? Pod maską testowego Mondeo pracował 1,5-litrowy doładowany motor benzynowy EcoBoost o mocy 160 KM. Na papierze parametry jednostki wyglądają rewelacyjnie. 160 KM przy 6000 obrotach, 240 NM w zakresie od 1500- 4500 obrotów. I rzeczywiście, auto całkiem nieźle przyspiesza. A zużycie paliwa? Katalogowo ma być 7,9 w cyklu miejskim, 4,7 poza miastem i 5,9 litra średnio. W realnym świecie jest nieco inaczej. W mieście spalanie nie zeszło mi poniżej 10 litrów. Nie, nie jestem zdziwiony. Tyle auto segmentu D palić w ruchu miejskim może i już. Na trasie da się utrzymać 5 litrów, ale tylko wtedy, kiedy nie jedziemy autostradą lub „eską”. Kiedy przekroczymy magiczne 120 km/h spalanie rośnie do 6,5-7 litrów. Na autostradzie zużycie podskoczy o kolejne 2 litry. I to też nie jest zaskoczenie. W końcu tyle zasysa na autostradzie Fiat 500. Średnia z redakcyjnego testu wyniosła 6,6 litra. I to jest najlepszy wynik dużego kombi segmentu D z benzyniakiem, jaki uzyskałem od 2 lat.

Auto powstało na nowej, globalnej platformie, na której powstawać będą wszystkie Fordy segmentu C i D. Mondeo otrzymało również nowe, niezależne, zintegrowane zawieszenie wielowahaczowe z tyłu. Na szczęście, nie popsuło ono legendarnego już, bliskiego perfekcji, prowadzenia. Uzupełnieniem płyty podłogowej jest elektryczne wspomaganie układu kierowniczego i poprawiony układ ABS.

fot. mat. prasowe

Ford Mondeo Kombi 1.5 EcoBoost Titanium - bagażnik

Po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń ładunkowa rośnie do bez mała 1600 litrów.


A w praktyce? No cóż, Mondeo to jedno z moich ulubionych aut. Mam do niego nieco bezkrytyczne podejście. Będę więc… subiektywny i powiem, że podróżowało się świetnie. Nie miałem wprawdzie możliwości sprawdzić legendarnego zawieszenia na krętych, górskich trasach, ale na rodzinną, przekraczającą 1000 km wycieczkę, mogę ten model polecić bez zastanowienia.

Okiem przedsiębiorcy


Mondeo to jeden z największych handlowych hitów Forda. Te auta kochają floty, ale też mniejsi prywatni przedsiębiorcy. Są w zasadzie bezawaryjne i dobrze sprawdzają się w codziennej eksploatacji. Ceny fordowskiego przedstawiciela segmentu D rozpoczynają się poniżej 100 tys. złotych. Kombi to wydatek około 107 tys. Egzemplarz testowy, z listą wyposażenia opcjonalnego obejmującą kilkanaście pozycji, to wydatek rzędu 158 tysięcy złotych. I to wcale nie jest zbyt dużo. Konkurencja w wielu przypadkach jest nieznacznie, ale jednak droższa.

fot. mat. prasowe

Ford Mondeo Kombi 1.5 EcoBoost Titanium - widok z boku

Auto mierzy 4867 mm długości, 1852 mm szerokości i 1501 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2850 mm.


Ford posiada oczywiście spory wachlarz finansowy. W przypadku kredytu okres umowy może trwać od 6 do 60 miesięcy, wpłata własna wynosi minimum 10%, ale istnieje możliwość sfinansowania nawet 100% wartości pojazdu. Raty kredytu są równe lub malejące. Z kolei umowę leasingową można zawierać nawet na 84 miesiące, z opłatą wstępną od 1% i ratami równymi lub dostosowanymi do własnych potrzeb.

Podsumowanie


Mondeo to jedno z ulubionych aut flotowych. I pewnie tak pozostanie przez długie lata. Ale właśnie ten samochód wybierają również coraz częściej kierowcy indywidualni. Czy uda mu się wygrać batalię o serca i kieszenie Polaków z VW Passatem? Kto wie… Szanse są. I to więcej niż duże….

poprzednia  

1 2

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: