Ford Mondeo Kombi 1.5 EcoBoost Titanium - ulubione auto flotowe
2015-05-19 09:26
Przeczytaj także: Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi jak krążownik
W aucie zastosowano technologię Active Park Assist z układem Perpendicular Parking wykrywającą odpowiednie miejsce postojowe i pozwalającą kierowcom zaparkować pojazd równolegle lub prostopadle pomiędzy innymi pojazdami bez konieczności dotykania kierownicy. Uzupełnieniem tej zaawansowanej technologii jest system Park-Out Assist, który pomaga kierowcom podczas wyjazdu z równoległego miejsca parkingowego, a także system Side Parking Aid, który przedstawia na ekranie wizualizację przeszkód znajdujących się po obu stronach auta, jak również z przodu i z tyłu, emitując jednocześnie ostrzeżenia dźwiękowe.
fot. mat. prasowe
Ford Mondeo Kombi 1.5 EcoBoost Titanium - tył
W nowym Mondeo pojawił się też po raz pierwszy opracowany przez Forda system Pre-Collision Assist z technologią wykrywania pieszych Pedestrian Detection. System wykrywa osoby znajdujące się na drodze przed autem oraz pieszych, którzy przecinają tor ruchu pojazdu, a następnie automatycznie aktywuje układ hamulcowy, jeśli nie zrobi tego kierowca.
fot. mat. prasowe
Ford Mondeo Kombi 1.5 EcoBoost Titanium - widok z przodu i boku, zdjęcie nr 3
Wrażenia z jazdy
Ford bardzo przebudował gamę silników. Firma, niestety, od wielu lat stawia na „ekopierdoły”. Efekt? Pod maską testowego Mondeo pracował 1,5-litrowy doładowany motor benzynowy EcoBoost o mocy 160 KM. Na papierze parametry jednostki wyglądają rewelacyjnie. 160 KM przy 6000 obrotach, 240 NM w zakresie od 1500- 4500 obrotów. I rzeczywiście, auto całkiem nieźle przyspiesza. A zużycie paliwa? Katalogowo ma być 7,9 w cyklu miejskim, 4,7 poza miastem i 5,9 litra średnio. W realnym świecie jest nieco inaczej. W mieście spalanie nie zeszło mi poniżej 10 litrów. Nie, nie jestem zdziwiony. Tyle auto segmentu D palić w ruchu miejskim może i już. Na trasie da się utrzymać 5 litrów, ale tylko wtedy, kiedy nie jedziemy autostradą lub „eską”. Kiedy przekroczymy magiczne 120 km/h spalanie rośnie do 6,5-7 litrów. Na autostradzie zużycie podskoczy o kolejne 2 litry. I to też nie jest zaskoczenie. W końcu tyle zasysa na autostradzie Fiat 500. Średnia z redakcyjnego testu wyniosła 6,6 litra. I to jest najlepszy wynik dużego kombi segmentu D z benzyniakiem, jaki uzyskałem od 2 lat.
Auto powstało na nowej, globalnej platformie, na której powstawać będą wszystkie Fordy segmentu C i D. Mondeo otrzymało również nowe, niezależne, zintegrowane zawieszenie wielowahaczowe z tyłu. Na szczęście, nie popsuło ono legendarnego już, bliskiego perfekcji, prowadzenia. Uzupełnieniem płyty podłogowej jest elektryczne wspomaganie układu kierowniczego i poprawiony układ ABS.
fot. mat. prasowe
Ford Mondeo Kombi 1.5 EcoBoost Titanium - bagażnik
A w praktyce? No cóż, Mondeo to jedno z moich ulubionych aut. Mam do niego nieco bezkrytyczne podejście. Będę więc… subiektywny i powiem, że podróżowało się świetnie. Nie miałem wprawdzie możliwości sprawdzić legendarnego zawieszenia na krętych, górskich trasach, ale na rodzinną, przekraczającą 1000 km wycieczkę, mogę ten model polecić bez zastanowienia.
Okiem przedsiębiorcy
Mondeo to jeden z największych handlowych hitów Forda. Te auta kochają floty, ale też mniejsi prywatni przedsiębiorcy. Są w zasadzie bezawaryjne i dobrze sprawdzają się w codziennej eksploatacji. Ceny fordowskiego przedstawiciela segmentu D rozpoczynają się poniżej 100 tys. złotych. Kombi to wydatek około 107 tys. Egzemplarz testowy, z listą wyposażenia opcjonalnego obejmującą kilkanaście pozycji, to wydatek rzędu 158 tysięcy złotych. I to wcale nie jest zbyt dużo. Konkurencja w wielu przypadkach jest nieznacznie, ale jednak droższa.
fot. mat. prasowe
Ford Mondeo Kombi 1.5 EcoBoost Titanium - widok z boku
Ford posiada oczywiście spory wachlarz finansowy. W przypadku kredytu okres umowy może trwać od 6 do 60 miesięcy, wpłata własna wynosi minimum 10%, ale istnieje możliwość sfinansowania nawet 100% wartości pojazdu. Raty kredytu są równe lub malejące. Z kolei umowę leasingową można zawierać nawet na 84 miesiące, z opłatą wstępną od 1% i ratami równymi lub dostosowanymi do własnych potrzeb.
Podsumowanie
Mondeo to jedno z ulubionych aut flotowych. I pewnie tak pozostanie przez długie lata. Ale właśnie ten samochód wybierają również coraz częściej kierowcy indywidualni. Czy uda mu się wygrać batalię o serca i kieszenie Polaków z VW Passatem? Kto wie… Szanse są. I to więcej niż duże….
1 2
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Przeczytaj także
-
Ford Mondeo 1.5 Ecoboost 160 KM – to jednak nie Aston
-
Jeździliśmy nowym Fordem Mondeo
-
Ford Mondeo 1.6 EcoBoost Titanium
-
Ford Focus ST diesel sprawia zabójcze wrażenie
-
Wszechstronny Ford Mondeo 2.0 TDCi PowerShift Titanium
-
Ford Mondeo 2.0 Hybrid Titanium godny uwagi
-
Mocno odświeżony Ford Focus 1.5 EcoBoost Titanium
-
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Red Edition ze sportowym zacięciem
-
Ford Focus Ecoboost na czwórkę z plusem
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)