eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Urodziwe Infiniti Q50 2.0T 7AT RWD

Urodziwe Infiniti Q50 2.0T 7AT RWD

2015-05-20 14:36

Urodziwe Infiniti Q50 2.0T 7AT RWD

Infiniti Q50 2.0T 7AT RWD - widok z przodu i boku © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (12)

Klasa premium przestała być domeną niemieckiej „Wielkiej Trójki”. Najpierw w statystykach sprzedaży namieszał Lexus. Od kilku lat, coraz pewniej w Europie czuje się także Infiniti.

Przeczytaj także: Perfekcyjne Infiniti Q50

Z zewnątrz…


Prezentowane auto debiutowało w 2013 roku na salonie w Detroit. Na szczęście, właściciel marki, czyli Nissan zadecydował, że następca G37 trafi do Europy. I bardzo dobrze! Q50 to w mojej opinii najładniejsze auto w swoje klasie! Urodą przebija i Mercedesa klasy C, i BMW serii 3, nie wspominając już o Audi A4…

Elegancko poprowadzona linia nadwozia jest bardzo „energetyczna”. Groźnie i nieco sportowo prezentuje się długa maska zakończona pionowo ściętym grillem. Całość dopełniają reflektory Full LED ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej. Poniżej pięknie wkomponowane kierunkowskazy i światła przeciwmgielne. Wszystkie oczywiście w tej samej technologii. Z profilu w oczy rzucają się potężne, 5-ramienne i dwukolorowe 19-calowe felgi. Linię podkreślają natomiast przetłoczenia biegnące od przedniego błotnika do tylnych drzwi oraz od drzwi do lamp. Z kolei w tylnej części karoserii uwagę zwracają dwie imponujące końcówki układu wydechowego i… podobieństwo do japońskiej konkurencji. Ta część nadwozia przypomina mi nieco… Toyotę Corollę. Całość spina jednak niepowtarzalna linia stylistyczna, której z żadnym innym autem pomylić się nie da.

… i we wnętrzu


We wnętrzu w oczy rzuca się zaprojektowany od podstaw kokpit. Wsiadając do środka nie da się jednak zapomnieć, że Infiniti jest powiązane z Nissanem. To, co przed oczyma kierowcy, czyli dwa duże zegary obrotomierza i prędkościomierza oddzielone ekranem komputera pokładowego bardzo przypominają te z Pulsara albo X-Traila. Nie, nie mam zastrzeżeń. Elementy wyposażenia z dwukrotnie tańszego Pulsara w Q50 nie tylko nie rażą, ale wyglądają wręcz elegancko.

fot. mat. prasowe

Infiniti Q50 2.0T 7AT RWD - widok z tyłu i boku

W tylnej części karoserii uwagę zwracają dwie imponujące końcówki układu wydechowego i… podobieństwo do japońskiej konkurencji.


fot. mat. prasowe

Infiniti Q50 2.0T 7AT RWD - wnętrze

We wnętrzu w oczy rzuca się zaprojektowany od podstaw kokpit.


Konsoleta środkowa Infiniti jest jedyna w swoim rodzaju. Bardzo podoba mi się zminimalizowana liczba przycisków. Tak jak i to, że panel sterowania radiem (poza regulacją głośności) czy układem klimatyzacji zastąpiono ekranem. W sumie wyświetlacze są dwa – oba z funkcją dotykową. Na górnym wyświetlane są informacje nawigacji satelitarnej, czy komputera pokładowego. Na dolnym, strefy audio. Na minus? Ekrany nie są oleofobowe. Czasem, kiedy słońce świeci pod (nie)odpowiednim kątem, widać oba, wymacane paluchami, sporej wielkości ekrany. I wygląda to mało estetycznie.
Dla mnie, jako starego melomana prawdziwym balsamem dla ucha było nagłośnienie auta. 14 głośników firmy Bose daje (dzięki systemowi Advanced Staging Technology) wrażenia koncertu na żywo.

fot. mat. prasowe

Infiniti Q50 2.0T 7AT RWD - przednie i tylne fotele

Fotele są bardzo wygodne i dobrze podpierają ciało


Do wykonania wnętrza nijak przyczepić się nie można. Doskonałe materiały, świetne spasowanie. Naprawdę dużo miejsca dla pasażerów i bagażu (500 litrów). Do tego świetne wyciszenie. Można powiedzieć, że Q50 jest w wielu kategoriach bezkonkurencyjny w swojej klasie…
Przeczytaj także: Kuszące Infiniti Q50 Kuszące Infiniti Q50

 

1 2 3

następna

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: