eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Nietuzinkowa Honda Civic Tourer

Nietuzinkowa Honda Civic Tourer

2015-09-27 00:30

Przeczytaj także: Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC Lifestyle. Jedyną jej wadą jest cena


Wewnątrz Civica miejsca jest wystarczająco dużo żeby wygodnie pomieścić kierowcę i trzech pasażerów. Z przodu mamy fotele z długimi siedziskami i oparciami gwarantujące duży komfort. Niestety nie występuje w nich możliwość regulacji odcinka lędźwiowego, co jest sporym błędem producenta. Z tyłu przygotowano kanapę z wyraźnymi przetłoczeniami dla dwóch pasażerów i wysokie wybrzuszenie pomiędzy nimi, przez co miejsce po środku należy traktować raczej jako awaryjne.

fot. mat. prasowe

Honda Civic Tourer - z przodu

Z przodu warto na chwilę zatrzymać się przy ciekawym dwukolorowym zderzaku i co się bardzo rzadko zdarza tworzy on jedną płaszczyznę z maską, a także z przednią szybą.


Pod maską auta wylądowała jednostka o zapłonie samoczynnym 1.6 i-DTEC z mocą 120 KM i momencie obrotowym równym 300 NM, która połączona jest z 6 biegową skrzynią manualną (najczęściej spotykana konfiguracja w kombi-kompaktach). Jednostka pracuje dość głośno i nieprzyjemnie wibruje podczas rozruchu dzięki zastosowanemu systemowi start/stop. W zamian za to zużywa nieduże ilości paliwa przez co bez problemu w warunkach miejskich mieści się w 6 l/100 km. Poza miastem przekroczenie 5 l/100 km jest dużym wyzwaniem, z kolei przy prędkościach autostradowych Honda zadowala się ok 5.5 l/100 km. Jest to średnio o ok. 0.5 l/ 100 km więcej niż w przypadku najoszczędniejszego w klasie 1.5 Dci, jednak jednostka Hondy dysponuje świetna charakterystyką. 1500 RPM wystarczy żeby silnik "wstał", później przyspiesza z bardzo małym spadkiem momentu obrotowego praktycznie aż pod czerwone pole zaczynające się wartością 4500 RPM.

Precyzyjna praca lewarka skrzyni biegów wydającego z siebie przy pracy charakterystyczny klik zachęca do szybszej jazdy. Problemem w niej na pewno nie są zakręty, gdzie pomaga co ciekawie regulowana tylko twardość tylnych amortyzatorów. Do wyboru są trzy charakterystyki od leniwego trybu Comfort po wyraźnie utwardzony tryb Sport. Ten ostatni świetnie sprawdza się również w przypadku większego dociążenia Civica zapobiegając kołysania się tyłu. Normal pozostający neutralnym w kwestii komfortu idealnie uzupełnia funkcja Econ zmieniająca charakterystykę pracy tempomatu, pedału przyspieszenia oraz podpowiada nam jak bardzo jesteśmy eko przez zmianę koloru pasków na prędkościomierzu.

Na koniec pasuje postawić sobie pytanie czy warto zostawić w salonie 107 000 zł za Civica Tourera? Myślę że odpowiedź może być tylko jedna - tak. Biorąc pod uwagę klasowych rywali, nasza testówka za tę kwotę oferuje potężny bagażnik z genialnymi rozwiązaniami niespotykanymi w klasie, dość obszerne wnętrze i moim zdaniem jeden z najlepszych diesli pod maską. Do tego dochodzą genialne właściwości jezdne i systemy bezpieczeństwa monitorujące przestrzeń wokół pojazdu. Nawet w opcji nie ma jednak aktywnego tempomatu. Jeśli tylko jesteście w stanie zaakceptować nietuzinkowy design, Civic Tourer będzie prawie idealnym wyborem.

poprzednia  

1 2

oprac. : Krzysztof Kunzek / Motoryzacyjnie Pod Prąd Motoryzacyjnie Pod Prąd

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: