eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Genialne Subaru Levorg GT-S

Genialne Subaru Levorg GT-S

2015-12-02 10:09

Przeczytaj także: Subaru WRX STi 300 KM daje tyle emocji co Mustang


Wnętrze to jednak również przestrzeń w kabinie pasażerskiej, której wypełnionej skórzaną tapicerką z niebieskimi przeszyciami oraz twardymi, ale dobrze spasowanymi plastikami nie brakuje. Jak to w kombi bywa, Levorg prezentuje sporo miejsca dla czwórki pasażerów (awaryjnie w razie potrzeby dla 5), a bagażnik liczy 522 litry foremnego kształtu. W kufrze znalazło się również drugie dno, w którym można schować choćby roletę lub apteczkę – coś na wzór systemu PAX z IKEI.

fot. Jakub Głąb

Subaru Levorg GT-S - fotele

Wnętrze to przestrzeń w kabinie pasażerskiej, której wypełnionej skórzaną tapicerką z niebieskimi przeszyciami oraz twardymi, ale dobrze spasowanymi plastikami nie brakuje.


Subaru niestety oferuje ten nowy model tylko w jednej wersji wyposażenia GT-S, co powoduje, że nie ma za wielkiego wyboru. Dlatego też samochód z „pełną elektryką”, skórą na fotelach, systemem Starlink oraz systemami bezpieczeństwa z ISR na czele (tzw. SOS) kosztuje około 28 tysięcy euro. Niestety Subaru nie zdecydowało się w tym modelu na montaż świetnego systemu EYESIGHT z aktywnym tempomatem, co uważam za spory błąd.

To czego jeszcze nie można wybrać to wersja silnikowa Levorga. Na to jednak nie ma co narzekać, ponieważ 1,6-litrowy silnik benzynowy typu bokser z turbodoładowaniem jest naprawdę niezły. Czterocylindrowiec z 170 KM mocy i 250 NM maksymalnego momentu obrotowego spokojnie wystarcza do dynamicznego pokonywania miejskich i pozamiejskich dystansów.

Motor ten sprzężono z automatyczną skrzynią biegów CVT Lineartronic (też jedyna opcja), która nie irytuje tak mocno jak u konkurencji. Wraz z łopatkami przy kierownicy Subaru pozwala na manualną zabawę biegami. Niestety są one wirtualne, co słychać. W trybie automatycznym skrzynia radzi sobie całkiem dobrze, lecz przy szybkim naciśnięciu gazu na przyspieszenie musimy chwilę poczekać.

fot. Jakub Głąb

Subaru Levorg GT-S - deska rozdzielcza

Na górze deski rozdzielczej Subaru umieściło wyświetlacz komputera pokładowego. O ile wcześniej wspomniane rzeczy wyglądały nowocześnie to jakość oraz grafiki z tego komputera są przeciętne i widać po nich upływ czasu.


Chyba, że zmienimy tryb pracy Levorga z Intelligent na Sport. Dzięki takiemu zabiegowi maksymalny moment obrotowy jet dostępny dużo szybciej, a skrzynia trzyma silnik na wyższych obrotach. Zmiana jest zauważalna, za co Subaru należą się brawa.

fot. Jakub Głąb

Subaru Levorg GT-S - wnętrze

Projekt deski rozdzielczej jest bardzo podobny do WRX-a. Czytelne zegary schowano za wielofunkcyjną kierownicą, której przyciski nie są od razu intuicyjne.


Sama jazda Levorgiem należy do przyjemniejszych doznań, ponieważ napęd na cztery koła wzmocniony jest pewnym układem kierowniczym i sztywnym nastawom zawieszenia. Jadąc tym kombi czuć technologiczne braterstwo z WRX od samego ruszenia, co jest bardzo dużym pozytywem. Można nim dynamicznie pokonywać zakręty, a AWD pomoże przy załamaniu pogody i jeździe poza asfaltem. Co ważne w Levorgu, mimo prawie 1,6 tony masy auta, nie czuć pokonywanej prędkości. Wartości lekko ponad autostradowe nie robią na aucie żadnego wrażenia. Dodam, że do pierwszej setki auto rozpędza się w 8,9 sekundy, a v-max to 210 km/h.
Niestety Levorg, jak i inne modele Subaru, mimo małego downsizingu i zmniejszenia pojemności silnika nadal cierpli na „paliwoholizm”. Nasze testowe spalanie odbiegało dość mocno od liczb z reklamowych broszur. W mieście samochód palił nawet 13 litrów benzyny, a w trasie można było zejść do 9-10 litrów. Dane producenta to okolice 7-8 litrów na 100 km. Te wartości są dosyć spore, zwłaszcza, że nie mamy żadnej silnikowej alternatywy.

Mimo tych ekonomicznych problemów Levorg jak na nadwozie typu kombi to bardzo dobrze prowadzący się samochód. Oczywiście wygląd WRXa rozbudza większe oczekiwania, ale model ten na pewno nie rozczarowuje. Jeśli przymknie się oko na kilka mankamentów oraz nie neguje się azjatyckiego designu to Subaru Levorg może stać się genialnym rodzinnym autem, którego niejeden Wam będzie zazdrościł.

poprzednia  

1 2

oprac. : Konrad Stopa / Motoryzacyjnie Pod Prąd Motoryzacyjnie Pod Prąd

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: