eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Genialne Volvo XC90 T6 AWD Inscription

Genialne Volvo XC90 T6 AWD Inscription

2016-01-30 00:40

Genialne Volvo XC90 T6 AWD Inscription

Volvo XC90 T6 AWD Inscription © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (18)

W wadze ciężkiej... nie ma lekko. Jeden zły ruch i można stracić wszystko, co zdobyło się dotychczas. W świecie dużych SUV-ów jest podobnie. Konkurencja staje się coraz mocniejsza i nie ma miejsca na jakiekolwiek błędy. Nie powinno więc nikogo dziwić, że Volvo pracowało nad nowym XC90 kilka lat i na projekt wydało 11 miliardów dolarów. Rezultat...? Fenomenalny.

Przeczytaj także: Volvo XC90 D5 Inscription nokautuje konkurencję

Karoseria


Pierwsze, co skłania do refleksji to design nowego XC90. Spójrzcie jak marka, która przyzwyczaiła nas do kanciastych kształtów pobawiła się linią, przetłoczeniami i detalami karoserii. Ten wielki (4950 mm długości, 1931 mm szerokości i 1775 mm wysokości), dwutonowy kolos wygląda tak zgrabnie, że mógłby tańczyć disco. Absolutnie żaden konkurent nie prezentuje się tak dobrze. Świetnie narysowane reflektory, oryginalne, podłużne lampy, wyraźnie pochylona tylna szyba, klasyczny, chromowany grill i masywne zderzaki tworzą premium w najlepszym tego słowa znaczeniu. Potwierdzają to zresztą liczne spojrzenia innych kierowców...

Wnętrze


Wewnątrz panuje równie arystokratyczny klimat. Kokpit szwedzkiego SUV-a wprowadza w nieco inny wymiar - ma przepiękną fakturę. Rolę centrum dowodzenia pełni oczywiście dotykowy ekran multimedialny, który jest tak rozbudowany, jak tablet z najwyższej półki. Mnogość funkcji i możliwości tego urządzenia są na tyle duże, iż do jego obsługi trzeba się chwilę przyzwyczaić. Warto jednak dodać, że ustawianie podstawowych rzeczy, czyli klimatyzacji bądź radia nie sprawia najmniejszych problemów. Analogowe zegary zostały zastąpione dużym wyświetlaczem o bardzo dobrej rozdzielczości. Przed nim, rzecz jasna, znalazła się kierownica, świetnie leżąca w dłoniach. Na tunelu środkowym można natomiast znaleźć miejsce na klucze, kubki czy inne drobiazgi. A materiały? Pytanie... Deska obszyta skórą, miękkie tworzywa i genialne spasowanie.

fot. mat. prasowe

Volvo XC90 T6 AWD Inscription - z tyłu

Ten wielki (4950 mm długości, 1931 mm szerokości i 1775 mm wysokości), dwutonowy kolos wygląda tak zgrabnie, że mógłby tańczyć disco.


Fotele, jak to w Volvo, reprezentują ekstraklasę. Zakres regulacji jest bardzo duży, dlatego każdy znajdzie właściwą dla siebie pozycję. Co więcej, siedziska i oparcia mają wzorcową wielkość. Nie bez znaczenia jest także genialne wyprofilowanie, które można dopasować (za pomocą przycisków) do własnego ciała. Z kolei w drugim rzędzie znalazły się trzy oddzielne fotele tych samych rozmiarów z możliwością regulacji położenia siedziska i kąta pochylenia oparcia. Przestrzeni nie brakuje w żadną stronę, dlatego trzy osoby zmieszczą się tu bez najmniejszych problemów. Miłą niespodzianką są natomiast dwa dodatkowe fotele chowające się w podłodze bagażnika. Owszem, są znacznie mniejsze, ale i tak osoby o wzroście 170 cm bez problemu się na nich zmieszczą. Poza tym, lepiej je mieć, niż jechać "na dwa razy".

fot. mat. prasowe

Volvo XC90 T6 AWD Inscription - wnętrze

Kokpit szwedzkiego SUV-a wprowadza w nieco inny wymiar - ma przepiękną fakturę.


Pod elektrycznie otwieraną/zamykaną klapą kryje się całkiem spory bagażnik. W konfiguracji siedmioosobowej pozostawia podróżnym 314 litrów, czyli całkiem sporo. Gdy na pokładzie znajduje się pięć istot ludzkich, jego pojemność wzrasta do 692 litrów, co umożliwia wakacyjną podróż bez żadnych wyrzeczeń. Po złożeniu dwóch tylnych rzędów możemy natomiast przewieźć nawet lodówkę, ponieważ wolna przestrzeń rośnie do 1868 litrów. Warto również dodać, że za pomocą przycisku obniża się zawieszenie, co ułatwia załadunek większych przedmiotów.

fot. mat. prasowe

Volvo XC90 T6 AWD Inscription - fotele

Fotele, jak to w Volvo, reprezentują ekstraklasę. Zakres regulacji jest bardzo duży, dlatego każdy znajdzie właściwą dla siebie pozycję.


Technologia


Jak już wszędzie można przeczytać, pod maską topowego, szwedzkiego SUV-a mogą pracować tylko i wyłącznie jednostki czterocylindrowe. Że niby mniejszy prestiż? Nie jest to auto sportowe, więc świetne brzmienie silnika to znacznie mniej istotna sprawa niż wyciszenie. Poza tym, klientom wcale to nie przeszkadza, co potwierdzają wyniki sprzedaży. Wróćmy jednak do testowanego XC90. Mamy do czynienia z wersją T6, co oznacza, że sercem całego układu jest dwulitrowy, doładowany benzyniak generujący 320 KM (przy 5700 obr./min.) i 400 Nm (w przedziale 2200-4500 obr./min.). Napęd? Oczywiście na cztery koła. W jego przekazywaniu uczestniczy ośmiobiegowy, dwusprzęgłowy automat. Tak skonfigurowane Volvo, ważące 2099 kg, przyspiesza do setki w 6,5 sekundy i rozpędza się do 230 km/h. Osiągi są zatem bardzo dobre. A jak jest ze zużyciem paliwa? No cóż, duża moc, spora masa własna nie wróżą nic dobrego, ale nie taki diabeł straszny, jak można się było spodziewać. W mieście auto potrzebuje około 12 litrów, jednakże podczas rozsądnej jazdy z daleka od świateł i korków można bez problemu zejść do 9 litrów na 100 km.

fot. mat. prasowe

Volvo XC90 T6 AWD Inscription - z przodu

Świetnie narysowane reflektory, oryginalne, podłużne lampy, wyraźnie pochylona tylna szyba, klasyczny, chromowany grill i masywne zderzaki tworzą premium w najlepszym tego słowa znaczeniu.

 

1 2

następna

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: