eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI DSG 4Motion. SUV czy uterenowione kombi?

Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI DSG 4Motion. SUV czy uterenowione kombi?

2016-03-22 08:02

Przeczytaj także: Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI CR 4MOTION DSG


Wrażenia z jazdy


Pierwsze wrażenia są zaskakujące. Uterenowione zawieszenie okazuje się być bardzo komfortowe. Trzech centymetrów którymi dodatkowo obdarzył Alltracka producent, po prostu nie czuć. W każdym razie na twardym... Bo na miękkim i nierównym podłożu, ta skromna wartość robi różnicę. I to sporą. Przyznam szczerze, śniegu w czasie testu nie znalazłem, ale błotnisty, leśny dukt okazał się żadną przeszkodą dla testowanego Passata. Auto doskonale wybiera nierówności. Błotko, które bez problemu zatrzymałoby każdą osobówkę dla Alltracka nie było absolutnie przeszkodą. Oczywiście, nie mówimy tu o jeździe terenowej. Leśna droga czy kilka kilometrów szutrów w drodze na naszą działkę albo polska nawierzchnia powiatowa to idealny „teren” dla podniesionego Passata. Szczególnie, gdy do przewiezienia mamy 5 osób i sporo bagażu.

fot. mat. prasowe

Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI DSG 4Motion - z boku

Alltrack jest oferowany tylko w wersji kombi.


Dzielność auta to także zasługa silnika. 190 koni i 400 Nm. gwarantują mu dobre przyspieszenie (8 sekund do pierwszej setki) i niezłą prędkość maksymalną – 220 km/h. Co istotne, testowany Passat nie zaskakuje też zwiększonym apetytem na olej napędowy. Pod tym względem niewiele przekroczył dane producenta. W ruchu miejskim Alltrack palił średnio około 6,5 litra, w trasie około 5, a średnia z redakcyjnego testu wyniosła 5,6 litra.

fot. mat. prasowe

Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI DSG 4Motion - przód

Ceny auta zaczynają się od 118 tys. złotych.


Okiem przedsiębiorcy


Wbrew pozorom, Alltrack nie jest najdroższym z Passatów. Oczywiście, do tanich też nie należy. Ceny auta zaczynają się od 118 tys. złotych. Kończą, oczywiście w standardowych konfiguracjach, na 155 tys. złotych. I są to wartości zbliżone do tego, co oferuje konkurencja. Czyli… okazji nie ma, ale rozczarowań także próżno szukać.

fot. mat. prasowe

Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI DSG 4Motion - tył

Pojemność bagażnika wynosi 650 litrów.


Osoby zainteresowane zakupem tego modelu mogą zdecydować się na jedną z trzech opcji kredytowych realizowanych przez Volkswagen Bank: AutoKredyt (wkład własny od 0 do 30%, okres kredytowania od 36 lub 48 miesięcy, oprocentowanie 3,99%), Kredyt CarePort Life (wkład własny od 10%, okres kredytowania od 12 do 84 miesięcy, oprocentowanie 4,99% dla okresów od 12 do 36 miesięcy oraz 5,44% dla okresów od 48 do 84 miesięcy) i Kredyt Wygodna Spłata 2×50% (wkład własny 50%, oprocentowanie 0%, druga połowa płatna po roku). Z kolei dla przedsiębiorców przygotowano szeroką ofertę leasingową: umowa na okres od 24 do 60 miesięcy, opłata wstępna od 10% do 45%, wartość końcowa od 25% do 51% wartości auta.

fot. mat. prasowe

Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI DSG 4Motion - z przodu, fot.3

Auto doskonale wybiera nierówności. Błotko, które bez problemu zatrzymałoby każdą osobówkę dla Alltracka nie było absolutnie przeszkodą.


Podsumowanie


Pytanie brzmi: SUV czy uterenowione kombi? No cóż, “de gustibus non est diputandum”. Pod względem trakcyjnym, oba sprawdzają się w takim samym “terenie”. Ceny też mają zbliżone, podobnie jak komfort podróżowania. Alltrack, co może wydać się paradoksalne, jest jednak od wielu (a raczej większości) SUV-ów bardziej pojemny! Poza tym każde uterenowione kombi jest moim zdaniem elegantsze, jakby bardziej elitarne. Wybór więc nie będzie prosty…

poprzednia  

1 2

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: