eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D AT Instyle - hit czy kit?

Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D AT Instyle - hit czy kit?

2016-05-31 00:40

Przeczytaj także: Mitsubishi Pajero Sport A/T - rosyjski niedźwiedź


Wrażenia z jazdy


Ogień i woda. To dwie cechy główne trakcji tego auta. W mieście, na trasach szybkiego ruchu czy autostradach Pajero po przeróbkach jest równie komfortowe jak wóz drabiniasty. Podwyższone zawieszenie w zakrętach jest przewidywalne jak kobieta w okresie menopauzy. Ponieważ ten konkretny egzemplarz został, o czym już kilkakrotnie wspomniałem, zbudowany do jazdy przeprawowej, deklarowana przez producenta prędkość maksymalna - 180 km/h - jest raczej nieosiągalna. Zresztą, nie radzę próbować. Przy 110 km/h niezłe nagłośnienie auta jest już w zasadzie niesłyszalne. Wiatr wygrywa serenady na snorkelu, bagażniku dachowym czy bocznych lusterkach wielkości przedpokojowego tremo. Podobnie nieosiągalne jest przyspieszenie. Auto w stanie fabrycznym pierwszą (i ostatnią) setkę robi w około 11 sekund. Egzemplarz dodatkowo „uterenowiony” owe 100 km/h zrobi… kiedyś. Tyle tylko, że… nie ma to żadnego znaczenia. Żywiołem tego auta nie jest dżungla miejska. Naprawdę…

Standardowo w Pajero napędzane są tylko koła osi tylnej. Jest to dobry wybór do jazdy po asfalcie. Warto jednak pamiętać, że w chwili poślizgu przednia oś nie wyciągnie nas z kłopotów. Należy ją dołączyć za pomocą systemu Super Select 4WD II, którego zasadę działania opisałem wyżej. Jeżeli do zestawu dodatkowo uterenowiającego Pajero dodamy SS 4WD II i parametry praktyczne (kąt natarcia równy 36 stopni, kąt zejścia wynoszący 25 stopni oraz kąt rampowy na poziomie 123 stopni - dane dla Pajero bez przeróbek), otrzymamy perfekcyjne auto na weekendowe wynurzanie się z błota albo dojazd do naszej działki wśród bagien Borneo.

fot. mat. prasowe

Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D AT Instyle - tył

Ogień i woda. To dwie cechy główne trakcji tego auta.


Na koniec rozważań technicznych słów kilka o ekonomice. Owszem, w przypadku takich aut ma ona drugoplanowe znaczenie, ale… Według producenta ten model teoretycznie (i bez zestawu Bezasfaltu4x4) powininen palić 8,5 litra średnio, 7,5 na trasie i około 10,5 w mieście. Z tym zestawem takie wartości są nieosiągalne. W naszym teście auto średnio paliło około 11 litrów, a mieście - około 13. Dużo? Mam na ten temat inne zdanie. Żaden, absolutnie żaden terenowy mastodont ważący ponad 2 tony nie pali mniej niż 10 litrów oleju napędowego. A z prawdziwym pakietem terenowym (a nie tylko przebraniem "przeprawowca") nie jest oszczędniej. To kwestia przeznaczenia, dodatków, ale także aerodynamiki. Takie auto przypomina zazwyczaj stodołę, a te jak wiadomo nie mają niskiego współczynnika Cx…

fot. mat. prasowe

Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D AT Instyle - przód

Pajero na polskim rynku jest dostępne tylko w jednej opcji - z silnikiem 3,2 DI-D. I w tej właśnie kosztuje około 215 tysięcy.


Okiem przedsiębiorcy


Pajero na polskim rynku jest dostępne tylko w jednej opcji - z silnikiem 3,2 DI-D. I w tej właśnie kosztuje około 215 tysięcy. Auto, które testowaliśmy jest nieco droższe. Wszystkie terenowe usprawnienia, bez folii, którą Pajero oklejono, kosztują 21 tys. Jeżeli jednak chcemy używać auta na co dzień i w terenie, to... te gadżety stają się niezbędne.
Możliwości realizacji zakupu w systemie bezgotówkowym jest kilka. Generalny importer aut z trzema diamentami w logo, MMC Cars, oferuje korzystne warunki zakupu samochodów. Firma stworzyła specjalnie w tym celu Program Sprzedaży Flotowej, dzięki któremu zapewnia profesjonalną współpracę przy budowie i eksploatacji flot samochodowych. Warunki leasingowe dostosowywane są indywidualnie w zależności od potrzeb przedsiębiorcy. Z kolei dla klientów indywidualnych Mitsubishi przygotowało kredyt dostępny w trzech wariantach: 50/50, 3×33% i Kredyt „niski %”.

Podsumowanie


Mitsubishi Pajero - hit czy kit? Auto na pewno jest warte swojej ceny. I jest tańsze od Patrola czy Land Cruisera z podobnym silnikiem i wyposażeniem. Czy jest równie dobre jak konkurencja? W opinii użytkowników, tak. Bo choć każda sroczka swój ogonek chwali, ktoś, kto kupuje drugiego czy trzeciego z rzędu Pajero, chyba wie, co robi.

poprzednia  

1 2

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: