eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjne › Nowy Volkswagen Jetta

Nowy Volkswagen Jetta

2011-02-04 09:49

Przeczytaj także: Volkswagen Jetta w Europie


Dwa silniki wysokoprężne z bezpośrednim wtryskiem o mocy 105 KM i 140 KM

1.6 TDI o mocy 77 kW/105 KM

Najmniejszym pod względem mocy silnikiem TDI w ofercie Jetty jest czterocylindrowa jednostka Common Rail 1.6 o mocy 77 kW/105 KM (4.400 obr./min), maksymalny moment obrotowy wynosi 250 Nm (1.500 do 2.500 obr./min). Jej średnie zużycie paliwa (4,5 litra) oznacza oszczędność o 0,7 l/100 w porównaniu z poprzednikiem TDI PD (z pompowtryskiwaczami). Na życzenie ten TDI może być łączony z 7-stopniową DSG lub z BlueMotion Technology (5-biegowa przekładnia manualna, opcjonalnie 7-stopniowa DSG).

W wersji z BlueMotion Technology i manualną skrzynią biegów zużycie paliwa zmniejsza się do 4,2 l/100 km (109 g/km CO2). Wariant BlueMotion Technology z DSG zużywa 4,3 l/100 km (113 g/km CO2). Wszystkie wersje silnika mają doskonałą dynamikę. Po 11,7 sekundy limuzyna osiąga prędkość 100 km/h, a prędkość maksymalna wynosi 190 km/h.

Pod względem technicznym ten czterocylindrowy silnik o pojemności 1.598 cm3 z czterema zaworami na cylinder reprezentuje wysoki standard na rynku. Olej napędowy jest wtryskiwany przez system Common Rail pod ciśnieniem 1.600 bar bezpośrednio do komory spalania. Specjalne piezowtryskiwacze z najwyższą dokładnością sterują wielokrotnymi wtryskami oraz ilością wtryskiwanego paliwa.

2.0 TDI o mocy 103 kW/140 KM

Najmocniejszym TDI z Common Rail Jetty jest silnik o mocy 103 kW/140 KM (przy 4.200 obr./min). Już od 1.750 obr./min ten cichy TDI rozwija maksymalny moment obrotowy 320 Nm (do 2.500 obr./min). Dzięki tym wartościom samochód z jednostką 2.0 TDI, z manualną skrzynią biegów rozwija 100 km/h już po 9,5 sekundy. Prędkość maksymalna to 210 km/h. Także w tym przypadku średnie zużycie paliwa – 4,8 l/100 km – jest ekstremalnie niskie, dotyczy to również emisji CO2: 126 g/km. Podobnie jak 1,6 TDI, także 2.0 TDI może być zamawiany z DSG: niskie średnie zużycie paliwa 5,3 l/100 km i analogicznie niska emisja CO2 (138 g/km) były do niedawna jeszcze niemożliwe do uzyskania przez samochód z automatyczną skrzynią biegów w tej klasie mocy.

Ciśnienie wtrysku do 1.800 bar i specjalne ośmiootworowe piezowtryskiwacze w 2.0 TDI gwarantują wyjątkowo dokładne rozpylenie oleju napędowego. W porównaniu z tradycyjnymi systemami wtryskowymi technika piezowtryskiwaczy umożliwia nawet siedmiokrotne wtryskiwanie paliwa podczas jednego cyklu. Zaletą jest bardzo cicha praca silnika, błyskawiczna reakcja na pedał gazu oraz niskie wartości spalania i emisji szkodliwych substancji.
Przeczytaj także: Odświeżony Volkswagen Jetta Odświeżony Volkswagen Jetta

poprzednia  

1 ... 9 10 11

następna

oprac. : Moto Target

Nowy Mercedes C 63 AMG

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: