Nowe modele Audi S
2011-09-08 10:22
Przeczytaj także: Audi A2 concept
fot. mat. prasowe
Audi S6 i S6 Avant
Silnik
Audi S6 i S6 Avant wykorzystują nowy silnik TFSI w wersji 309 kW (420 KM). Ta ośmiocylindrowa jednostka z podwójnym doładowaniem rozwija stały moment obrotowy 550 Nm od 1.400 do 5.300 obr./min i przyspiesza S6 od zera do 100 km/h w 4,8 sekundy. W przypadku S6 Avant sprint ten trwa 4,9 sekundy. Elektronicznie ograniczona prędkość maksymalna wynosi 250 km/h a jej osiągnięcie nie sprawia obu modelom najmniejszej trudności.
Jednostka 4.0 TFSI przenosi stosowaną przez Audi strategię downsizingu do klasy samochodów o wyczynowych możliwościach. W porównaniu z silnikiem z poprzedniego modelu – bezsprężarkowym V10 o pojemności 5,2 litra, nowa jednostka pozwala na jeszcze bardziej sportowe osiągi przy spalaniu niższym nawet o 25 procent. W S6 średnie zużycie paliwa wynosi 9,7 litra na 100 km, S6 Avant zużywa 9,8 litra. To znacznie mniej, niż jakikolwiek konkurencyjny model.
fot. mat. prasowe
Tak doskonałe wyniki Audi zawdzięcza wielu technologiom, w tym systemowi rekuperacji i Start-Stop oraz nowemu systemowi zarządzania pracą cylindrów „cylinder on demand”. Gdy V8 przy częściowym obciążeniem odłącza cztery cylindry, włącza się system Active Noise Cancellation (ANC).
Cztery mikrofony wbudowane w podsufitce rejestrują odgłosy we wnętrzu limuzyny a komputer je analizuje. W przypadku odkrycia niepożądanych składowych dźwięku, ANC emituje przez głośniki systemu audio dźwięk o takiej samej częstotliwości i amplitudzie, lecz przesunięty w fazie, który nakłada się na dźwięk niepożądany i w znacznym stopniu niweluje go.
Niezależnie od tego aktywne, elektronicznie regulowane elementy mocowania silnika poprzez odpowiednie impulsy tłumią drgania o niskiej częstotliwości. Aktuator dźwięku – klapy w układzie wydechowym, osłonie silnika oraz nowe dwumasowe koło zamachowe z wahadłem odśrodkowym w siedmiobiegowej przekładni S tronic również mają swój wkład w pełną głębokiego brzmienia i spokojną pracę silnika.
fot. mat. prasowe
S6 i S6 Avant udowadniają słuszność hasła „Przewaga dzięki technice” także w dziedzinie układów przeniesienia napędu. Momenty napędowe silnika przenoszone są przez siedmiobiegową przekładnię S tronic, niezwykle szybko zmieniającą przełożenia. Stały napęd na wszystkie koła quattro wykorzystuje samoblokujący centralny mechanizm różnicowy z selektywnym sterowaniem momentem poszczególnych kół. Na życzenie system ten może być uzupełniony sportowym mechanizmem różnicowym, rozdzielającym w sposób aktywny siły napędowe między tylne koła.
Nowe Audi Q7
oprac. : Moto Target
Przeczytaj także
Najnowsze w dziale Moto
-
Alpine A110 R: ekstremalnie lekkie, piekielnie szybkie. Dlaczego ten francuski sportowiec zachwyca purystów?
-
Test Mercedes-AMG SL 55 4MATIC+ Luksusowy kabriolet z napędem na cztery koła i potężnym V8
-
Czy chińskie samochody elektryczne są bezpieczne? Eksperci ostrzegają
-
Dlaczego wszyscy będziemy chcieli jeździć elektrykami? Przyszłość motoryzacji już tu jest








7 pułapek i okazji - zobacz co cię czeka podczas kupna mieszkania na wynajem