eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

Nowe Audi Q7

2015-07-21 13:20

Nowe Audi Q7

Nowe Audi Q7 © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (9)

Nowe Audi Q7 posiada innowacyjne rozwiązania obejmujące lekką konstrukcję, napęd, zawieszenie, systemy infotainment, pakiet connectivity i systemy wsparcia kierowcy. Jego przestrzenne wnętrze rozpieszcza luksusowym komfortem.

Przeczytaj także: Audi Q7 na 2011

Nawet o 325 kilogramów niższa masa


Dzięki mocnej, a zarazem lekkiej konstrukcji, nowe Q7 w podstawowej wersji, bez kierowcy i pasażerów, waży poniżej dwóch ton. W porównaniu z poprzednim modelem, w zależności od wersji silnikowej, jest nawet o 325 kilogramów lżejsze. Sama multimateriałowa, innowacyjna karoseria waży 71 kilogramów mniej, a wyposażona w dodatkowe elementy (aluminiowe drzwi), nawet 95 kilogramów mniej. Wymiary nowego Q7: długość 5,05 m, szerokość 1,97 m i wysokość 1,74 m (ze stalowym zawieszeniem). Samochód jest duży, a jednocześnie najlżejszy w swojej klasie.

Dynamika jazdy: współpraca wszystkich układów


Niezwykła dla pojazdów typu SUV sportowa charakterystyka jazdy, jest wynikiem ścisłej współpracy wszystkich departamentów działu rozwoju technicznego Audi. Silniki harmonijnie, przy minimalnych stratach, dostarczają moc przesyłaną na drogę za pomocą nowoczesnego podwozia. Takie współdziałanie tworzy idealną podstawę dla dynamicznej jazdy. Audi Q7 z napędem quattro, szybko zmieniającą biegi automatyczną skrzynią tiptronic i wyraźnie obniżoną masą sprawia, że jazda zarówno po autostradach jak i po krętych drogach swoją dynamiką przypomina jazdę limuzyną. Co więcej, podczas projektowania samochodu, inżynierowie oprócz pożądanej dynamiki uwzględnili konieczność stabilnej jazdy poza utwardzonymi drogami. Dzięki temu Audi Q7 jest niepokonany w każdym terenie.

Przestrzeń klasy luksusowej: najbardziej przestrzenne wnętrze w segmencie


Otwierając drzwi, już na wstępie rzuca się w oczy komfortowe i luksusowe wnętrze. Wszystkie kolory i materiały są starannie do siebie dopasowane. W przestrzeni pasażera przedniego siedzenia uwagę zwraca umieszczony na desce rozdzielczej pas otworów wentylacji, akcentujący przestrzeń wnętrza. Dwuczęściowe elementy dekoracyjne otoczone są subtelnymi listwami. W ciemności, opcjonalne wąskie pasy podświetlenia podkreślają kontury.

Wszystkie włączniki i regulatory są dokładnie pod ręką kierowcy. Pozycja siedzenia, dzięki wielu możliwościom ustawienia fotela, jest bardzo wygodna. Nowe Q7 ma wiele wariantów jego ustawień, aż do zindywidualizowanego ustawienia z funkcją klimatyzacji i masażu. Wszechstronność Audi Q7 wyraża się także w znajdującym się w standardowym wyposażeniu, dzielonym na trzy części, drugim rzędzie foteli lub w opcjonalnym, otwieranym i zamykanym elektrycznie trzecim rzędzie foteli. Kolejną opcją jest funkcjonujący niezależnie od monitora systemu MMI Audi virtual cockpit. Monitor TFT o przekątnej 12,3 cala wyświetla wysokiej jakości grafiki, a jego obsługa odbywa się poprzez wielofunkcyjną kierownicę. Dodatkowo zamówić można wyświetlacz head-up display, który na przedniej szybie wyświetla najważniejsze informacje.

fot. mat. prasowe

Audi Q7 z tyłu

Nowe Q7 w podstawowej wersji, bez kierowcy i pasażerów, waży poniżej dwóch ton.


Pojemność bagażnika tego pięcioosobowego pojazdu w podstawowej konfiguracji wynosi 890 litrów, maksymalnie to 2075 litrów.

fot. mat. prasowe

Audi Q7 z boku

Wymiary nowego Q7: długość 5,05 m, szerokość 1,97 m i wysokość 1,74 m (ze stalowym zawieszeniem).


Przełomowy: system infotainment z monitorem MMI all-in-touch


Na życzenie, na konsoli tunelu środkowego może pojawić się od nowa skonstruowany system MMI touch. Kierowca i pasażer, na dużej powierzchni ekranu mogą pisać, przybliżać/oddalać, przesuwać i przewijać listy. Każde wprowadzone polecenie skutkuje odczuwalnym pod palcami potwierdzeniem. Logika obsługi monitora MMI, łącznie z inteligentnym wyszukiwaniem dowolnego tekstu, umożliwia intuicyjne korzystanie z tej funkcji. System obsługi głosowej przetwarza także polecenia z języka potocznego - na przykład: "Gdzie mogę zatankować?"

fot. mat. prasowe

Audi Q7 z tyłu i boku

Nowe Q7 pojawi się na rynku z dwoma dopracowanymi silnikami V6.


Topowy system infotainment w nowym Q7, MMI navigation plus, wykorzystuje modułowy system infotainment drugiej generacji o ogromnej mocy obliczeniowej. W połączeniu z modułem Audi connect, pozwala on pasażerom na surfowanie w Internecie na swoich urządzeniach mobilnych, z wykorzystaniem zintegrowanego Hotspot’u WLAN. Dzięki modułowi LTE, daje też dostęp do serwisu online Audi connect. W katalogu wielu dostępnych w nowym Q7 usług, szczególną gratką jest Audi smartphone interface: Integruje on smartfony oparte zarówno na systemie iOS jak i na systemie Android, wyświetlając dane na monitorze MMI.

fot. mat. prasowe

Audi Q7 - przód

Audi Q7 z napędem quattro, szybko zmieniającą biegi automatyczną skrzynią tiptronic i wyraźnie obniżoną masą sprawia, że jazda zarówno po autostradach jak i po krętych drogach swoją dynamiką przypomina jazdę limuzyną.


Dla fanów HiFi, dostępne są opcjonalne systemy muzyczne Bose lub Bang & Olufsen o nowym, przestrzennym brzmieniu 3D. Doskonały system Bang & Olufsen składa się z 23 głośników o mocy systemu 1920 Watt. W oparciach przednich foteli, na życzenie można zamontować dwa tablety Audi, wykorzystywane w celach rozrywkowych przez pasażerów tylnych foteli (Rear Seat Entertainment). To kolejne niestandardowe rozwiązanie.

fot. mat. prasowe

Nowe Audi Q7 - wnętrze

Otwierając drzwi, już na wstępie rzuca się w oczy komfortowe i luksusowe wnętrze. Wszystkie kolory i materiały są starannie do siebie dopasowane.

 

1 2

następna

oprac. : Moto Target

Więcej na ten temat: Audi Q7, Audi, nowe modele samochodów, samochody, suv

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: