Ford Focus ST
2013-05-29 12:10
Przeczytaj także: Ford Focus ST diesel sprawia zabójcze wrażenie
KaroseriaNormalne wersje Focusa nie rzucają się w oczy. Topowa odmiana to natomiast zupełnie inna filozofia. Karoseria w kolorze „Electric Orange” idealnie oddaje charakter auta. Nie bez znaczenia są również potężne zderzaki i progi, duży spojler tylny, a także 18-calowe felgi o charakterystycznym wzorze. Do tego grill z logo ST, który jawnie i bez kompleksów wykazuje chęć pożerania… zakrętów. W całości, kompaktowy Ford prezentuje się bardzo zawadiacko, czyli tak jak na prawdziwego hot-hatcha przystało!
fot. mat. prasowe
Ford Focus ST - przód
W całości, kompaktowy Ford prezentuje się bardzo zawadiacko, czyli tak jak na prawdziwego hot-hatcha przystało.
Wnętrze
W wielu przypadkach, kabiny najmocniejszych odmian kompaktów mają problem z pozbyciem się „podstawowej” tożsamości. W Focusie to zjawisko nie występuje. Po otwarciu drzwi od razu widać, że mamy do czynienia z rasowym samochodem. Kokpit z rozbudowaną konsolą centralną prezentuje się atrakcyjnie i mimo dużej ilości przycisków nie jest przesadnie skomplikowany w obsłudze – wystarczy jedna dłuższa podróż, by ze wszystkim się zaprzyjaźnić. Ponadto wykonano go z naprawdę bardzo dobrych materiałów. Elementami wyróżniającymi tę wersję są dodatkowe wskaźniki na podszybiu, podświetlane progi i świetnie leżąca w dłoniach kierownica z logo ST.
Na najwyższe noty zasługują natomiast fotele Recaro. Nie tylko dobrze wyglądają, ale także idealnie podtrzymują ciało. Do tego sprawdzają się podczas wielogodzinnej jazdy, czego doświadczyłem na własnej skórze. Tylna kanapa ma podobny charakter, aczkolwiek wysokim pasażerom może brakować miejsca na nogi. To jednak problem osób o wzroście przekraczającym 185 cm. Oczywiście gabarytowo mamy do czynienia z przedstawicielem segmentu C, dlatego pełen komfort będzie zachowany, gdy na pokładzie znajdą się cztery osoby. Warto zwrócić uwagę także na bagażnik. Z kołem dojazdowym pomieści on 363 litry, co należy uznać za wynik przyzwoity.
fot. mat. prasowe
Ford Focus ST - wnętrze
Kokpit z rozbudowaną konsolą centralną prezentuje się atrakcyjnie i mimo dużej ilości przycisków nie jest przesadnie skomplikowany w obsłudze – wystarczy jedna dłuższa podróż, by ze wszystkim się zaprzyjaźnić.
Ford Focus Ecoboost na czwórkę z plusem
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)
Najnowsze w dziale Moto
-
Test Mercedes-AMG SL 55 4MATIC+ Luksusowy kabriolet z napędem na cztery koła i potężnym V8
-
Czy chińskie samochody elektryczne są bezpieczne? Eksperci ostrzegają
-
Dlaczego wszyscy będziemy chcieli jeździć elektrykami? Przyszłość motoryzacji już tu jest
-
Prawo jazdy kat. C jednak nie od 17 lat. Parlament Europejski zdecydował







7 pułapek i okazji - zobacz co cię czeka podczas kupna mieszkania na wynajem