eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjne › Lexus GS 300h

Lexus GS 300h

2013-09-19 11:56

Przeczytaj także: Lexus IS 300h F Sport


Przednie i tylne zderzaki ukształtowane są przez szereg muskularnych w formie, wypukłych i wklęsłych krzywizn. Brzegi nadkoli wykończone są typowymi dla miejskiego SUVa, polakierowanymi na czarno nakładkami ochronnymi.

fot. mat. prasowe

Lexus GS 300h - światła

Konstrukcja zespołu napędowego jest bezsprzęgłowa. Funkcje rozrusznika i alternatora realizowane są przez odpowiednie podzespoły napędu hybrydowego.


Powierzchnia pasa bocznego ma kształt wydłużonego rombu. Jej najszersze miejsce znajduje się na wysokości środkowego słupka, a następnie zwęża się ona w kierunku tyłu. U dołu, linia progów drzwi nawiązuje do wznoszącej się linii przetłoczenia, jaka pierwotnie pojawiła się w koncepcyjnym LF-CC, jednak je forma jest bardziej agresywna, z ostrymi kątami.

Klasyczny dla Lexusa profil przeszklenia powyżej linii bocznej, wraz ze stromo opadającą linią drzwi bagażnika i integralnym spojlerem tworzą zamaszystą sylwetkę atletycznego coupe.

Z tyłu LF-NX dominują mocno zaakcentowane klosze świateł, tworzące natychmiast rozpoznawalną identyfikację świetlną modelu. Wnikają one głęboko w profil zderzaka, tworząc ostry, aerodynamiczny zarys tyłu nadwozia.

Charakterystyczne dla marki Lexus ukształtowanie świateł na wzór litery „L” znajduje mocne odzwierciedlenie w liniach tyłu nadwozia, stanowiąc wystylizowaną analogię wciętego zarysu osłony chodnicy.

fot. mat. prasowe

Lexus GS 300h - przód

Górne krawędzie osłony chłodnicy płynnie przechodzą w silnie zarysowany obrys pokrywy komory silnikowej, natomiast jej podstawa wsparta jest na chromowanej płycie podsilnikowej, akcentującej nie tylko szosowe aspiracje tego koncepcyjnego Suva.


Szeroki profil dolnej części zderzaka w sposób celowy nie uwidacznia żadnych elementów układu wydechowego, by podkreślić przyjazność napędu hybrydowego dla środowiska naturalnego.

Koncepcyjny Lexus LF-NX otrzymał nowe, matowo-srebrzyste (Brushed Metal Silver) pokrycie lakierowe, dające nieodparte wrażenie, że cała skorupa nadwozia została uformowana z jednego kawałka metalowej bryły.

Wzornictwo wnętrza

fot. mat. prasowe

Lexus GS 300h - wnętrze

Przestronne, pięknie wykończone wnętrze GS jest kontynuacją motywu wzorniczego nowej generacji Lexusów. Ergonomicznie rozplanowany, dwustrefowy, zorientowany na kierowcę kokpit z zaawansowaną komunikacją na linii człowiek-maszyna ułatwia utrzymanie czujności i komfortowego klimatu podczas długich podróży.


W ramach ukierunkowanej na człowieka koncepcji wzorniczej L-finesse, która znalazła swoje odzwierciedlenie w modelu LFA i nowym IS, wnętrze LF-NX stylistycznie nawiązuje do ostrych, głęboko rzeźbionych linii jego nadwozia. Śmiałe, mocne formy stylizacyjne kreują zorientowany na kierowcę kokpit, idealnie rozplanowany pod względem ergonomii.

Środkowa konsola rozciąga się na całą długość kabiny, rozdzielając także tylne siedzenia. Obecne w niej przestrzennie uformowane matowo-metaliczne motywy zostały również powtórzone w postaci elementów wykończeniowych wskaźników, kierownicy, siedzeń oraz górnej konsoli.

Dla podkreślenia luksusowego charakteru koncepcyjnego SUVa LF-NX, emanujące siłą i wytwornością zakrzywione powierzchnie metalowe jego kabiny dopełnione zostały żółto-czarną (Sunrise Yellow / Black) tapicerką skórzaną z kontrastowymi przeszyciami oraz eleganckim, niebieskim podświetleniem wskaźników.

Wyznacznikiem dla myśli wzorniczej obecnej we wnętrzu Lexusa jest intuicyjna, ergonomicznie idealna interakcja z urządzeniami pokładowymi, zmianą przełożeń i interfejsem użytkownika (Human Machine Interface). Podzielona na górną strefę wyświetlania i dolną strefę operacyjną deska rozdzielcza LF-NX otrzymała perfekcyjnie dopracowaną formę, doskonaloną przez kolejne generacje Lexusów.

Górna strefa wyświetlania zawiera ekskluzywnie wystylizowane wskaźniki. Dolna strefa operacyjna udostępnia nowej generacji elektrostatyczne przełączniki dotykowe i nowego typu zdalny sterownik Remote Touch Interface (RTI). Obejmuje on wyświetlacz śladu kursora i nowy panel dotykowy wkomponowane w regulowany podłokietnik, co pozwoliło połączyć komfort podróżowania z bezproblemową i intuicyjnie łatwą obsługą.

Układ napędowy

Dla podkreślenia wiodącej pozycji marki w dziedzinie napędów hybrydowych, koncepcyjny LF-NX wyposażony jest w nowy wariant układu Lexus Hybrid Drive, specjalnie przystosowany do potrzeb samochodu nie obawiającego się opuścić utwardzone nawierzchnie. Wysoce efektywny napęd hybrydowy cechuje najniższy w klasie poziom emisji CO2.

W skład hybrydowego zespołu napędowego wchodzi 2,5-litrowy, zasilany benzyną silnik spalinowy, który pracuje w cyklu Atkinsona, oraz mocny elektryczny silnik trakcyjny. Przy niewielkich prędkościach jazdy LF-NX może korzystać wyłącznie z napędu elektrycznego.

Zastosowany w LF-NX wysoce efektywny pełnozakresowy napęd hybrydowy zapewnia osiągi porównywalne z rywalami o tradycyjnym napędzie spalinowym, a jednocześnie wyjątkowo niskie zużycie paliwa i najlepszy w klasie wynik pod względem emisji CO2.

poprzednia  

1 2 3

oprac. : Moto Target

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: