eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Opel Cascada 2.0 CDTI

Opel Cascada 2.0 CDTI

2013-10-02 10:03

Przeczytaj także: Suzuki Jimny 1.3 VVT Elegance


Wrażenia z jazdy

Kabriolety bezapelacyjnie kojarzą się ze słoneczną pogodą. Tak naprawdę Cascadą jeździ się przyjemnie nawet wtedy, gdy słońce ukrywa się za chmurami. Wystarczy około 20 stopni, by czerpać radość z jazdy „na powietrzu”. Warto jednak zaznaczyć, że pasażerowie drugiego rzędu będą czuli się jak na motocyklu ze względu na dostające się tam podmuchy wiatru. Jeśli nikt z tyłu nie podróżuje, można założyć Windshota, dzięki któremu powietrze nie będzie przeszkadzać nawet przy trzycyfrowych prędkościach. Operacja składania dachu trwa 17 sekund i można ją przeprowadzać do 50 km/h. Jak już wspomniałem wyżej, służy do tego tylko jedna dźwignia, którą należy przytrzymać. Ot, cała filozofia. Niby takie proste, a ile frajdy...

fot. mat. prasowe

Opel Cascada 2.0 CDTI, dach

Bez warunku na to, gdzie znajduje się dach, Cascada prowadzi się całkiem nieźle. Ma precyzyjny układ kierowniczy i dobrze zestrojone zawieszenie, co sprzyja pokonywaniu ostrych zakrętów.


Bez warunku na to, gdzie znajduje się dach, Cascada prowadzi się całkiem nieźle. Ma precyzyjny układ kierowniczy i dobrze zestrojone zawieszenie, co sprzyja pokonywaniu ostrych zakrętów. Mimo iż jest kabrioletem, sztywność nadwozia nie budzi najmniejszych zastrzeżeń. Niestety przez to niemieckie auto cierpi na nadwagę, którą po prostu da się odczuć.

Trudno wskazać naturalne środowisko tego auta. W trasie spisuje się ono naprawdę dobrze, choć przy wyprzedaniu trzeba korzystać z górnych wartości obrotomierza. W mieście, gdzie jeździ się podobno wolniej, można się za to cieszyć z uroków, jakie daje otwarta nad głowami przestrzeń. Do manewrowania w zatłoczonych miejscach trzeba jednak przywyknąć – auto ma aż 4,7 metra długości i widoczność do tyłu jest kiepska. Na szczęście parkowanie ułatwia kamera cofania.

Okiem przedsiębiorcy

Czas na kalkulacje. Ceny Cascady rozpoczynają się od 111 tysięcy złotych (1.4 Turbo 120 KM), a kończą na 136 660 zł (2.0 BiTurbo CDTI ecoFLEX 195KM). Testowana wersja ze 165-konnym dieslem pod maską to wydatek co najmniej 128 600 zł. Bez warunku na wersję, trzeba pamiętać, że dodanie „kilku” opcji może wywindować cenę o dobre kilkadziesiąt tysięcy. To i tak niewiele w porównaniu do znacznie droższych, potencjalnych konkurentów – Audi A5 Cabrio i BMW serii 3 Cabrio.

fot. mat. prasowe

Opel Cascada 2.0 CDTI - tył auta

Cascadą jeździ się przyjemnie nawet wtedy, gdy słońce ukrywa się za chmurami. Wystarczy około 20 stopni, by czerpać radość z jazdy „na powietrzu”.


W ofercie niemieckiego producenta jest oczywiście leasing: do 84 miesięcy, opłata wstępna od 1% do 50%, raty równe, degresywne oraz sezonowe. Chętni mogą zdecydować się również na kredyt, jednak w tym przypadku warunki ustalane są indywidualnie, dlatego o szczegóły należy pytać u autoryzowanych dealerów.

Podsumowanie

Czy kabriolet potrafi przyciągnąć ciepły klimat? Nie, ale bez wątpienia sprawi, że właściciel będzie pogodny niezależnie od… pogody. A to już dość mocny argument. Poza tym Cascada jest naprawdę świetnie wyglądającym i w miarę praktycznym samochodem, który bez problemu przewiezie 4 dorosłe osoby w komfortowych warunkach. Do tego wszystkiego dochodzi całkiem rozsądnie skalkulowana cena i ekonomiczny silnik. Pytanie tylko, czy konserwatywni klienci Opla będą potrafili zdobyć się na zakup tak awangardowego auta? Mam nadzieję, że tak…

poprzednia  

1 2

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: