-
Polski transport. 15 lat w UE i pytania o przyszłość
... teraz? W Brukseli właśnie zapadły decyzje odnośnie szefów najważniejszych unijnych urzędów. Poznaliśmy też członków Komisji Transportu i Turystyki. ... globalny kryzys, oraz w 2011 i 2012 roku – kryzys zadłużenia w strefie euro. W obu tych przypadkach, pomimo trudnej sytuacji i spowolnienia gospodarczego, rodzimi przewoźnicy odnotowali wzrosty ...
-
GDDKiA: budowa odcinków A i C autostrady A2 zgodnie z przepisami unijnymi
... A2 bez przeprowadzenia postępowania przetargowego nie stanowił naruszenia przepisów unijnych. Przypomnijmy- GDDKiA w 2011 r. odstąpiła od umowy z chińskim konsorcjum Covec ... jednak nie zakończyły się problemy Zamawiającego - z uwagi na zbliżające się mistrzostwa EURO 2012, któremu realizacja zamówienia miała służyć (zresztą jak większość inwestycji ...
-
Protesty pomogły obniżyć ceny paliw?
... unijnych krajów nie kwapią się z obniżkami cen paliw. Są jednak dwa wyjątki - Bułgaria i Francja ... było to o 2,6 centa (różnica pomiędzy 7 gr wymienionymi wcześniej wynika ze zmian kursu euro w relacji do złotego). Diesel natomiast w miesiąc staniał na unijnych stacjach o 1,2 eurocenta, a w Polsce zdrożał o 2 eurocenty. Większy niż w Polsce wzrost cen ...
-
Samochód elektryczny poza zasięgiem finansowym Polaków?
... w 2035 roku. 41% osób sprzeciwia się zakazowi sprzedaży nowych samochodów spalinowych Uczestnicy badania byli bardzo sceptycznie nastawieni do nowych przepisów unijnych. Za wprowadzeniem zakazu rejestracji nowych aut spalinowych od 2035 roku opowiedziało się zaledwie 9% ankietowanych. Za to aż 41% było temu ...
-
Wypożyczalnie samochodów kończą z nieuczciwością?
... których mowa, są następstwem dostosowania się wypożyczalni do obowiązujących regulacji unijnych w zakresie praw konsumenta i nieuczciwych praktyk rynkowych. Niektóre z ... wyciąg z karty kredytowej i zauważył, że usługodawca pobrał kwotę w wysokości 275 euro bez porozumienia z nim. Konsument złożył reklamacje. W odpowiedzi usłyszał, że jest ...
-
Za wcześnie na elektromobilność. Diesel wyprzedza auta elektryczne
... normy unijne. Jak pokazuje niedawny raport ACEA, diesle najnowszej generacji, które w ciągu ostatniego roku uzyskały homologację Euro 6d-TEMP, osiągnęły podczas testów emisji wyniki znacznie poniżej progu NOx i emitują średnio o 85 ... 23 253 (wzrost o 14,2% r/r) to pojazdy niskoemisyjne, których udział wynosi 5,8% (przy średniej 7% dla rynków unijnych ...
-
Polska elektromobilność, czyli ogon UE
... również kilkaset nowych stacji szybkiego ładowania na terenie całego kraju. W dodatku rząd zapowiedział przekazanie 3 miliardów euro w ciągu 10 lat na rozwój elektromobilności. Czy to wystarczy, aby przekonać niezdecydowanych? Bez nowelizacji ... o 11,8% r/r) to pojazdy niskoemisyjne, których udział wynosi 5,9% (przy średniej 7,3% dla rynków unijnych ...
-
Pakiet mobilności. Chaos będzie trwać, na co musi być gotowy transport?
... unijnych przepisów dotyczących kierowców zawodowych. Formalne wnioski do Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości można składać do 24 ... odwrotu – dodaje ekspert. Jak dogonić konkurencję z Zachodu? Polskie samochody ciężarowe w większości spełniają normę Euro VI i ciągną nowe naczepy czy zabudowy. Pod tym względem dogoniliśmy już Europę Zachodnią. ...
-
Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV Xtronic 2WD
... jest wspomaganie silnika spalinowego. Teoretycznie, to najmniej „ekologiczny” system ze wszystkich dostępnych, ale przy tym najtańszy, najprostszy i mieszczący się w unijnych standardach. A to wystarczająca lista zalet, by Nissan X-Trail z taką konstrukcją wzbudził zainteresowanie pragmatycznych klientów. Karoseria A teraz przejdźmy do konkretów ...
-
Problemy polskich przewoźników z płacą minimalną w Niemczech
... 2014 r. wprowadziła na terytorium Republiki Federalnej Niemiec od 1 stycznia 2015 r. minimalne wynagrodzenie w wysokości 8,50 euro brutto za godzinę. Ponieważ płace minimalne obowiązują w większości państw unijnych, dlatego początkowo niemiecka ustawa nie wzbudziła kontrowersji. Problemy wynikły dopiero na skutek bardzo szerokiej interpretacji tego ...
-
Koniec bezkarności zagranicznych kierowców
... krajami Unii Europejskiej na temat kierowców naruszających zasady bezpieczeństwa ruchu drogowego. System wymiany informacji to efekt wdrożenia regulacji unijnych, w szczególności dyrektywy 2011/82/UE w sprawie ułatwień w zakresie transgranicznej wymiany informacji dotyczących przestępstw lub wykroczeń związanych z bezpieczeństwem ruchu drogowego ...
-
Twardy Brexit, czyli 2 razy wyższe koszty homologacji
... , a konieczność przeprowadzenia dodatkowej homologacji wymaga czasu, może więc dodatkowo opóźnić wprowadzenie produktu do obrotu na danym terytorium, co obniża konkurencyjność unijnych producentów. Dlatego postulujemy, by proces homologacji był spójny dla obecnych państw członkowskich UE nawet po wyjściu Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej ...
-
Europejski Urząd ds. Pracy a kierowcy
... w przypadku sporów między organami państw członkowskich – mówi Mariusz Skurzyński z OCRK. - Taka instytucja winna zapewnić w branży transportowej sprawiedliwy i skuteczny sposób egzekwowania unijnych przepisów. Jak będzie, to się okaże. Jedno jest pewne. Jeśli przepisy pakietu mobilności zostaną zatwierdzone, przewoźnik będzie musiał dostosować się ...
-
Bezpieczeństwo ruchu drogowego: w Polsce źle na tle Europy
... ubezpieczeniowej Ubea.pl. Wyniki dotyczące 2020 r. potwierdzają, że pomimo stosunkowo szybkiej poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego Polsce trudno jest opuścić grupę unijnych outsiderów. „To prawdopodobnie jeden z powodów, które sprawiły, że rząd zapowiedział bardziej zdecydowane działania idące w kierunku poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego ...
-
Czysty transport w polskich miastach? Jeszcze na to nie czas
... i wiążących celów w zakresie bezemisyjnej mobilności miejskiej na rok 2030 oraz zapewnienie dla nich odpowiednich warunków za pomocą nowych ambitnych regulacji unijnych. Pomocne byłyby też zmiany w przepisach krajowych i zwiększenie dostępności wsparcia finansowego. W badaniach oceniono, czy miasta mają wszystko, czego potrzeba do pełnej ...
-
Jak rozwija się elektromobilność w branży transportowej w Polsce?
... pojazdu spalinowego. Ten problem widoczny jest obecnie nawet na poziomie samochodów osobowych – mówi Maciej Maroszyk z TC Kancelarii Prawnej. Mimo nałożonych, unijnych rezolucji związanych z pakietem klimatycznym, Polska wciąż nie jest jeszcze w pełni przygotowana do pełnej adaptacji do elektromobilności. Wyższe koszty początkowe, brak ...
-
Śmiertelne wypadki drogowe na drogach UE. Są najnowsze statystyki
... pierwszy również poważnych obrażeń – do 2030 r. Zostało to określone w opracowanym przez Komisję strategicznym planie działania na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego i unijnych ramach polityki bezpieczeństwa ruchu drogowego nalata 2021–2030, w których określono również plany bezpieczeństwa ruchu drogowego mające na celu osiągnięcie zerowej ...
-
Branża TSL 2013-2014
... między innymi: rosnąca liczba operatorów kolejowych, nowe terminale, a także wsparcie środków unijnych przyczynią się do rozwoju tej usługi w Polsce. „Transport intermodalny ... utrzymać niski wiek floty oraz obecnie inwestujemy w pojazdy spełanijące wymogi Euro 6. Dzięki temu osiągamy coraz lepsze wyniki dotyczące zarówno przeciętnego zużycia paliwa ...
-
Co dzieje się na rynku motoryzacyjnym i transportowym? Branża odkrywa karty
... być obciążeni karami rzędu 12-18 miliardów euro, co w przeliczeniu na jeden samochód wyniesie około 1200-1800 euro. Producenci mają zatem do wyboru dwa scenariusze ... tylko Europa próbuje wdrożyć, wymagając od swoich producentów stosowania wyśrubowanych unijnych norm. Skutkuje to ogromnymi kosztami obniżającymi konkurencyjność europejskich gospodarek ...
-
Auto elektryczne w firmie - przyszłość czy fanaberia?
... Łącznie na lata 2014–2020 przewidziano ponad 14,5 mln euro – wskazuje Jan Krynicki z Automotive Europe Corporation, importera chińskich pojazdów elektrycznych marki ... wiadomo, bardzo problematyczne. Zostań pionierem Zaangażowanie władz lokalnych, państwowych oraz unijnych jest niezwykle ważne, co nie oznacza, że jedynie ono warunkuje szanse rozwoju ...
-
Autostradowe sukcesy i wpadki
... zleciła polskiemu rządowi dokładne zbadanie sprawy. Według irlandzkiej firmy, jeśli KE dopatrzy się nieprawidłowości, Polsce może grozić utrata nawet znacznych unijnych środków. Dzięki nowej trasie skróci się czas przejazdu między Łodzią a Włocławkiem. Podróż nowym odcinkiem A1 umożliwia kierowcom pokonanie tego dystansu ...
-
Czy popyt na SUV-y i ich produkcja spadnie?
... rzędu kilkuset milionów euro. Wraz z wprowadzaniem każdej kolejnej normy te koszty rosną. Wydatki są tak duże, że firmom motoryzacyjnym nie opłaca się sprzedawać mniejszych modeli – po prostu za mało można na nich zarobić. Aby dostosować mały samochód do unijnych norm trzeba byłoby ...