-
Volkswagen Jetta. Już nie kompakt, jeszcze nie limuzyna
... w roku 1979, obecna jej „twarz” to efekt faceliftingu wykonanego w 2014 roku (naturalnie nie jedynego w jej historii, bo to już szósta generacja pojazdu). To niewątpliwie stopień wyżej względem bardziej budżetowego Rapida, nic nie ujmując znakomitemu modelowi Škody, ale na pewno jeszcze nie ...
-
Imponujący Peugeot 3008 2.0 BlueHDi Allure
Jeśli II generacja modelu 308 była dla francuskiej marki otwarciem kolejnego rozdziału, to debiutujące wcielenie 3008 trzeba uznać za zupełnie nową księgę. Myślę, ...
-
Mercedes-Benz Vito Mixto 114 CDI 7G-TRONIC 4MATIC
... , jeżdżąc Vito poniekąd jeździmy Klasą V. To miłe, że kupując „użytkę” nagle awansujemy do przedsionka klasy Premium! Ale do rzeczy... III generacja Vito (jak ten czas leci!) to także sporo odniesień do gamy osobówek. W mojej opinii przód pojazdu przypomina bardzo sedany Mercedesa ...
-
Citroën C3 1.2 PureTech Feel. Na pewno oryginalny
Pierwsza generacja C3 była wprost rewolucyjna. Marka wróciła nią do gry o serca klientów. W 2002 roku, kiedy debiutowała, była zdecydowanie najładniejszym autem w segmencie. ...
-
Mercedes-Benz A 220 4MATIC szybki i bezpieczny
... wyrzeczeń. Gwoli ścisłości wspomnę także o zawieszeniu. Z przodu zastosowano kolumnę amortyzacyjną i wahacz poprzeczny, a z tyłu - układ wielowahaczowy. Wrażenia z jazdy Trzecia generacja klasy A słynie z dobrych właściwości jezdnych. I nie inaczej jest w przypadku wersji po liftingu. Zarówno pracę układu kierowniczego, jak i całego podwozia można ...
-
BMW X5 xDrive25d. Ekstraklasa wśród suvów
... pola, hamowania, ostrzegania przed kolizją i monitorowania zmęczenia kierowcy. No właśnie, kierowca... Chyba za niedługo przestanie być potrzebny. Wrażenia z jazdy Trzecia generacja X5 prowadzi się pewnie, choć nie ma w sobie sztywności podwozia poprzedników. To pozytywnie wpływa na komfort podróżowania, co oczywiście ma ...
-
Stylowy MINI Cooper SD Clubman
... , Clubman II generacji znowu trafił na salony. Cieszył się średnim powodzeniem, dlatego w 2013 produkcję zawieszono. W 2015 odrodził się jako III generacja. Jaka jest? No cóż, zdecydowanie większa od trzydrzwiowego hatchbacka. MINI Clubman jest nieco wyższy i aż 7 cm szerszy od standardowych wersji ...
-
Citroen C3 1.6 BlueHDi Shine ma swój styl
... ... Powrót do dawnej charakterystyki, nietypowego wizerunku i rozsądnych cen. Stara historia piszę się więc na nowo, a jej pierwsze rozdziały tworzy trzecia generacja C3. Czy osiągnie ona sukces? Karoseria Ową inność widać już na pierwszy rzut oka. Nowe wcielenie francuskiego mieszczucha ma niepowtarzalny ...
-
Ford S-MAX 2.0 TDCi Powershift AWD Vignale
... luksusu? Hmm... Właśnie takie pytanie zadał sobie Ford. Co istotne, pokusił się także o odpowiedź, którą jest S-MAX Vignale. Karoseria Druga generacja praktycznego Forda prezentuje się znakomicie. Projektanci narysowali naprawdę udaną karoserię, która udowadnia, że rodzinne auto nie musi być nudne i kwadratowe ...
-
Skoda Superb Combi 2.0 TSI 4x4 280 KM - dwa w jednym
... na spotkanie po szybkim odcinku autostrady w pobliskim mieście. Wróćmy jednak na ziemię. Właśnie tak potocznie wygląda Skoda Superb z kufrem. Nowa generacja nadal na pewno się wizualnie nie zestarzała, ale czeska limuzyna jest jak dla mnie trochę za spokojna. Owszem wymiary auta ...
-
Skoda Superb Combi 2.0 TSI DSG 4x4 Style
... pierwszej setki trwa zaledwie 5,8 sekundy, a wskazówka prędkościomierza kończy podróż dopiero przy 250 km/h. Jakież było zdziwienie pewnego Pana w Audi S4 (generacja B8), gdy dowiedział się, że to seryjny egzemplarz bez żadnych modyfikacji, któremu jego usportowiony wóz nie mógł uciec... Czy ta ...
-
Peugeot 3008 1.6 THP EAT6 Allure - kompaktowy suv na medal
... tu na myśli nie tylko design, ale też jakość, technologię i właściwości jezdne. Dobrym tego przykładem jest model 3008, którego druga generacja cieszy się sporym zainteresowaniem w całej Europie. Karoseria Pierwsze wrażenie jest zawsze bardzo ważne. Na jego podstawie budujemy bowiem wstępną opinię ...
-
Honda HR-V 1.6 i-DTEC Elegance wciąż w formie
... salonów osoby zainteresowane tego typu samochodami. Wśród nich jest oczywiście Honda, która ma w swojej gamie model HR-V. Czy jego druga generacja, będąca na rynku od trzech lat, wciąż jest dobrą propozycją? Karoseria Uroda crossoverów to sprawa subiektywnych odczuć, ale bez wątpienia ...
-
Honda Civic 1,5 182 KM - to kiedy lecimy na Marsa?
... designu tego samochodu naprawdę ciężko przejść obojętnie. Japońscy projektanci już od kilku generacji przyzwyczaili nas do nieprzeciętności. Tak samo jubileuszowa, X generacja znanego kompakta, nie pozostawia złudzeń, że to auto będzie wyróżniać się na ulicy. Dla niektórych może to być wadą – dla ...
-
Peugeot 308 1.2 PureTech 130 KM EAT6 Allure - kompakt wart grzechu
... . Cóż, Golf nigdy nie był dla mnie nigdy wzorem cnót. Ot poprawne do bólu, pozbawione emocji auto. Wiadomo pierwsza i druga generacja to już klasyki i inaczej się na te auta patrzy, ale biorąc pod uwagę czasy adekwatne dla danego modelu, jestem skłonny ...
-
Isuzu D-Max 1.9 Ddi - wygodny i charakterny
... – do pracy! W drogę... Rozrusznik cyk i do naszych uszu dochodzi dźwięk czterocylindrowego motoru diesla 1,9 o mocy 163KM i 400 Nm momentu obrotowego. Nowa generacja silnika w tym modelu jest delikatnie cichsza w porównaniu do starej jednostki napędowej (2,5 litra) i jeszcze oszczędniejsza. Uruchomiony silnik nie pozostawia wątpliwości – mamy ...
-
Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI Highline. Normalny kompakt
... przeszedł kurację odmładzającą. Czy bestseller rynkowy w tej odmianie nadwoziowej ma długą listę zalet? Karoseria Zacznijmy, standardowo, od stylistyki. Każda kolejna generacja Golfa to ewolucja. Jeśli więc przychodzi czas na lifting, to... trudno szukać fajerwerków. Niemiecki kompakt otrzymał delikatnie przeprojektowane zderzaki, nowe ...
-
Mazda CX-5 2.2 SKY-D 6AT AWD SkyPASSION
... 24 do 60 miesięcy i wpłatą wstępną od 0%. Warto dodać, że wielkość rat jest dobierana do potrzeb i możliwości klienta. Podsumowanie Nowa generacja CX-5 jest rozwinięciem znanej już koncepcji. Osoby odpowiedzialne za stworzenie tego modelu podeszły jednak do zadania kompleksowo i japoński SUV stał ...
-
Honda HR-V 1.6 i-dtec i czterech wspaniałych….
... umiejscowienie gniazda usb i zapalniczki samochodowej pod panelem konsoli centralnej - takie umieszczenie znacznie utrudnia dostęp, a nawet uniemożliwia korzystanie podczas jazdy. Druga generacja HR-V daje wiele przyjemności i zdecydowanie, jako codzienne auto, sprawdza się na piątkę. Moim zdaniem: Arek Jurczewski Pozostała trójka zabrała Hondę ...
-
Volvo XC60 D5 AWD Inscription dla fanów długich podróży
... zawsze wiąże się z ryzykiem. Klienci, którzy zostali przyzwyczajeni do dobrego standardu mogą bowiem nie przyjąć bagażu zmian, z którym przyjdzie nowa generacja. W przypadku XC60 nie ma jednak tego problemu, bo Volvo znalazło uniwersalny i kompleksowy zakres modyfikacji, który sprawdza się w każdym modelu debiutującym ...
-
Seat Ibiza Xcellence 1.0 TSI - prosto i na temat
Pierwsza generacja Seata Ibizy pojawiła się na ulicach w roku 1984. Po 33 latach drogi zalewane są przez V generację tego popularnego hatchbacka, która ...
-
Honda Civic sedan 1.5 Turbo Elegance - reprezentacyjny kompakt
... przyzwyczajenia. Również dużych rozmiarów kierownica, która pewnie leży w dłoniach, zapisuje się po stronie zalet. Z racji nieco usportowionej pozycji w Civicu (dziesiąta generacja została usztywniona i obniżona o 16 mm) jej duży wieniec mógłby być uznany za wadę, ale naprawdę tak nie jest. To, co ...
-
Renault Koleos 2.0 dCi 4×4 Intens - przyjemny i stateczny
... nie wzbudziły mojego pożądania, ale Koleos – kurczę naprawdę jest nad czym się zastanawiać! Renault Koleos – wiecie, że to już druga generacja? Poprzednik był… mało urodziwy, ale niezwykle trwały. Można wiele mówić o wpadkach Francuzów, ale kilka aut zrobili naprawdę dobrze. Szczególnie okres ...
-
Ford Fiesta 1.0 Ecoboost Titanium. Ewolucja zamiast rewolucji
... pozorom zbudowanie dobrego auta miejskiego nie jest łatwą sztuką. Gdy jednak do tego dojdzie, zawsze jest obawa, że jego nowa generacja nie będzie równie udana. Właśnie dlatego Ford nie ryzykował i postawił na ewolucję. Dzięki temu Fiesta zmieniła się tylko tam, gdzie ...
-
Subaru Impreza 2.0 AWD 156 KM - w dobrą stronę
... lakieru ze złotymi felgami i szutrem wyskakującym spod kół jest naprawdę ciężko. Mimo iż Impreza była już kiedyś hatchbackiem, to nowa generacja musi dalej bić się z legendą. Na szczęście ma ku temu argumenty, chociaż nie do końca typowo sportowe. Nowa Impreza to ...
-
Skoda Octavia FL Scout 1.8 TSI - rodzinne kombi z terenowym charakterem
Obecna generacja Skody Octavii produkowana jest od 2012 roku, a po 4 latach przeszła zdaniem niektórych dość kontrowersyjny face lifting. Co się zmieniło i jak ...
-
Toyota Prius Prestige - bez wtyczki, ale za to na pełnym wypasie!
... fakt, że hybrydy dobrze znoszą gaz… Robi się już wręcz “januszowa” oszczędność. To co, testujemy! Rzadko zdarza się, żeby nowa generacja auta była słabsza od poprzedniej, a tak jest w przypadku hybrydowej Toyoty. Pod maską Priusa znajdziemy silnik 1.8 VVTi pracujący w cyklu Atkinsona sprzężony ...
-
Ford Fiesta Vignale 1.0 100 KM - zabrakło tego czegoś
... jest z wyższej półki. Nie oznacza to jednak, że nie polubiłem samej Fiesty. To naprawdę niezły mieszczuch, który dobrze jeździ, a nowa generacja tylko podkreśliła jego zalety i go lekko unowocześniła. Nadal jednak jest dla mnie bardziej kobieca niż unisex, ale nie jest to ...
-
Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTI Elite
... przewidziano natomiast leasing z umową sięgającą nawet 84 miesięcy i opłatą wstępną od 1% do 45%. Podsumowanie Kawał samochodu za rozsądne pieniądze. Druga generacja Insignii ujawnia postęp, jaki Opel zrobił w ciągu ostatnich lat. Nie rozczarowuje w żadnej z kategorii, która jest istotna dla potencjalnego nabywcy decydującego ...
-
Peugeot 308 1.2 Puretech EAT6 Allure - mocny gracz
... , że wielokrotnie nagradzaną przez międzynarodowe grupy eksperckie. Umieszczenie jej w modelu 308 wydaje się więc uzasadnionym pomysłem. Karoseria Druga, aktualnie oferowana generacja kompaktowego Peugeota jest produkowana od 2013 roku. Pół dekady to w tym segmencie bardzo duży staż, ale projektanci wykazali się na ...
-
Peugeot 3008 GT - wyjątkowy suv
Pierwsza generacja 3008 odniosła spory sukces, ale dopiero druga pozwoliła na dołączenie do czołówki segmentu. Ten kompaktowy SUV stał się jednym z bestsellerów w ...
-
Skoda Octavia RS 245 - rozsądnie nierozsądna
... . Cieszą także dwie wnęki, gniazdo 12V i wygodny system składania drugiego rzędu (dwa cięgna). Technologia Nie jest tajemnicą, że każda kolejna generacja usportowionego modelu przynosi wyższą moc. Ten trend został oczywiście podtrzymany w prezentowanym wariancie Octavii. Pod jej maską znajdziemy 2-litrowe TSI generujące ...
-
SEAT Leon 1.4 EcoTSI DSG XCELLENCE
... C kilku przedstawicieli wykorzystujących tę samą technologię. Podano ją jednak na różne sposoby, dlatego każdy z modeli ma nieco inny charakter. Trzecia generacja Leona jest w tym towarzystwie jednym z odważniejszych projektów, ale ma za sobą sześć lat doświadczenia rynkowego. Czy wciąż może skutecznie walczyć ...
-
Nissan X-Trail 2.0 dCi Xtronic All Mode 4x4-i Tekna
... wstępna wynosi od 0 do 45% wartości pojazdu, a na koniec istnieje możliwość zwrotu pojazdu lub wymiany na nowy. Podsumowanie Aktualnie oferowana generacja japońskiego SUV-a ma już spory bagaż doświadczeń, ale wciąż może być rozsądną propozycją dla rodzin szukających dużego i bezpiecznego auta, które ...
-
Majestatyczny Mercedes-Benz S 560 L 4MATIC
Poszukiwania limuzyny zawsze mają związek z Klasą S - albo ją wybierasz, albo właśnie do niej porównujesz inne rynkowe propozycje. Każda kolejna generacja flagowego Mercedesa jest bowiem swego rodzaju wyznacznikiem, a jednocześnie wizją technologicznej przyszłości, jaka może pojawić się w popularnych autach za kilka lat. ...