-
Ford Focus ST-line 1.5 Ecoboost + LPG – na podwójnym gazie
... zmiany można wyczuć tylko w przypadku ostrego przyspieszania, bo na moment elektrozawory odetną dopływ paliwa. Przy spokojnej jeździe przeskok jest nieodczuwalny. Kierowca może także sam decydować na którym paliwie chce w danym momencie jechać. Minusem jest spalanie. Po odebraniu samochodu postanowiłem jeździć na ...
-
Volvo XC60 D5 AWD Inscription dla fanów długich podróży
... zabrakło także aktywnego tempomatu, wyświetlacza Head-up, czy systemu kamer wokół samochodu. Wrażenia z jazdy XC60 daje oczywiście możliwość wyboru trybu jazdy. Kierowca ma do dyspozycji 5 wariantów: Eco, Comfort, Off Road, Dynamic oraz Individual. Żadnego z nich nie trzeba wyjaśniać, bo ich nazwy są ...
-
Peugeot 5008 Allure 1.6 THP - indywidualista na przekór….
... umożliwia jednoczesne przemieszczanie się 7 osób i co ciekawe – na polskim rynku nie będzie 5-osobowej konfiguracji. Pierwszy rząd zawsze traktowany jest priorytetowo. Kierowca i pasażer mają bardzo dobre warunki do podróży, a o opiekę kręgosłupów dbają wygodne obszerne siedziska i regulowane oparcia z funkcją 5 rodzajów masażu i 3 poziomów ...
-
Peugeot 208 GTi - miejski szatan
... plomby podczas przejazdu przez pierwszą napotkaną przez nas dziurę. Inżynierom udało się uzyskać bardzo korzystny kompromis, który z pewnością doceni zarówno kierowca jak i jego pasażerowie. Sam układ kierowniczy jest precyzyjny, oczywiście jak na auto segmentu B, przenosi na koła dokładnie to, co chcemy ...
-
BMW 750Li xDrive - luksusowy sportowiec
... mieć pod maską godny silnik. I właśnie taki jest sercem testowanej sztuki. To benzynowe, podwójnie doładowane V8 o pojemności 4,4 litra. Dzięki niemu kierowca ma do dyspozycji 450 KM (5500-6000 obr./min.) i 650 Nm (1800-4500 obr./min.). Za przeniesienie całego potencjału na wszystkie cztery ...
-
Mercedes Vito furgon 111 CDI 4×2 - blaszak z charakterem
... pieniądze potrafią zwrócić się z nawiązką, więc zapraszam do lektury. Kiedy słyszę Vito, mam przed oczami dostawczaka, który stoi na awaryjnych, a kierowca niespiesznie rozładowuje towar. Nic w tym dziwnego, auta te są bardzo często używane przez kurierów oraz jako pojazdy zaopatrzenia. Czy Vito ...
-
Renault Kangoo ZE Maxi Combi - biały kruk
... szerszą regulację góra-dół, ale jest dobrze. Nie rozumiem tylko po co w Kangoo dotykowy wyświetlacz za ponad 4600 zł skoro ani kierowca, ani pasażer nie są w stanie do niego dosięgnąć ze swojego miejsca. Podczas jazdy pozostaje dość chaotyczna obsługa za pomocą przycisków ...
-
Suzuki Vitara 1.4 BOOSTERJET 6AT 4WD S
... ma problemów z żadnymi drganiami odczuwanymi w kabinie. Istotna jest też rola automatycznej skrzyni, która zmienia biegi zaskakująco płynnie i szybko - nawet jeśli kierowca korzysta z łopatek umieszczonych za kierownicą. Auto nie zachęca oczywiście do szybkiego pokonywania zakrętów, ale podczas normalnej jazdy nie budzi zastrzeżeń ...
-
Ford Fiesta Titanium 1.0 EcoBoost 125 KM. Miłość na zabój
... miejski zawodnik, ale w trasie w miarę wygodnie pojadą w jej wnętrzu 4 osoby, piąta miałaby już ciasno. Fotele z przodu są bardzo wygodne, zarówno kierowca jak i pasażer bez problemu dobiorą dla siebie odpowiednią pozycję zapewniając sobie wystarczającą ilość miejsca na nogi, nawet jeżeli byliby dość ...
-
Rasowy MINI Cooper S
... MINI, ale moim zdaniem wciąż konkurenci nie mają z nim szans w zakrętach. Polecenia, które biegną z wieńca są błyskawicznie przekazywane na koła. Kierowca doskonale wie, w jakim są one położeniu, co daje spore pokłady pewności. Silnik pracuje natomiast bardzo ochoczo w każdym zakresie obrotowym. Tworzy ...
-
SsangYong Rexton G4 2.2 D 7AT AWD Sapphire
... udany zestaw, który pasuje do usposobienia SsangYonga. Oba elementy działają z przyzwoitą kulturą i nie mają kłopotów z zachowywaniem płynności - nawet "na zimno". Kierowca może więc cieszyć się spokojem. Równie ważne jest bezpieczeństwo. Nikogo z pewnością nie zdziwi, że w nowym Rextonie znajdziemy sporą liczbę "wspomagaczy ...
-
BMW 220d xDrive Coupe. Świetne auto
... najlepszych na rynku - jest płynny i bardzo szybki. Z kolei napęd pozwala na wydajne wykorzystanie każdego konia mechanicznego, nawet na śliskiej nawierzchni. Kierowca może oczywiście dostosowywać pracę całego układu wybierając i konfigurując odpowiedni tryb, jednakże w każdym z nich samochód oferuje wystarczający komfort jazdy. Na wygodę ...
-
Subaru Impreza 2.0 AWD 156 KM - w dobrą stronę
... człowiek uczy się jak ją obsługiwać. Na szczęście w Imprezie nie zastosowano żadnych trybów jazdy, więc jedyne na co może liczyć kierowca to swoje umiejętności i manualne manetki za kierownicą. Dodam jedynie, że ten silnik to jedyna opcja dostępna w tym modelu. Osiągi, które ...
-
Opel Astra Sports Tourer 1.4 Turbo AT Elite
... . Dodam, że pozytywnym. Dopisek "AGR" nie znalazł się tu przez przypadek. Mają bardzo dobrze skonstruowane stelaże i odpowiednie obicia, dlatego zarówno kierowca, jak i przedni pasażer mogą liczyć na spory komfort. Równie istotne są duże możliwości regulacyjne, a także funkcje ogrzewania, wentylowania, a nawet pasażu ...
-
Peugeot 5008 2.0 BlueHDi Allure idealny dla rodziny
... . Przed tym funkcjonalnym urządzeniem znajduje się niewielka, świetnie leżąca w dłoniach kierownica. Wszelkie wskazania obserwuje się znad jej wieńca. Dzięki temu kierowca nie odrywa wzroku od drogi. Na konsoli centralnej umieszczono natomiast dotykowy ekran odpowiadający za m.in.: klimatyzację, nawigację, systemy bezpieczeństwa czy ...
-
Opel Insignia Grand Sport 2.0 CDTI Elite
... autostradowych - także tych niemieckich... Z kolei zestaw napędowy okazuje się w praktyce słusznym wyborem. Wspomniana na papierze dynamika odczuwalna jest w rzeczywistości i kierowca nie powinien dostrzegać żadnych niedostatków mocy. Co więcej, silnik ma wystarczającą kulturę pracy (także przy niskich temperaturach) i tworzy zgrany duet z ...
-
Mercedes S560L 4Matic. Szczyt szczytów
... , dopłacając do silnika V8. Nie spodziewałem się, że klasa S może tak dobrze brzmieć. Odgłos jest chropowaty, głęboki i wyraźny, jeżeli tylko kierowca prawą stopą odpowiednio komunikuje, że chce go słyszeć. Doskonałe zaskoczenie. Spalanie? To naprawdę nieistotne. Z obowiązku wspomnę, że oscyluje wokół 16-18 ...
-
Renault Espace Energy TCe 225 EDC SL Magnetic
... więc przestrzeń na dodatkowe półki. Warte uwagi są też pojemne wnęki w drzwiach, które zostały starannie wykończone. Ponadto, cieszy wygodny podłokietnik. Kierowca może być również zadowolony z dobrze leżącego wieńca kierownicy oraz wyświetlacza zegarów, którego motywy i kolory można dobierać wedle własnego uznania. Jest ...
-
Volkswagen Amarok 3.0 V6 TDI Aventura - pakt z wilkami
... czy ma wyłączyć silnik, czy też nie. Nie chodzi tu o przycisk dezaktywujący tę funkcję, który oczywiście jest, ale o to, że kierowca wciskając mocniej pedał hamulca na postoju daje sygnał do wyłączenia silnika. Trochę wyczucia i taka prosta rzecz a cieszy. Amarok, jak zdążyłem ...
-
Peugeot 308 2.0 BlueHDi EAT8 GT
... naprawdę bardzo dobrze sprawdza się podczas codziennego użytkowania. Cechą charakterystyczną są zegary, które powędrowały tuż pod szybę (po to, by kierowca nie odrywał wzroku od drogi). Przed nimi znajdziemy niewielką, bardzo poręczną kierownicę - świetnie leży w dłoniach. Z kolei na konsoli centralnej mieszka ...
-
Nissan X-trail 2.0 dCi 177 KM Tekna - jeżeli SUV, to taki
... , ale nie wiem czy nazwałbym to wadą. Wygodne, skórzane w testowanym egzemplarzu, fotele w kolorze przypominającym ten z nadwozia to duży atut X-traila. Kierowca i pasażerowie mogą się czuć w nich bezpiecznie i nawet długa podróż nie będzie męcząca. Co ważne, miejsca w środku jest naprawdę dużo. O wiele ...
-
Volkswagen T-roc 2.0 TSI 190 KM - nowy w rodzinie
... korzystać z takich udogodnień jak dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, podgrzewane fotele (tylko z przodu), niezły system audio z szeregiem wejść i połączeń z telefonem lub USB. Kierowca też będzie miał parę udogodnień do dyspozycji. M. in.: aktywny tempomat, awaryjny system hamowania lub autonomiczne parkowanie lub kamera cofania z szeregiem ...
-
Skoda Octavia RS 245 - rozsądnie nierozsądna
... kickdown. Warto jednak dodać, że nie zdarzają się jej pomyłki w doborze przełożeń. Mimo sporego potencjału, to wciąż w pełni użyteczna Skoda. Kierowca ma do dyspozycji wybór tryb jazdy i asystują mu liczne systemy wpływające na bezpieczeństwo. Poza wspomnianym wyżej komfortem, oferuje znacznie lepsze ...
-
Opel Crossland X 1.2 Turbo - miejski crossfit
... . Wówczas auto podatne jest na boczne podmuchy wiatrów, a dość przewspomagany układ kierowniczy nie jest do końca precyzyjny. To powoduje, że kierowca Opla Crosslanda X może mieć czasem problemy z odbieraniem sygnałów spod przednich kół. Za dużo wieści pasażerowie otrzymują jednak od strony zawieszenia ...
-
Opel Insignia Sport Tourer - wygodne kombi
... z przodu dodatkowo wentylowane, co w majowe upały były nieocenione, ponieważ klimatyzacja w aucie (automatyczna i dwustrefowa) działała bardzo kiepsko. Gdyby tego było mało kierowca mógł skorzystać z masaży. Nikt w środku na pewno nie będzie za to narzekał na brak miejsca. Mimo, że kokpit Insigni dość ...
-
Hyundai Kona 1.0 T-GDI Premium
... prędkościach. Spodziewałem się sporej "miękkości" i dość przeciętnej komunikatywności (jak to w niewielkim SUV-ie), ale inżynierowie Hyundaia wykonali kawał naprawdę świetnej roboty i kierowca może poczuć się pewnie w każdych warunkach. Układ kierowniczy jest precyzyjny, a zawieszenie (choć proste) utrzymuje nadwozie w ryzach i nie pozwala na ...
-
Mitsubishi Eclipse Cross – Japończycy popełnili seppuku?
... jakością wykonania, elementy są spasowane dobrze, lecz przy czepliwym chwytaniu i ugniataniu plastików zdarzyć się może delikatne skrzypienie (ale chyba typowy kierowca nie robi tego specjalnie…). Deska centralna wraz z konsolą środkową jest ciekawie narysowana. Nawiasem mówiąc, tunel środkowy jest naprawdę pokaźnych rozmiarów ...
-
Hyundai Kona vs Seat Arona
... segmentu. Zaskakuje za to zawieszenie Hyundaia. Jest ono dość sztywne i sprawia, że auto dobrze trzyma się w zakrętach. Podczas szybszych manewrów kierowca może czuć się pewnie. 6 cylindrów. Podczas testu dokładnie tyle ujarzmiłem. Niestety. 3 znajdowały się w silniku Seata Arony, kolejne 3 w jednostce Hyundaia Kona ...
-
Honda Jazz 1,3 I-VTEC - inna niż wszystkie
... dowolnie konfigurować, a znawcy gadżeciarstwa i programowania zrobią z niego dużo większy użytek niż to co oferuje sam producent. Drugim istotnym elementem będzie kierowca. Dobrze leży w dłoniach, a za nią widzimy bardzo czytelne zegary. Szkoda tylko, że grafiki i czcionki komputera pokładowego są rodem z Atari. Na ...
-
Mercedes-Benz CLS 400 d 4MATIC. Auto idealne
... mieszka tam diesel, nie jest to byle co, tylko rzędowa szóstka o pojemności 3 litrów. Warto dodać, że podwójne doładowana. Dzięki niej kierowca ma do dyspozycji 340 KM (przy 4400 obr./min.) i 700 Nm (1200-3200 obr./min.). Za przenoszenie potencjału na obie osie ...
-
Seat Leon Cupra ST 300 KM - jeden z ostatnich
... się nad tym człowiek nie zastanawia. Widząc za kierownicą elektroniczny wyświetlacz z bardzo ładnymi grafikami i wyskalowanym prędkościomierzem aż do 300 km/h kierowca wie, że zaraz się uśmiechnie. Wystarczy odpalić zapłon, włączyć tryb cupra, wyłączyć ESP naciskając obiema stopami na oba pedały i wypróbować ...
-
SsangYong Musso E-XDI 220 AT 4WD
... "zarzucić" tyłem - szczególnie wtedy, gdy na pace nie ma żadnego obciążenia. To jednak nic wyjątkowego w tego typu autach. Z drugiej strony, kierowca może liczyć na całkiem komunikatywny, lekko pracujący układ kierowniczy sprawdzający się w różnych sytuacjach. Zespół napędowy pasuje do charakteru pick-upa. Silnik ...
-
Hyundai i30 fastback czyli kolejny krok milowy marki
... inne marki. Osobiście jestem fanem technologii. Lubię nowe rozwiązania, ale… nie w samochodach. Te powinny być maksymalnie proste w obsłudze tak, aby kierowca mógł w 100% skupić się na prowadzeniu, a nie na szukaniu jak zmniejszyć moc nawiewu. Do tego dwustrefowa klimatyzacja (sterowana z osobnego panelu! ...
-
Mercedes S560 Coupe - miłość od pierwszego wejrzenia
... prędkości elektronicznego kagańca 250 km/h szybko, widowiskowo, ale też elegancko oraz dostojnie. Wszystko zależy na jaki rodzaj jazdy ma ochotę kierowca i jego partner lub partnerka z prawego siedzenia. Owszem to coupe jest czteromiejscowe, ale z tyłu lepiej położyć drogą torebkę lub ten płaszcz ...
-
Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Style - praktyczny suv
... , utrzymywania pasa ruchu, ostrzegania przed kolizją (nawet podczas cofania), awaryjnego hamowania, monitorowania martwego pola i adaptacyjny tempomat działający do 210 km/h. Kierowca może więc poczuć się jakby chroniła go z każdej strony niewidzialna tarcza złożona z dziesiątek czujników... Wrażenia z jazdy Właściwości jezdne czeskiego modelu ...