-
Europejski transport drogowy a emisja spalin. Jak daleko jest do "eko"?
... Zgodnie z szacunkami UE zapotrzebowanie na transport towarowy do 2050 roku wzrośnie o 80 proc. w stosunku do roku 2013. Taki stan rzeczy generuje spore zmiany ... w obrębie Unii Europejskiej w przewozie towarów ciągle dominują przewoźnicy drogowi. W minionym roku w Polsce odpowiadali oni za około 80 proc. przewiezionych towarów, a w całej UE - za około ...
-
Branża TSL 2013-2014
... branży w roku 2013 był ciągły ... Transport. CO CZEKA BRANŻĘ TSL W 2014 ROKU: Narastająca konkurencja – w dalszym ciągu nasilać się będzie cenowa walka o klienta, ale świadomość jakości usługi pośród grup klientów również się zwiększy. W związku z rozwojem Polskiego eksportu transport towarów będzie musiał stać jeszcze wydajniejszy i szybszy. Transport ...
-
Kabotaż, czyli prawdziwy powód powstania pakietu mobilności?
... Według najnowszych danych Eurostatu w całej Europie kabotaż reprezentuje 2,3 proc. wszystkich tkm wykonanych w 2017 roku i 1,1 proc. ton towarów przewiezionych w granicach Unii. Tego typu transport wzrósł z 2,9 proc. w 2013 do 4,3 proc. w 2017 roku, kiedy to osiągnął wynik 44,3 miliardów tkm. To rodzaj przewożenia załadunków, którego wartość ...
-
Firmy transportowe a problem nielegalnych imigrantów
... Wisła. Reguluje to m. in. Ustawa z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach (Dz. U. 2013 r., poz. 1650, z późn. zm., dalej „Ustawa o cudzoziemcach”). Firma ... nie przewiduje żadnych konsekwencji finansowych dla firmy transportowej zajmującej się transportem towarów, która przywiozłaby nielegalnego imigranta na terytorium Polski. Nie wprowadza także ...
-
Branża TSL - zmiany w przepisach
... zapewne spowodują podwyższenie od początku 2013 roku kosztów prowadzenia działalności gospodarczej, związanej z realizacją krajowych i międzynarodowych przewozów drogowych. Doprowadzi to w konsekwencji do wzrostu cen tych usług. Obecnie rentowność przedsiębiorców wykonujących usługi związane z transportem towarów jest na bardzo niskim poziomie ...