eGospodarka.pl
bezpłatny program PIT 2019

eGospodarka.plMotoTesty aut › Ford Fiesta ST

Ford Fiesta ST

2013-10-17 12:23

Ford Fiesta ST

Ford Fiesta ST © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (8)

Waży niespełna 1170 kilogramów, a jej „uturbiony” motor generuje 182 KM. Pierwszą setkę „rozmienia” poniżej 7 sekund. Gdyby szukać jej odpowiednika w ogródku, byłaby to papryczka Tabasco. Nawet kolor podobny…
Z zewnątrz…

Ta niewielka fabryczka adrenaliny jest niczym wzorzec dla ostrych hatchbacków. Grill a`la Aston Martin, reflektory, jak u drapieżnych gadów prawie na boku auta i linia maski delikatnie przechodząca w ostro pochyloną przednią szybę robią doskonałe wrażenie. Dach wieńczy nieduży spoiler. Dominującym elementem tyłu auta nie są jak to zazwyczaj bywa, tylne lampy, tylko dyfuzor i dwie fajki wydechu. Jeszcze tylko spory napis ST, który informuje, że wyprzedził nas właśnie mały, ostry Ford i… w zasadzie tyle.

Z profilu w oczy rzucają się 17-calowe felgi typowe dla modeli ST i pomalowane na czerwono zaciski hamulców. Mała rzecz, a cieszy. Auta nie „przebajerzono” milionami spojlerów, lotek, pseudo-wlotów powietrza. Tak jak gdyby designerzy mieli za motto „umiar głupcze”. I jest umiar, który na szczęście nie przeobraził się w siermiężność.

fot. mat. prasowe

Ford Fiesta ST - przód

Grill a`la Aston Martin, reflektory, jak u drapieżnych gadów prawie na boku auta i linia maski delikatnie przechodząca w ostro pochyloną przednią szybę robią doskonałe wrażenie.


Wprawdzie Fiesta ST tak jak inne Fordy powstaje według zasady „One World, One Ford”, ale na szczęście nikomu nie przyszło do głowy, aby w Europie pojawiła się pięciodrzwiowa wersja. Jest 3D, czyli jak Bóg przykazał: „Nie bedziesz miał hot hatch’y pięciodrzwiowych w Europie”.

… i w środku

W środku misz-masz luksusu i sportu. Obszywana skórą kierownica z aluminiowym wykończeniem dobrze leży w dłoniach. Aż miło popatrzeć na zegary. Pochowane w tunelach, z ciekawym, ściętym zwieńczeniem i lamowane aluminium naprawdę świetnie wyglądają a do tego są doskonale widoczne i czytelne.

Panel środkowy – typowy dla Forda. Może nieco zbyt dużo przycisków, ale w sumie możemy w miarę szybko połapać się co i do czego służy. Mnie nieco denerwował zbyt skomplikowany interfejs sterowania strefą audio, ale po kolejnym teście Forda, chyba wreszcie załapię co i do czego….

Wielu kolegów dziennikarzy żaliło się, że doskonale wyglądające kubełkowe fotele Recaro są wygodne dla… krasnoludków lub innych Hobbitów. Cóż, jako 110-kilogramowy „krasnolud” mówię z cała odpowiedzialnością – bzdura! Skoro ja, bez problemów usadowiłem w fotelu Fiesty ST tę cześć anatomiczną gdzie plecy straciły swą szlachetną nazwę, to… każdy da radę. Ba, kilka minut po odebraniu auta do testu zrobiłem nim 300 kilometrów. I zaręczam, nawet mój „sterany” życiem kręgosłup nie protestował ani w trakcie, ani po fakcie. Jest dobrze i już…

fot. mat. prasowe

Ford Fiesta ST - wnętrze

Obszywana skórą kierownica z aluminiowym wykończeniem dobrze leży w dłoniach


Materiały, wykończenie i jakość montażu, wprost wyśmienita. Wszędzie miękko, elegancko, ale bez sportowej siermiężności czy snobistycznego zadęcia. Takie wnętrze zdecydowanie spodoba się wybrednemu Europejczykowi, przyzwyczajonemu do prostoty.. I chyba o to Fordowi chodziło.

Dwa łyki arytmetyki

Fiesta ST nie różni się wymiarami od „standardowej” Fiesty 3D. Ma 3969 mm długości, 1709 mm szerokości, 1495 mm wysokości. Rozstaw osi mierzy 2489 mm. Bagażnik, nie należący do specjalnie pojemnych pozwala na załadowanie 276 litrów a po złożeniu tylnej kanapy – 974 litry.

 

1 2

następna

Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Kia Cee`d 1.6 GDI XL

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

bezpłatny program PIT 2019

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: