eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Mercedes-Benz Citan 111 CDi Mixto nie jest nudny

Mercedes-Benz Citan 111 CDi Mixto nie jest nudny

2015-06-19 11:03

Mercedes-Benz Citan 111 CDi Mixto nie jest nudny

Mercedes-Benz Citan 111 CDi Mixto - widok z przodu i boku © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (10)

Czy samochód dla małego przedsiębiorcy musi być nudny? Niekoniecznie. Citan Mixto, chociaż wygląda jak mieszanka Renault Kangoo i Dacii Dokkera z gwiazdą na masce, wcale nudny nie jest. Nie wierzycie? Zapraszam na test!

Przeczytaj także: Mercedes-Benz C 180 7G-TRONIC PLUS Kombi: długa lista zalet za wysoką cenę

Utarło się powiedzenie, że mężczyzna powinien w swoim życiu wybudować dom, spłodzić syna i zasadzić drzewo. Dwie pierwsze powinności jeszcze przede mną, ale ja i tak dodałbym czwartą; chociaż kilka dni za kierownicą samochodu użytkowego. Bo gdyby tak zastanowić się nad tym, czego tak naprawdę wymagają od nas, mężczyzn kobiety, poza oczywiście udanym sexem i zaradnością życiową, na myśl przychodzą mi głównie takie umiejętności, jak: wywiercenie dziury, docieplenie ściany w domku na Mazurach czy w wersji soft – chociaż skręcenie szafki z Ikea? Właśnie! A czym przewieźć włókno docieplające, listwy, wiertarkę czy wspomnianą szafkę, żeby móc zaimponować swojej kobiecie? A np. takim Citanem!

Szykując się do tego testu byłem jednak mocno sceptycznie nastawiony do Mercedesa, a w zasadzie gwiazdki na grillu przyklejonej do Renault Kangoo. Gdy jednak tylko usiadłem za niewielką kierownicą ze znaczkiem MB, co prawda żywcem przejętą z samochodów marki Renault, wszystkie wątpliwości zniknęły. Bo choć oba auta produkowane są w tej samej fabryce, Mercedes przechodzi bardziej wymagające testy poprodukcyjne. Ale to nie wszystko – zmieniając Kangoo w Mercedesa Niemcy utwardzili mu też zawieszenie, zmienili wygląd przodu i deski rozdzielczej oraz pogrzebali trochę przy silniku, ale o tym za chwilę.

Z zewnątrz Citan wygląda jak każdy przedstawiciel tego segmentu. Pudełkowate kształty, znając przeznaczenie pojazdu, mają jednak sens. Jedynie przód auta jest bardzo wyrazisty i odchodzi trochę od utartych schematów. Duży grill z gwiazdą, potężne lampy i zwężająca się ku przodowi maska wyglądają dobrze. Natomiast bok to już toczka w toczkę Renault Kangoo. Testowany Mercedes opuścił fabrykę jako przedłużona wersja Mixto, mamy tu więc dużo blachy i zwiększony rozstaw osi, co niestety bardzo zaburza proporcje. Tył auta nie wnosi do całej bryły niczego ciekawego – ot podwójne przeszklone drzwi i wąskie, podłużne światła. Funkcjonalność jednak przede wszystkim.

fot. mat. prasowe

Mercedes-Benz Citan 111 CDi Mixto - wnętrze

Materiały, z których wykonano deskę rozdzielczą, boczki drzwi czy olbrzymią półkę nad przednią szybą delikatnie mówiąc nie są zbyt wyszukane, ale z drugiej strony w tego typu aucie ich twardość to raczej zaleta niż wada.


W środku, jak na dostawczaka przystało, nie ma fajerwerków. Jest za to bardzo czytelnie, a producent dzięki wykończeniu podłogi matą z gumy zamiast dywaników zadbał też o to, żeby łatwo było utrzymać porządek. Materiały, z których wykonano deskę rozdzielczą, boczki drzwi czy olbrzymią półkę nad przednią szybą (identyczna jest w Kangoo) delikatnie mówiąc nie są zbyt wyszukane, ale z drugiej strony w tego typu aucie ich twardość to raczej zaleta niż wada – tu kłania się po raz kolejny łatwość w utrzymaniu porządku w aucie, które wozi cement i pięciu brudnych robotników.

fot. mat. prasowe

Mercedes-Benz Citan 111 CDi Mixto - przednie i tylne fotele

Po zajęciu miejsca na wygodnym i całkiem przyzwoicie trzymającym na zakrętach fotelu można poczuć się jak w aucie osobowym. Widoczność do przodu i na boki jest bardzo dobra.


Za kierownicę wsiada się bardzo łatwo, a po zajęciu miejsca na wygodnym i całkiem przyzwoicie trzymającym na zakrętach fotelu można poczuć się jak w aucie osobowym. Widoczność do przodu i na boki jest bardzo dobra, a pozycja kierowcy za olbrzymią połacią deski rozdzielczej może zawstydzić niejednego rodzinnego vana. Sama deska rozdzielcza jest całkiem miła dla oka, a na jej olbrzymiej przestrzeni umieszczono tylko najpotrzebniejsze przyciski. Co ciekawe, testowany Citan na pokładzie miał automatyczną klimatyzację i radio z MP3 z wbudowanym portem USB. Chłodne powietrze w upalne dni i ulubiony zespół grający z głośników to jednak nie wszystko. Przyjemność za kierownicą Citaną odczuwa się także dzięki świetnie leżącej w dłoniach, dość niewielkiej kierownicy, którą Mercedes zaadoptował z modeli Renault. Identyczną kierownicę trzymałem niedawno w rękach podczas testów Megane…

fot. mat. prasowe

Mercedes-Benz Citan 111 CDi Mixto - widok z tyłu i boku

Tył auta nie wnosi do całej bryły niczego ciekawego – ot podwójne przeszklone drzwi i wąskie, podłużne światła. Funkcjonalność jednak przede wszystkim.


 

1 2

następna

oprac. : Motoryzacyjnie Pod Prąd Motoryzacyjnie Pod Prąd

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: