eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Peugeot 308 1.2 PureTech Active to mądry wybór

Peugeot 308 1.2 PureTech Active to mądry wybór

2015-09-14 17:09

Przeczytaj także: Peugeot 308 1.6 THP Allure odbuduje zaufanie?


Wrażenia z jazdy


Silnik sprawia wrażenie znacznie mocniejszego, niż jest w rzeczywistości. To zasługa rozsądnego momentu, dostępnego od samego "dołu". Dzięki temu można wyprzedzać praktycznie na każdym biegu, przy każdych obrotach. Sprawę ułatwia całkiem precyzyjnie pracująca skrzynia biegów. Brakuje jej jednak szóstego przełożenia, które pozwoliłoby na zaoszczędzenie paliwa przy prędkościach autostradowych.

fot. mat. prasowe

Peugeot 308 1.2 PureTech Active - fotele

Fotele są duże i dobrze wyprofilowane. Ich zakres regulacji nie budzi najmniejszych zastrzeżeń.


Układ kierowniczy to kolejny plus francuskiego auta. Jest precyzyjny i komunikatywny, dlatego w każdej sytuacji wiemy, co dzieje się z przednią osią. Zawieszenie również zasługuje na pochwałę. Jest sprężyste i trzyma karoserię "w pionie", nawet podczas dynamicznej zmiany toru jazdy. Oczywiście, komfort jazdy nie jest taki sam, jak w samochodach francuskich z lat 90., ale i tak stoi na dobrym poziomie.

fot. mat. prasowe

Peugeot 308 1.2 PureTech Active - bagażnik

Kompaktowy Peugeot może się pochwalić całkiem sporym bagażnikiem. Prawie 400 litrów wystarczy na dłuższy wyjazd 4 osób bez specjalnych wyrzeczeń.


Dopracowanie konstrukcji czuć zarówno podczas jazdy na drogach szybkiego ruchu, jak i w mieście. Dobre wyciszenie, kulturalny zespół napędowy i rozsądne tłumienie nierówności są wartościami, które przydają się wszędzie. Przynajmniej w Polsce... Na zatłoczonych ulicach można również docenić przyzwoitą zwrotność i bardzo dobrą widoczność na wszystkie strony.

fot. mat. prasowe

Peugeot 308 1.2 PureTech Active - z przodu

Peugeot 308 w wersji Active ze 110-konnym benzyniakiem udowadnia, że dobrze wyposażony i bezpieczny kompakt może być rozsądnie wyceniony.


Okiem przedsiębiorcy


Jak już na początku wspomniałem, francuski kompakt jest rozsądnie wyceniony. Cennik otwiera wersja Access z 82-konnym benzyniakiem za 59 900 zł. Za testowaną wersję (1.2 PureTech 110 KM Active), stanowiącą kompromis między podstawą a odmianą topową, trzeba zapłacić 71 500 zł. I za tę kwotę otrzymujemy naprawdę dobrze wyposażony egzemplarz.

fot. mat. prasowe

Peugeot 308 1.2 PureTech Active - przód

Pas przedni, który tworzą klasyczne reflektory o ciekawym kształcie, duży grill i zderzak z wkomponowanymi listwami diodowymi do jazdy dziennej, prezentuje się lepiej niż dobrze.


Oferta finansowania francuskiej marki jest bardzo rozbudowana. Jeśli chodzi o kredyt, to okres spłaty może trwać od 6 do 96 miesięcy, a wpłata własna wynosić nawet 0%. Waluta obowiązująca to PLN. Warto również wspomnieć, że w aktualnym wachlarzu promocyjnym jest kilka ciekawych wariantów kredytowych: 4x25%, 3x33%, 50/50, Kredyt Komfort, Kredyt z ostatnią ratą balonową i Kredyt PRAWDZIWE 0%. W przypadku leasingu, czynsz inicjalny może wynosić o 0 do 45%, okres umowy od 2 do 5 lat, przy ratach równych i oprocentowaniu stałym lub zmiennym.

fot. mat. prasowe

Peugeot 308 1.2 PureTech Active - z boku

Francuski kompakt jest rozsądnie wyceniony. Cennik otwiera wersja Access z 82-konnym benzyniakiem za 59 900 zł.


Podsumowanie


Peugeot 308 w prezentowanej konfiguracji jest bardzo dopracowanym, stosunkowo niedrogim i dobrze wyposażonym kompaktem. Ponadprzeciętny poziom prezentuje praktycznie w każdej dziedzinie, nie mając przy tym istotnych wad. Ze 110-konnym silnikiem stanowi dobry kompromis między dynamiką a ekonomicznością. Mądry wybór.

poprzednia  

1 2

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: