eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Volkswagen Touran - ciekawa alternatywa dla SUV-ów

Volkswagen Touran - ciekawa alternatywa dla SUV-ów

2016-06-01 09:34

Volkswagen Touran - ciekawa alternatywa dla SUV-ów

Volkswagen Touran © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (18)

Volskwagen Touran jest typowym przedstawicielem klasy MPV, jednej z wariacji na temat samochodu rodzinnego. Bierze się to za sprawą różnorodności na rynku aut, w którym konstrukcje nie zdążą się jeszcze zestarzeć, a już zdąży zadebiutować kolejna generacja. Mimo braku zawadiackiego charakteru, na drogach nadal widujemy wielu przedstawicieli segmentu minivanów. Skąd się to bierze?

Przeczytaj także: Volkswagen Touran 2.0 TDI Highline prawie bez wad

Na pewno nie ze względu na design, czego doskonałym przykładem jest nasza testówka. Przyglądając się bliżej Touranowi, niewprawne oko może go pomylić z Golfem SportsVanem, a nawet większym Sharanem. Stylistyka po prostu nie porywa, znajdziecie w niej co prawdą ciekawie narysowane reflektory w pełni wykonane w technologii LED i kilka ostrych przetłoczeń typowych dla nowych modeli VW, ale na tym styliści poprzestali. Touranowi nie można za to odmówić dobrych proporcji nadwozia. Dzięki temu nawet jak na swoje gabaryty wygląda zgrabnie. Powierzchnia blachy i szyb jest na tyle zbilansowana, że małe 17 calowe felgi (jak na dzisiejsze standardy) nie gubią się na tle karoserii mierzącej 1659 mm wysokości i 4527 mm długości.

Duży plus Volkswagenowi należy się za zwiększenie nadwozia w każdym kierunku przy jednoczesnej redukcji masy. 62 kg co prawda nie robi specjalnego wrażenia, jednak gdy weźmiemy pod uwagę przyrost o 11 cm pomiędzy osiami, ta pierwsza liczba zaczyna nabierać na znaczeniu.

W szczególności dodatkowe centymetry zauważymy wewnątrz auta. W zależności od wersji wyposażeniowej, Touran może mieścić 5 lub 7 osób. Warto też dodać, że w drugim i trzecim rzędzie każdy z osobnych foteli posiada mocowanie IsoFix. Bagażnik przy wykorzystaniu wszystkich miejsc pomieści skromne 137 litrów. W konfiguracji 5 miejsc do bagażnika zmieścimy 743 litry i jeszcze kilkadziesiąt dodatkowych w przelicznych schowkach ulokowanych w całej kabinie. Nie sposób jest je wszystkie wymienić, jednak wierzymy Volkswagenowi na słowo, że ich suma wynosi aż 47.

fot. mat. prasowe

Volkswagen Touran - przód

Stylistyka nie porywa, znajdziecie w niej co prawdą ciekawie narysowane reflektory w pełni wykonane w technologii LED i kilka ostrych przetłoczeń typowych dla nowych modeli VW, ale na tym styliści poprzestali.


A to nie wszystko! Do naszej dyspozycji jest jeszcze automatycznie rozkładany hak holowniczy otwierany przyciskiem na bocznej ściance bagażnika. Warto dodać, że nie zapomniano też o pasażerach w ostatnim rzędzie. Znajdziemy tam nawet cup-holdery, a otwory technologiczne po rolecie (chowanej w razie konieczności w schowku pod podłogą) można zaślepić elementami plastikowymi. Podróż dla osób o wzroście ok 170 cm jest dość wygodna pod warunkiem, że osoba w drugim rzędzie podsunie swój fotel do przodu. Tam z kolei siedzi się nieco wygodniej, jednak siedzisko fotela mogłoby być nieco bardziej miękkie. Różnica jest w szczególności wyczuwalna, gdy po chwili spędzonej w drugim rzędzie zajmiemy miejsce na przednich siedzeniach.

fot. mat. prasowe

Volkswagen Touran - z tyłu

Touranowi nie można odmówić dobrych proporcji nadwozia. Dzięki temu nawet jak na swoje gabaryty wygląda zgrabnie.


Natomiast gdy fotele trzeciego schowamy pod podłogą, często problematyczne stają się luźne pasy bezpieczeństwa obijające sprzączkami twarde plastiki. Tutaj tego nie uświadczycie. Volkswagen przewidział uchwyty na pasy po bokach, a w przypadku pasa zwijanego do podsufitki konstruktorzy wspomogli się magnesem. Wszystkie z tych rozwiązań nie są oczywiście innowacyjne, jednak zebranie ich w jednym wnętrzu jest już rzadkością. Nowością jest automatycznie unoszona klapa za pomocą ruchu stopy pod zderzakiem i spryskiwacz kamery cofania.

fot. mat. prasowe

Volkswagen Touran - z przodu

Powierzchnia blachy i szyb jest na tyle zbilansowana, że małe 17 calowe felgi nie gubią się na tle karoserii mierzącej 1659 mm wysokości i 4527 mm długości.


Design deski rozdzielczej kontynuuje to, co widzieliśmy przed wejściem do auta. Znajdziemy tu wiele elementów podobnych do modeli z gamy producenta, a nawet taką samą kierownicę jak w Golfie czy tzw. system info-rozrywki. Nie potraktowałbym tego jako wadę, bo czytelność i łatwość obsługi całego auta z perspektywy kierowcy nie wymaga kilku wieczorów spędzonych z książką serwisową. Wszystko jest pod ręką i to w miejscu, w którym byśmy się tego spodziewali. System multimedialny posiada oczywiście możliwość prowadzenia do celu, odtwarzania własnej muzyki, a także możliwość udostępnienia dostępu do internetu pasażerom.

fot. mat. prasowe

Volkswagen Touran - fotele

W zależności od wersji wyposażeniowej, Touran może mieścić 5 lub 7 osób.

 

1 2

następna

oprac. : Krzysztof Kunzek / Motoryzacyjnie Pod Prąd Motoryzacyjnie Pod Prąd

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: