Volkswagen Touran - ciekawa alternatywa dla SUV-ów
2016-06-01 09:34
Volkswagen Touran © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Volkswagen Touran 2.0 TDI Highline prawie bez wad
Na pewno nie ze względu na design, czego doskonałym przykładem jest nasza testówka. Przyglądając się bliżej Touranowi, niewprawne oko może go pomylić z Golfem SportsVanem, a nawet większym Sharanem. Stylistyka po prostu nie porywa, znajdziecie w niej co prawdą ciekawie narysowane reflektory w pełni wykonane w technologii LED i kilka ostrych przetłoczeń typowych dla nowych modeli VW, ale na tym styliści poprzestali. Touranowi nie można za to odmówić dobrych proporcji nadwozia. Dzięki temu nawet jak na swoje gabaryty wygląda zgrabnie. Powierzchnia blachy i szyb jest na tyle zbilansowana, że małe 17 calowe felgi (jak na dzisiejsze standardy) nie gubią się na tle karoserii mierzącej 1659 mm wysokości i 4527 mm długości.Duży plus Volkswagenowi należy się za zwiększenie nadwozia w każdym kierunku przy jednoczesnej redukcji masy. 62 kg co prawda nie robi specjalnego wrażenia, jednak gdy weźmiemy pod uwagę przyrost o 11 cm pomiędzy osiami, ta pierwsza liczba zaczyna nabierać na znaczeniu.
W szczególności dodatkowe centymetry zauważymy wewnątrz auta. W zależności od wersji wyposażeniowej, Touran może mieścić 5 lub 7 osób. Warto też dodać, że w drugim i trzecim rzędzie każdy z osobnych foteli posiada mocowanie IsoFix. Bagażnik przy wykorzystaniu wszystkich miejsc pomieści skromne 137 litrów. W konfiguracji 5 miejsc do bagażnika zmieścimy 743 litry i jeszcze kilkadziesiąt dodatkowych w przelicznych schowkach ulokowanych w całej kabinie. Nie sposób jest je wszystkie wymienić, jednak wierzymy Volkswagenowi na słowo, że ich suma wynosi aż 47.
fot. mat. prasowe
Volkswagen Touran - przód
A to nie wszystko! Do naszej dyspozycji jest jeszcze automatycznie rozkładany hak holowniczy otwierany przyciskiem na bocznej ściance bagażnika. Warto dodać, że nie zapomniano też o pasażerach w ostatnim rzędzie. Znajdziemy tam nawet cup-holdery, a otwory technologiczne po rolecie (chowanej w razie konieczności w schowku pod podłogą) można zaślepić elementami plastikowymi. Podróż dla osób o wzroście ok 170 cm jest dość wygodna pod warunkiem, że osoba w drugim rzędzie podsunie swój fotel do przodu. Tam z kolei siedzi się nieco wygodniej, jednak siedzisko fotela mogłoby być nieco bardziej miękkie. Różnica jest w szczególności wyczuwalna, gdy po chwili spędzonej w drugim rzędzie zajmiemy miejsce na przednich siedzeniach.
fot. mat. prasowe
Volkswagen Touran - z tyłu
Natomiast gdy fotele trzeciego schowamy pod podłogą, często problematyczne stają się luźne pasy bezpieczeństwa obijające sprzączkami twarde plastiki. Tutaj tego nie uświadczycie. Volkswagen przewidział uchwyty na pasy po bokach, a w przypadku pasa zwijanego do podsufitki konstruktorzy wspomogli się magnesem. Wszystkie z tych rozwiązań nie są oczywiście innowacyjne, jednak zebranie ich w jednym wnętrzu jest już rzadkością. Nowością jest automatycznie unoszona klapa za pomocą ruchu stopy pod zderzakiem i spryskiwacz kamery cofania.
fot. mat. prasowe
Volkswagen Touran - z przodu
Design deski rozdzielczej kontynuuje to, co widzieliśmy przed wejściem do auta. Znajdziemy tu wiele elementów podobnych do modeli z gamy producenta, a nawet taką samą kierownicę jak w Golfie czy tzw. system info-rozrywki. Nie potraktowałbym tego jako wadę, bo czytelność i łatwość obsługi całego auta z perspektywy kierowcy nie wymaga kilku wieczorów spędzonych z książką serwisową. Wszystko jest pod ręką i to w miejscu, w którym byśmy się tego spodziewali. System multimedialny posiada oczywiście możliwość prowadzenia do celu, odtwarzania własnej muzyki, a także możliwość udostępnienia dostępu do internetu pasażerom.
fot. mat. prasowe
Volkswagen Touran - fotele
oprac. : Krzysztof Kunzek / Motoryzacyjnie Pod Prąd
Przeczytaj także
-
Volkswagen Touran 1.8 TSI 180 KM - sportowy van
-
Volkswagen Golf Sporstvan - być jak Papież
-
Volkswagen Golf GTI Performance - kontynuuje legendę
-
Volkswagen Taigo 1.5 TSI R-Line, czyli oryginalność, ergonomia i świetne osiągi
-
Volkswagen Golf 1.5 eTSI mHEV DSG R-Line
-
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
-
Odświeżony Volkswagen T-Roc 1.5 TSI DSG
-
Volkswagen Arteon eHybrid R-Line to bardzo udane auto
-
Volkswagen Taigo 1.0 TSI DSG podbije Europę?
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)