eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Volvo V60 D5 Summum

Volvo V60 D5 Summum

2013-10-10 13:44

Przeczytaj także: Suzuki Jimny 1.3 VVT Elegance


Wrażenia z jazdy

Volvo V60 jest duże, ale jego gabaryty nie przeszkadzają nawet w mieście. Dzięki niezłej widoczności i czujnikom parkowania, manewrowanie po zatłoczonych parkingach to żaden problem. Również średnica zawracania nie jest najgorsza - 11,3 m. Ponadto testowany egzemplarz został wyposażony w system Four-C, który umożliwia wybranie jednego z 3 trybów: Comfort, Sport lub Advenced. Ten pierwszy najlepiej pasuje do miejskiej dżungli. Pozostałe dwa wyostrzają reakcję na gaz, usztywniają zawieszenie i poprawiają pracę układu kierowniczego, co sprawdzi się na trasie i daleko od terenu zabudowanego. Szwedzki przedstawiciel klasy średniej wyróżnia się również systemem zapobiegającym kolizjom przy małych prędkościach, który w razie niepokojąco szybkiego zbliżenia się do innego pojazdu, automatycznie aktywuje hamulce.

fot. mat. prasowe

Volvo V60 D5 Summum - tył auta

Tylna część karoserii prezentuje się bardziej dynamicznie ze względu na mocno pochyloną szybę i pionowe lampy o typowym dla Volvo kształcie.


Duża moc i świetne podwozie umożliwiają kierowcy pewne pokonywanie ostrych łuków. Auto bardzo dobrze sobie radzi na krętych drogach, gdzie potrafi pokazać swój charakter. Wzorcowa stabilność jest także efektem wydajnego napędu. To jednak nie oznacza, że V60 nie potrafi być komfortowe. Wręcz przeciwnie. Nierówności, nawet te poprzeczne nie wyprowadzają go z równowagi. Warto przy tym zaznaczyć, że praca zawieszenia jest bardzo dyskretna.

Osobny temat to inteligentne reflektory ksenonowe. Potrafią dostosować strumień światła do warunków panujących na drodze. W praktyce oznacza to świetną widoczność po zmroku – nie tylko drogi, ale i najbliższego otoczenia. Na dodatek są tak dostrojone, że nie oślepiają ani kierowców nadjeżdżających z przeciwka, ani tych, którzy jadą przed nami w tę samą stronę. Jeśli zwrócimy na to uwagę, będziemy świadkami prawdziwego pokazu świetlnego robiącego ogromne wrażenie.

Okiem przedsiębiorcy

Mnogość systemów zwiększających bezpieczeństwo, bogate wyposażenie z zakresu komfortu, świetny wygląd i wreszcie renoma marki muszą swoje kosztować. Ceny V60 D5 z bogatym wyposażeniem Summum startują od 204 900 zł. Testowany egzemplarz wzbogacony o wiele przydatnych opcji zwiększył wydatek do 244 890 zł. Nie jest to mało, ale konkurencja w porównywalnej specyfikacji wcale nie kosztuje mniej.

fot. mat. prasowe

Volvo V60 D5 Summum - widok z boku

Ceny V60 D5 z bogatym wyposażeniem Summum startują od 204 900 zł.


Volvo V60 jest idealnym samochodem reprezentacyjnym, dlatego często sięgają po nie firmy. Właśnie z tego powodu szwedzka marka ma w swojej polskiej ofercie leasing (operacyjny lub finansowy): od 24 do 60 miesięcy lub od 6 miesięcy w przypadku leasingu finansowego, opłata wstępna już od 0%, możliwość wyboru jednej z trzech walut (PLN, EUR, USD). Istnieje również możliwość wzięcia kredytu od 12 do 84 miesięcy. Warto zaznaczyć, że dotyczy to również samochodów używanych, jednakże ich wiek i czas kredytowania nie mogą w sumie przekroczyć wspomnianych wyżej 84 miesięcy.

Podsumowanie
Nie da się ukryć, że V60 zostało stworzone dla zamożnej grupy klientów. Na co dzień będzie więc idealnym samochodem dla biznesmena, a w weekend spełni się w roli przyjaciela rodziny. Ma też jedną niepodważalną zaletę: nie jest tak popularne na drodze jak rywale z Niemiec. Dzięki temu skuteczniej wyróżni się z tłumu i podkreśli indywidualny charakter właściciela.

poprzednia  

1 2

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Isuzu D-Max 2,5 TD 4WD LS

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: