eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Volkswagen up! 1.0 75 KM sprawdzi się na co dzień

Volkswagen up! 1.0 75 KM sprawdzi się na co dzień

2014-03-06 12:37

Przeczytaj także: Volkswagen Polo 1.2 TSI Highline R-Line zbyt drogi


Technologia

Pod maską testowanego egzemplarza pracował litrowy, 3-cylindrowy, benzynowy silnik w mocniejszej, czyli 75-konnej wersji (w ofercie jest jeszcze 60-konna odmiana tej jednostki). Średnie spalanie deklarowane przez producenta powinno wynosić 4,7 l/100 km w cyklu mieszanym. I mniej więcej tyle testowy up! konsumował. A ponad połowę testu tym razem auto spędziło w stołecznych korkach. Nasz wynik (dokładnie 5 litrów) jest jak najbardziej miarodajny.

fot. mat. prasowe

Volkswagen up! 1.0 75 KM

Up ma 3563 mm długości, 1478 mm wysokości i 1645 mm szerokości.


Testowy up! był lepiej niż nieźle „wypasiony”. Ba, wyposażeniem co najmniej dorównywał nieźle autom z segmentu B. Elektryczne szyby i lusterka, niezłe nagłośnienie, system nawigacji wraz z komputerem pokładowym na specjalnym, demontowalnym panelu. Poza tym klimatyzacja, kontrola trakcji, ABS i wiele innych…

Wrażenia z jazdy

Jak najmniejszy Volkswagen jeździ? Zaskakująco żwawo. 75 koni w 925-kilogramowym aucie jest więcej niż wystarczające. Testowego up!-a udało nam się rozpędzić do około 175 km/h. Niestety, przez złośliwość przedmiotów martwych (awaria urządzenia) nie udało nam się zweryfikować przyspieszenia. Ale, podajemy za producentem, że wynosi ono 13,2 sekundy od 0 do 100 km/h. Czyli wystarczająco.

Małe auta na dziurawej drodze to często koszmar dla kierowcy i pasażerów. Tu, mały Volkswagen zaskoczył mnie pozytywnie. Zawieszenie całkiem sprawnie radziło sobie i z dziurami, i z utrzymaniem stabilności w ostrzejszych zakrętach.

Okiem przedsiębiorcy

Mały Volkswagen jest tani czy drogi? A to kwestia podejścia. Gwoli informacji, w wersji 3-drzwiowej, z litrowym, 75-konnym silnikiem auto kosztuje od około 32 do prawie 42 tysięcy złotych bez dodatków. Testowany egzemplarz, bardzo doposażony to wydatek 49 030 zł. I w naszej opinii jest to cena adekwatna do jego wyposażenia i możliwości.

fot. mat. prasowe

Volkswagen up! 1.0 75 KM - widok z boku

Z profilu, mały Volkswagen sprawia wrażenie większego niż jest. Szczególnie ten pięciodrzwiowy.


Ci, którzy zechcą kupić tego niemieckiego mieszczucha mogą zdecydować się na jedną z trzech opcji kredytowych realizowanych przez Volkswagen Bank: AutoKredyt (wkład własny od 0 do 30%, okres kredytowania od 36 lub 48 miesięcy, oprocentowanie 3,99%), Kredyt CarePort Life (wkład własny od 10%, okres kredytowania od 12 do 84 miesięcy, oprocentowanie 4,99% dla okresów od 12 do 36 miesięcy oraz 5,44% dla okresów od 48 do 84 miesięcy) i Kredyt wygodna spłata 2×50% (wkład własny 50%, oprocentowanie 0%, druga połowa płatna po roku). Z kolei dla przedsiębiorców przygotowano szeroką ofertę leasingową. VW Bank proponuje leasing operacyjny, leasing z wysokim wykupem i najem długoterminowy. Okres finansowania, w zależności od rodzaju umowy leasingowej wynosi od 24 do 60 miesięcy, opłata wstępna od 10 do 45%, wartość końcowa od 25 do 51% wartości auta. Dodatkowo, VW Bank proponuje zarządzanie flotą i pełne doradztwo finansowe

Podsumowanie

Volkswagen up! to auto „na tak”. W mojej opinii sprawdzi się na co dzień, do miasta i podczas niezbyt dalekich weekendowych wypadów. Nie tylko zresztą jako kolejne auto w rodzinie. Ma jednak ostrą konkurencję. I to niekoniecznie tę zewnętrzną…

poprzednia  

1 2

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: