eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjne › Auta dostawcze: 2014 pod znakiem nowej generacji cz II

Auta dostawcze: 2014 pod znakiem nowej generacji cz II

2014-09-10 00:40

Auta dostawcze: 2014 pod znakiem nowej generacji cz II

Nissan e-NV200 © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

W poprzednim numerze naszego magazynu przedstawiliśmy aż 7 aut dostawczych nowej generacji, które trafiły lub lada moment trafią na rynek. Tegoroczny wysyp nowości w segmencie jest tak duży, że auta, które nie zmieściły się na łamach ostatniego numeru, prezentujemy w bieżącym.

Przeczytaj także: Auta dostawcze: 2014 pod znakiem nowej generacji cz I

Impulsem do zmian na rynku aut dostawczych i ciężarowych prawie zawsze jest konieczność dostosowania ich do zmieniających się regulacji środowiskowych. Tegoroczne bogactwo nowych i odświeżonych premier w segmencie można zawdzięczać wprowadzeniu surowej normy Euro 6, dzięki której popularne dostawczaki otrzymały nowe lub zmodernizowane oszczędne i ekologiczne silniki. Przy okazji prawie każdy z producentów odświeżył wygląd, unowocześnił kabinę oraz wyposażył swoje modele w najnowsze systemy i technologie. Tak dużą ilość nowych modeli zawdzięczamy także sojuszom i aliansom między producentami, dzięki którym niektóre modele łączy ta sama platforma, nadwozie, silniki, a dzielą tylko znaczki i kilka detali stylistycznych. Przyjrzyjmy się kolejnym nowościom w segmencie, wprowadzanym na rynek w 2014 r.

Renault Master


Nowa odsłona największego furgonu Renault pojawi się w salonach producenta od września. W produkowanym we francuskim Batilly pojeździe, poza odświeżonym stylistycznie przodem, największe zmiany zaszły w palecie silnikowej. W jednostkach napędowych pojawiła się technologia Twin Turbo, zwiększono maksymalną moc do 165 KM oraz zredukowano zużycie paliwa nawet o 1,5 l na 100 km. W ofercie pojawi się również nowa wersja furgonu L4 w dwóch wysokościach, H2 i H3, z napędem tylnym i pojedynczymi kołami, przeznaczona dla firm kurierskich. Gama odświeżonych silników, wyposażonych w system Stop&Start, obejmuje teraz cztery poziomy mocy: 110, 125, 135 i 165 KM. Najmocniejszy spala o 1,5 l mniej niż jego poprzednik o mocy 150 KM. Dzięki obniżeniu zużycia paliwa nawet do 6,9 l/100 km Nowy Master jest jednym z najoszczędniejszych pojazdów w swojej klasie. Dzięki technologii Twin Turbo mała turbosprężarka umożliwia zwiększenie momentu obrotowego przy niskich obrotach. Dzięki maksymalnemu momentowi obrotowemu, osiąganemu już przy 1500 obr./min, możemy szybciej i sprawniej ruszyć, nawet przy pełnym obciążeniu. Przy wyższych obrotach silnika do akcji wkracza duża turbosprężarka, zapewniając dużą moc, wystarczającą do komfortowej jazdy np. autostradą. Master z jednostką Energy DCi 165 przyspiesza do setki w 12 sekund, a od 80 do 120 km/h w czasie poniżej 10 sekund.

Bezpieczeństwo na pokładzie zapewnia m.in. system Extended Grip – poprawiający właściwości trakcyjne i optymalizujący działanie ESC, opcjonalna blokada mechanizmu różnicowego, automatyczne wspomaganie ruszania pod górę przy nachyleniu powyżej 3%, adaptacyjny układ kontroli obciążenia czy system zapobiegający „myszkowaniu” przyczepy. Komfort pracy kierowcy zapewnia m.in. elektrohydrauliczny układ wspomagania kierownicy, liczne schowki o łącznej pojemności 150 l czy wygodne fotele. Nowy Master, który może być produkowany w ponad 350 wersjach, standardowo występuje w 4 długościach, 3 rozstawach osi i 2 długościach tylnego zwisu, 3 wysokościach, podwójnej ofercie z przednim i tylnym napędem oraz w 4 dopuszczalnych masach całkowitych: 2,8, 3,3, 3,5 oraz 4,5 t. Objętość przestrzeni ładunkowej może wynosić od 8 do 22 m3.

Opel Movano


Obecna na rynku od 4 lat II generacja modelu przeszła w tym roku delikatny facelifting nadwozia. Istotniejsze zmiany zaszły pod maską pojazdu oraz na liście dostępnych systemów i wyposażenia. Oferta silników obejmuje obecnie pięć turbodiesli, w tym dwie zupełnie nowe jednostki BiTurbo o pojemności 2,3 litra. Dwie współpracujące turbosprężarki zapewniają znakomite osiągi przy wyjątkowo małym spalaniu i niskiej emisji CO2. W przypadku silnika BiTurbo o mocy 136 KM, rozwijającego maksymalny moment obrotowy 340 Nm, emisję CO2 obniżono o 8% (15 gramów), do 180 g/km, dzięki instalowanemu standardowo systemowi Start&Stop. Flagowa jednostka BiTurbo o mocy 163 KM rozwija maksymalny moment obrotowy 360 Nm i oferuje o 13 KM i 10 Nm więcej niż silnik najmocniejszego Movano dotychczasowej generacji. Zużycie paliwa zmniejszono o 1,5 litra oleju napędowego na 100 kilometrów, czyli o 18%; to korzyść zarówno dla kieszeni właściciela, jak i dla środowiska. Ulepszony model jest teraz standardowo wyposażony w elektroniczny system kontroli stabilności (ESC), a opcjonalnie w układ ułatwiający ruszanie na wzniesieniu. Program kontroli stabilności przyczepy monitoruje jej boczne ruchy, a w przypadku wykrycia ich krytycznego nasilenia automatycznie hamuje odpowiednie koła auta, aby ustabilizować zestaw i nie dopuścić do wypadku. Udoskonalony układ kontroli trakcji zapewnia lepszą przyczepność nawet na nieutwardzonych drogach i zapobiega buksowaniu kół. Kierowca Movano może również liczyć na podwyższony komfort w kabinie i korzystać z niej jak z mobilnego miejsca pracy. Ułatwią mu to systemy multimedialne, takie jak radioodtwarzacz z Bluetooth i dwoma gniazdami USB lub z tunerem cyfrowego radia.

Ford Transit Courier i Connect


fot. mat. prasowe

Ford Transit Connect

Ten wytrzymały i praktyczny furgon ma obszerną przestrzeń ładunkową.


Tegoroczną nowością w segmencie kompaktowych miejskich furgonów są mniejsi bracia Transita: Courier i Connect. Najmniejszy w rodzinie Courier osiąga najniższe w klasie zużycie paliwa, zarówno w przypadku silników benzynowych, jak i wysokoprężnych. Jednostka 1.6 Duratorq TDCi o mocy 95 KM zużywa 3,7 l/100 km i emituje 97 gramów CO2 na kilometr, natomiast wielokrotnie nagradzany silnik 1.0 EcoBoost zadowala się 5,2 l/100 i emituje 119 gramów CO2 na kilometr. Nowy Ford Transit Courier oferuje o 10% większą powierzchnię ładunkową niż bezpośredni konkurenci: za przegrodą znajduje się przedział o powierzchni 2,3 m3, a na wysokości podłogi można transportować bardzo długie przedmioty (1,62 m ze stałą przegrodą na wysokości podłogi, 2,59 m ze złożonym fotelem pasażera). Dostęp do wnętrza zapewniają szerokie, przesuwane boczne drzwi. Dzięki maksymalnej ładowności wynoszącej 660 kilogramów Ford Transit Courier pomieści m.in. standardową europaletę. Kompaktowy i wszechstronny van wnosi również do segmentu nowe technologie i funkcjonalności, a także najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa, w tym system Ford SYNC z funkcją wzywania pomocy Emergency Assistance.

 

1 2

następna

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: