eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Renault Fluence 1.6 dCi za przystępną cenę

Renault Fluence 1.6 dCi za przystępną cenę

2014-10-02 12:30

Przeczytaj także: Renault Kangoo – dla domu, dla rodziny


Technologia


Do testu otrzymaliśmy egzemplarz ze 130-konną jednostką dCi pod maską. O silniku, choć ma 320 Nm od 1750 obrotów, trudno powiedzieć, że jest szatanem dynamiki. Może dlatego, że owe 130 KM osiąga przy 4000 obrotów, a to w dość daleko… Ale z drugiej strony, spory moment obrotowy pozwala na dość dynamiczne przyspieszanie, (0-100 km/h w 9,8 sek.), 200 km/h prędkości maksymalnej i przy okazji oszczędna jazdę. W naszym teście auto spaliło średnio około 5,5 litra oleju napędowego na 100 km. W trasie zaś, niewiele powyżej 4 litrów. Wynik pozostawiam bez komentarza.

Wrażenia z jazdy


1,6-litrowy turbodiesel o mocy 130 koni to odpowiednie źródło napędu – ważącej niespełna 1300 kg „Renówce” zapewnia całkiem niezłe osiągi i odwdzięcza się kierowcy niskim zapotrzebowaniem na paliwo. Nie tylko na papierze. Przepisowa jazda pozamiejska to, jak wspomniałem wyżej, zaledwie 4,4 l/100 km, w mieście natomiast zużycie rośnie do około 8 l/100 km. I właśnie w mieście najbardziej daje się we znaki irytująca turbodziura poniżej 2 tys. obr/min. W zmaganiach z nią nie pomaga nawet 6-biegowa skrzynia (warto dodać, że skrzynia pracuje ona miękko i precyzyjnie, ale nie lubi szybkich zmian przełożeń).

fot. mat. prasowe

Renault Fluence 1.6 dCi - bagażnik

Pojemność bagażnika wynosi 530 litrów i jest jedną z największych w swojej klasie.


Bardzo miękko pracuje też układ kierowniczy. To w sumie zaleta, ale taka, która może w pewnych okolicznościach okazać się wadą. Auto bardzo nie lubi gwałtownych ruchów kierownicą przy prędkościach około 90 km/h i wyższych. Gwałtowna zmiana pasa może wywołać bardzo głęboki ukłon na bok. Zawieszenie auta jest bowiem zdecydowanie komfortowe i wszelkie sportowe inklinacje kierowcy są duszone w zarodku.

Okiem przedsiębiorcy


W moje opinii Fluence zasługuje na szczególne uznanie za dbałość o komfort kierowcy i pasażerów. Już podstawowa wersja auta posiada klimatyzację w seryjnym wyposażeniu. Zresztą, nie tylko klimatyzację. Auto nawet w standardzie należy do tych omalże „wszystko mających” za cenę bardziej niż umiarkowaną. Warto przypomnieć, że najtańsze Fluence z benzynowym motorem to wydatek poniżej 55 tys. Auto testowe, wyposażone praktycznie maksymalnie kosztuje około 77 tys. złotych.

fot. mat. prasowe

Renault Fluence 1.6 dCi - widok z boku

Ma 4622 mm długości, 1810 mm szerokości i 1479 mm wysokości - są to wymiary odbiegające nieco od standardowego przedstawiciela segmentu C. Także rozstaw osi (2702 mm) to potwierdza.


Zakup auta można sfinansować poprzez kredyt. Bank współpracujący z dealerami proponuje trzy rodzaje: „500” z wpłatą własną od 10% i okresem kredytowania do 36 miesięcy, „4×25” z pierwszą wpłatą 25% oraz „50/50”. Innym sposobem jest leasing z wpłatą własną od 0% i okresem od 24 do 60 miesięcy albo wynajem długoterminowy nawet bez konieczności pierwszej wpłaty i późniejszego wykupu auta.

Podsumowanie


Fluence to kawał auta za przystępna cenę. Inaczej mówiąc, pomijając typowe dla „Renówek” plusy ujemne, francuski sedan jest ładnym i wygodnym samochodem za bardziej niż przyzwoite pieniądze.

poprzednia  

1 2

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: